اس ام اس تلفن ثابت چیست و چگونه کار می کند؟

اس ام اس تلفن ثابت چیست و چگونه کار می کند؟

پورتال یک آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: اس ام اس تلفن ثابت چیست و چگونه کار می کند؟
ارسال اس ام اس از تلفن های ثابت در ابتدا نیاز به گوشی های پشتیبانی شده دارد.

اس ام اس تلفن ثابت چیست و چگونه کار می کند؟
به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، روزگاری استفاده از تلفن ثابت استقبال زیادی داشت و برای برقراری ارتباطات از راه  دور از این وسیله ارتباطی استفاده می شد اما با ورود تلفن همراه به کشورکمی وجود تلفن های ثابت کمرنگ شد چرا که تلفن های همراه امکان مکالمه و ارسال اس ام اس را داشت.

نمی توان گفت با وجود تلفن های همراه ،تلفن ثابت جایگاه خود را از دست داده هست بلکه باتوجه به توسعه شهرستان نشینی هنوز به این وسیله ارتباطی نیاز داریم وهر روز هم بر تعداد آنها افزوده می شود.

مشترکان تلفن همراه نه تنها از طریق تلفن همراه بلکه با ارسال یک اس ام اس میتوانند امکان ارتباط را برقرار کنند به طوری که این روزها شنیدن واژه اس ام اس ذهن مخاطب را به سمت اس ام اس تلفن همراه میکشاند.

اما چند سالی هست که امکانات جدید تری بر تلفن های ثابت افزوده شده و اس ام اس که همیشه برای تلفن های همراه مطرح بود برای تلفن های ثابت استفاده می شود.

اس ام اس تلفن ثابت یکی از سرویس های مخابرات تهران هست که چند سالی هست امکان ارسال و دریافت اس ام اس از طریق خط تلفن ثابت را فراهم کرده هست.

به گفته خلیلی معاون توسعه مهندسی مخابرات تهران این سرویس امکان ارسال و دریافت پیام متنی از شبکه تلفن ثابت به ثابت و به سیار وبالعکس امکانپذیراست.

اما با وجود اینکه چندسالی هست این سرویس راه افتاده اما اکثر مردم از راه اندازی این سرویس بی اطلاع هستند یا طریقه استفاده از آن را نمی دانند ممکن است یکی از دلایل آن نیاز به استفاده از گوشی خاصی و قابلیت پشتیبانی باشد.

خلیلی معاون توسعه مهندسی مخابرات تهران در خصوص چگونه استفاده از این سرویس می گوید:با استفاده از اس ام اس تلفن ثابت مشترک قادر خواهدبود پس از دریافت اس ام اس ازسوی مشترکان تلفن ثابت و همراه،بلافاصله نسبت به برقراری تماس و یا پاسخ دهی پیامکی با آنها اقدام کند.

همچنین مشترکان می توانند برای استفاده از این سرویس به دو روش اقدام کنند که روش اول ارسال پیام از طریق گوشیهای تلفن ثابتی هست که قابلیت ارسال و دریافت اس ام اس دارند و روش دوم از طریق اینترنت صورت میپذیرد و ارسال و دریافت اس ام اس مشترکین توسط پنل اینترنتی انجام میشود که ازطریق وبسایت www.asanak.ir  دراختیارمتقاضیان قرارمیگیرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

چرا اس ام اس‌های تبلیغاتی تلفن همراه حذف نمی‌شود؟!
اعلام شماره اس ام اس تبلیغات ماهواره‌ای غیرقانونی هست

۰۹ مهر ۱۳۹۴ – ۰۵:۴۷

اس ام اس تلفن ثابت چیست و چگونه کار می کند؟

تهیه و گردآوری : پورتال ۱

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا