ارتودنسی نامرئی پلاک‌هایی شفاف برای حفظ زیبایی دندان‌ها

ارتودنسی نامرئی پلاک‌هایی شفاف برای حفظ زیبایی دندان‌ها

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه ارتودنسی نامرئی پلاک‌هایی شفاف برای حفظ زیبایی دندان‌ها را ببینید.

پورتال۱ آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: ارتودنسی نامرئی پلاک‌هایی شفاف برای حفظ زیبایی دندان‌ها
برای افراد جوان و کسانی که نمی‌خواهند سیم‌ها و براکت‌های ارتودنسی‌شان پیدا باشد پلاک‌های شفاف که از پلاستیک درست شده‌اند بسیار کمک می‌کند.


دکتر عزت‌الله خامسی دندان‌پزشک در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به ارتودنسی بیان کرد: ارتودنسی علم ردیف کرن و جابه‌جا کردن دندان‌های نامرتب هست و توسط متخصصینی که دوره سه‌ساله آموزش ارتودنسی را پس از دندان‌پزشکی عمومی گذرانده‌اند، انجام می‌شود.

وی گفت: ارتودنسی به دو دسته ارتودنسی متحرک که قابلیت در آوردن و گذاشتن مجدد دارد و ارتودنسی ثابت تقسیم می‌شوند. در ارتودنسی‌های ثابت حلقه‌هایی به اسم براکت دور دندان می‌افتند و با سیم ثابت می‌شوند و در واقع روی سطح بیرونی دندان قرار می‌گیرند.

این دندان‌پزشک اظهار داشت: سالیان سال بیماران جوان از اینکه ارتودنسی روی دندان‌هایشان زیبایی‌شان را گرفته ناراضی بودند به همین علت متخصصان درصدد برآمدند راهی را برای حل این نارضایتی ابداع کنند تا اینکه براکت‌ها و سیم‌های آن را در پشت دندان قرار دادند و این روش را خط نامرئی اسم نهادند.

دکتر خامسی عنوان کرد: متخصصان بعد از تماشا مشکلات روش خط نامرئی شامل محدودیت حرکات زبان و اشکال در صحبت کردن بر آن شدند که ارتودنسی‌هایی از جنس پلاستیک بسازند و روی دندان‌ها قرار دهند منتها این نوع ارتودنسی چون از جنس پلاستیک شفاف‌اند اندکی نامرئی هستند و کم‌تر از ارتودنسی‌های ثابت قدیمی جلب توجه می‌کنند.

وی در خصوص ارتودنسی‌های نامرئی تصریح کرد: تعویض مرتب و چند ماه به چند ماه توسط متخصصان، هزینه‌ی گران‌تر از شیوه‌های قدیمی و کارایی نداشتن آن‌ها در مواردی که دندان‌ها بسیار نامرتب و جلو و عقب هستند از اشکالات این نوع ارتودنسی هاست.

دکتر خامسی خاطرنشان کرد: در دنیا و حتی در کشور ما متخصصان ارتودنسی برای حالات ساده و به قولی مواردی که دندان‌ها به اندک حرکتی برای مرتب شدن احتیاج دارند برای بیماران از این نوع ارتودنسی استفاده می‌کنند و در کل کشور روشی بسیار مناسب برای افراد جوان هست که از پلاک‌های شفاف از جنس پلاستیک جای سیم‌ها و براکت‌هایی با ظاهر نه چندان زیبا استفاده کنند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

مکیدن شصت در نوزادان را جدی بگیرید
ورشکستگی خاموش مراکز خصوصی دندانپزشکی
بهترین زمان درمان ناهنجاری‌های دهان
مشکلات ژنتیکی مهمترین عامل ابتلا به بیماری‌های فکی
شیوع ترومای دندانی در سنین پایین‌تر به وی‍ژه در کودکان
سوغاتی که ارتودنسی بی‌دلیل برایتان می‌آورد
نوع ناهنجاری فک و دهان سن ارتودنسی را معلوم می کند
زمان طلایی مشاوره ارتودنسی را از دست ندهید
حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد ایمپلنت‌های دندانی استاندارد لازم را ندارند

۱۵ مهر ۱۳۹۴ – ۰۴:۴۳

ارتودنسی نامرئی پلاک‌هایی شفاف برای حفظ زیبایی دندان‌ها

منبع : پورتال پورتال۱

لطفا نظر خود را درباره ارتودنسی نامرئی پلاک‌هایی شفاف برای حفظ زیبایی دندان‌ها با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا