آموزشگاه ها و مراکز علمی با اسم بزرگان و مشاهیر سبزوارنامگذاری خواهد

آموزشگاه ها و مراکز علمی با اسم بزرگان و مشاهیر سبزوارنامگذاری خواهد

پورتال۱ آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی: آموزشگاه ها و مراکز علمی با اسم بزرگان و مشاهیر سبزوارنامگذاری خواهد خبرگزاری پانا: مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تمامی اموزشگاه ها و مراکز علمی سبزوار به اسم بزرگان و مشاهیر این خطه نامگذاری خواهند شد.
۱۳۹۴ يکشنبه ۱۲ مهر ساعت ۰۷:۴۷

خبرگزاری پانا+

  به گزارش خبرگزاری پانا، سید جواد حسینی در مراسم نامگذاری آموزشگاه زنده یاد محمود بیهقی و افتتاح مرکز سبزوار شناسی ویژگی هایی چون سبزوار دوستی و عشق استاد بیهقی به زادگاهش را ستودنی عنوان کرد و گفت: محمود بیهقی معلم و نویسنده توانای دیار سربداران بود وی علاقه بسیار زیادی به شهروندان خود داشت و هر کس که نشانی از این دیار داشت در مکتب بیهقی جای خاص داشت.
وی افزود: استاد بیهقی با دشواری تمام راه های سخت روستاهای سبزوار را می پیمود تا نشانی از تاریخ شهرش بیابد و آن را به تاریخ آینده بسپارد، دلسوزی او نسبت به شهروندان خود سبب می شد تا دو ساعت در دفتر انتظار یک مسئول بنشیند تا گرهی از مشکل همشهری خود باز کند.
حسینی گفت: وی بسیار علاقه مند بود تا سبزوار همچون نگینی درخشان در تاریخ جهان بدرخشد او رنج می برد از اینکه بفهمد تاریخ سبزوار با این پیشینه و قدمت فرهنگی دچار گسس شود که نسل آینده این میراث عظیم و فرهنگ اصیل و افتخار بزرگ دیارکهن بیهق را به فراموشی بسپارند این دغدغه استاد بیهقی بود و لحظه ای در این راه آرام و قرار نداشت.
مدیر کل اموزش و پرورش سبزوار افزود: نامگذاری این دبستان به اسم استاد محمود بیهقی یک نشانه برای حرکت کردن در این مسیر هست اسم مشاهیر و بزرگان این خطه که سال ها در راه شناسایی سبزوار تلاش کردند باید ماندگار بماند که تنها راه آن افتتاح مرکز سبزوار شناسی و نامگذاری مراکز علمی منظقه به اسم این بزرگان هست.
 نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این مراسم گفت: تربیت نیروی اسنانی بزرگترین سرمایه هر جامعه ای هست اگر بحث واقفین دانش در اجتماع نهادینه شود زمینه پشرفت و توسعه نیز فراهم خواهد شد.
سبحانی فر تاکید کرد: دیار سربدارن محوز توسعه شرق کشور در زمینه های علمی ، اجتماعی و اقتصادی هست تاکنون گام های خوبی در راستای پیشرفت شهرستان برداشته شده که امیدواریم با کمک فرهیختگان و مردم شهید پرور سبزوار این توسعه را بیش از گذشته تسری دهیم .
گفتنی هست مرحوم محمود بیهقی، معلم و نویسنده توانای سبزواری هست که   تاکنون ۶ جلد کتاب با اسم های سبزوار منظقه دیرینه های پایدار، سبزوار منظقه دانشوران بیدار و چهر جلید از کتاب دایره المعارف بزرگ سربدار از زنده یاد محمود بیهقی منتشر شده هست.
لازم به ذکر هست محمود بیهقی در هفتم تیر ۱۳۹۰ در مشهد مقدس دعوت حق را لبیک گفت

آموزشگاه ها و مراکز علمی با اسم بزرگان و مشاهیر سبزوارنامگذاری خواهد

تهیه و گردآوری : پورتال ۱

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا