استارت آپ های موفق در ایران

استارت آپ های موفق در ایران

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه استارت آپ های موفق در ایران را ببینید.

سایت اجتماعی پورتال یک: سال گذشته وب پورتال هفته نامه اکونومیست، گوگل با ارزش ۴۱۰ میلیارد دلار در صدر جهان قرار داشت. در این رده بندی همچنین مشخص شده که حداقل ۳۰ کشور جهان، یک استارت آپ با ارزش یک میلیارد دلاری دارند.

اکونومیست دیجی کالا، آپارات و کافه بازار را نیز براساس «گزارش استارت آپ جهانی» سه شرکت اینترنتی بزرگ و برتر ایران معرفی کرد. به جز این رده بندی، اطلاعات دیگری از ارزش دلاری استارت آپ های ایرانی و رتبه بندی آنها در دست نیست. براساس نظر فعالان استارت آپی و داده های میدانی، چهار استارت آپ بزرگ ایرانی دیگر را نیز معرفی کرده هست.

Digikala.com

بزرگ ترین استارت آپ جهانی ایران

استارت آپ های موفق ایران

۱۰ سال از زمانی که دوقلوهای محمدی به فکر ایجاد پورتال جامعی برای فروش و بررسی تخصصی افتادند، گذشته و حالا دیگر کسی نیست که کسب و کار اینترنتی آنها را نشناسد. اگر تا یکی دو سال پیش تنها برای خرید گوشی، لپ تاپ و… اولین مرجع بررسی تخصصی دیجی کالا بود، حالا در صفحه اول این پورتال حتی صنایع دستی نیز به چشم می خورد. تبلیغات این شرکت ۱۵۰ میلیون دلاری که روزی یک استارت آپ بود نیز از سطح شهرستان و ایستگاه های مترو، به برنامه خندوانه رامبد جوان رسیده هست.

دیجی کالا که بنا به اعلام اکونومیست بزرگ ترین استارت آپ اینترنتی ایران به شمار می رود، حالا آن قدر شناخته شده هست که نیازی به معرفی آن نباشد. براساس داده های پورتال الکسا، دیجی کالا از نظر محبوبیت و بازدید روزانه رتبه ششم را در ایران و رتبه ۵۹۹ را در جهان به خود اختصاص داده هست.


Takhfifan.com/Netbarg.com

تخفیف های میلیاردی

استارت آپ های موفق ایران

پورتال گروپان، در سال ۲۰۰۸ آغاز به کار کرد و تا سال ۲۰۱۰ موفق شد در قاره های آمریکا، آسیا و اروپا نفوذ کند. در حال حاضر بیش از ۴۰ میلیون نفر از کل دنیا عضو این پورتال هستند. گروپان با ۱۰ هزار نفر کارمند به حدی قدرتمند هست که مدیران آن ییشنهاد ۶ میلیارد دلاری گوگل را برای خرید آن رد کرده اند. خرید گروهی به این صورت هست که کاربران برای خرید یک کالا عضو می شوند و هرچه تعداد بیشتر شود، قیمت خرید آن کالا کمتر می شود.

این ایده اولین بار در ایران توسط پورتال تخفیفان پیاده سازی شد. تخفیفان، اولین استارت آپ بزرگ ایرانی هست که یک خانم، آن را راه اندازی کرده و مدیریت می کند. نازنین دانشور، این پورتال را سال ۹۰ راه اندازی کرد و منابع انسانی اش طی چهار سال، از دو به ۶۰ نفر رسید و حالا بیش از ۲ میلیون کاربر از خدمات این پورتال استفاده می کنند.

پپتر تجلر، سفیر سوئد نیز سال گذشته از این استارت آپ بازدید کرد و گفت: «ما چهره جدیدی از ایران می بینیم که کاملا پیشرفته هست، بازدید از تخفیفان برای من بسیار جالب بود.»

مرداد ماه ۹۰، این پورتال شروع به کار کرد و ۲۰ روز بعد از آن، نت برگ که با ۲۰ میلیون سرمایه خانوادگی اولیه راه اندازی شده بود، حداقل از نظر محبوبیت اینترنتی و میزان بازدید با رتبه ۱۷۲ در ایران و ۹۳۵۹ در جهان، موفق تر از تخفیفان هست.

براساس داده های الکسا، تخفیفان در ایران رتبه ۴۵۱ و در جهان ۲۰۲۵۹ را داراست. علیرضا صادقیان، مدیرعامل نت برگ گفته هست طی چهار سال برای کاربرانشان ۲ میلیارد تومان تخفیف گرفته که این میزان در ازای ۲۵۰ هزار عدد نت برگ بوده هست.


Aparat.com

سودهای میلیون دلاری فیلترینگ

استارت آپ های موفق ایران

پورتال آپارات در بهمن ماه سال ۸۹ توسط شکوری مقدم، راه اندازی شد. نسخه اندروید این سرویس یک سال بعد و IOS آن نیز دو سال بعد در اختیار کاربران قرار گرفت. در آذر ۹۲ اولین مسابقه در آپارات با عنوان «مهمان طهران» با همکاری شهرداری تهران برگزار شد.

در اردیبهشت ۹۳ نیز با ایجاد حساب کاربری ریاست جمهوری ایران در آپارات، اولین کانال رسمی در این سرویس معرفی شد. آپارات نیمه اول سال ۹۳ را با نمایش مسابقات جام جهانی در تیرماه، تغییر دادن لوگو در مرداد و برگزاری اولین دوره مسابقات در شهریور ماه، با موفقیت گذراند.

در آبان ۹۳ نیز تعداد بازدید روزانه ویدئوهای آپارات از مرز ۴ میلیون بازدید روزانه گذشت و رکوردی جدید برای این سرویس ثبت کرد. آپارات سال گذشته سرویسی برای استفاده کودکان و هم چنین سرویس فیلیمو را برای پخش فیلم ها و سریال های ایرانی تهیه کرد. در سال ۹۴ نیز آپاراتی ها با ارائه امکان «زیرنویس»، «پخش زنده برنامه های تلویزیونی» و برگزاری «دوره دوم مسابقات اعجوبه ها» فعالیت و رشد خود را در فضای وب ایران ادامه داده اند. در حال حاضر محبوبیت و بازدید روزانه این پورتال براساس داده های پورتال الکسا، از دیجی کالا نیز بالاتر هست. آپارات در رتبه پنج ایران و ۴۹۹ در جهان قرار دارد.


Caffebazar.com

زنبیل ۲۰ میلیون دلاری

استارت آپ های موفق ایران

کپی کردن و بومی سازی ایده های غربی، لزوما بد نیست. به خصوص اگر بحث فضای مجازی در پیش باشد و ایران، کیلومترها عقب تر از دنیا قرار گرفته باشد. تجربه موفق گوگل پلی، برای اولین بار در ایران به شکل زنبیل های کوچک اندرویدی به اجرا درآمد. زنبیل هایی که از برنامه های اندرویدی پر شده و برای صاحبانشان ارزشی ۲۰ میلیون دلاری به همراه آورده اند.

رضا محمدی، حسام میرآرمندهی و تعدادی از دانشجویان دانشگاه شریف، بهمن ماه ۸۹ این سیستم را طراحی کردند. در حال حاضر بیش از ۱۷ هزار نرم افزار کاربردی اندروید ایرانی تولید شده توسط ۲ هزار توسعه دهنده در کافه بازار ارائه می شود.

طبق آمار منتشر شده در اسفند سال ۱۳۹۳، این برنامه ۱۷ میلیون نصب فعال داشته و ۱۴ میلیون نفر نیز در آن حساب کاربری فعال داشته اند.


Divar.ir

از خروس لاری تا چاپارخانه عباسی

استارت آپ های موفق ایران

رضا محمدی و حسام میرآرمندهی، دانشجویان دانشگاه شریف، دو سال بعد از اینکه کافه بازار در تمام گوشی های اندرویدی جا خوش کرد، دیوار را راه اندازی کردند؛ یک اپلیکیشن اندرویدی که در ۴۳ شهرستان فعال هست و به گفته مدیران آن، روزانه ۳۰ هزار آگهی روی آن قرار می گیرد؛ آگهی هایی که از خروس جنگی بوشهری تا چاپارخانه عباسی را برای فروش روی دیوار نصب کرده اند. از خواهران خانه داری که به دنبال فروش لوازم بی استفاده خود هستند تا جوان هایی که دنبال خرید و فروش گوشی ها و لپ تاپ های دست دوم می گردند، پای ثابت این برنامه با دسته بندی های دقیق و کاربری آسانش هستند.

پورتال دیوار، دومین استارت آپ بزرگ دانشگاه شریفی ها، براساس داده های پورتال الکسا رتبه ۱۸ ایران و ۱۲۳۱ را در جهان داراست. ۸۰ درصد کاربران آن هم مرد و با تحصیلات دانشگاهی هستند.


Sheypoor.com

شیپورچی دیجیتال

استارت آپ های موفق ایران

چند وقتی هست که شیپور هم با تبلیغات گسترده در صدا و سیما، سر و صدای زیادی بلند کرده هست. شیپور با صدای بلندش، رتبه ۱۱۲ را براساس محبوبیت و بازدید روزانه در ایران و ۷۲۷۰ را در جهان داراست. این صدا، حتی به شبکه سی ان ان نیز رسیده هست.

شهریورماه امسال سی ان ان گزارشی از خوش بینی صنایع ایران به رونق اقتصادی در سایه توافق هسته ای منتشر کرد و در آن با رضا اربابیان، مدیرعامل و موسس شیپور مصاحبه کرده بود.

اربابیان، مدیرعامل و موسس شیپور مصاحبه کرده بود. اربابیان در آن مصاحبه از ۱۵ برابر شدن شمار کاربران و درآمدزا نبودن استارت آپش خبر داده بود. او گفته بود: «از زمان راه اندازی وب پورتال، سه سال هست که کارمان را آغاز کرده ایم، اما هنوز درآمدزایی نداریم. فعلا تلاش می کنیم فرهنگ لازم را ایجاد کنیم؛ فرهنگ خرید کالای دست دوم پیش از این در ایران وجود نداشت.»

استارت آپ های موفق در ایران

لطفا نظر خود را درباره استارت آپ های موفق در ایران با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا