آمار وحشتناک و تکاندهنده تن فروشی خواهران در ایران

آمار وحشتناک و تکاندهنده تن فروشی خواهران در ایران

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه آمار وحشتناک و تکاندهنده تن فروشی خواهران در ایران را ببینید.

آمار وحشتناک و تکاندهنده تن فروشی خواهران در ایران

 

در جدیدترین تحقیق صورت گرفته از آمار تن فروشی خواهران در ایرن نتایج تکاندهنده ای بدست آمد.این آمار تاسف برانگیز و تکاندهنده به گزارش پارس ناز یک استاد جامعه شناسی نتایج تکان‌دهنده تحقیقی که درخصوص تن فروشی خواهران صورت گرفته هست را ارائه کرد.نشست مشکلات خواهران و رفتارهای پرخطر با تمرکز بر تن فروشی در مرکز مطالعات و تحقیقات خواهران با حضور مینو محرز استاد علوم پزشکی دانشگاه تهران و رئیس مرکز تحقیقات ایدز، ژاله شادی طلب استاد جامعه شناسی، ناهید خداکرمی عضو هیئت علمی مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و هما داوودی حقوقدان و جرم شناس برگزار شد.

 

ژاله شادی طلب استاد جامعه شناسی در این نشست اظهار داشت:‌ تن فروشی پدیده جدیدی نیست و از دوره مادها این پدیده را شاهد بودیم که یک پدیده جهانی هست اما شناخت علل رفتن به سوی تن فروشی به عنوان یک شغل مهم هست.وی افزود:‌ در مورد تعداد خواهران تن فروش در تهران یا کل کشور عدد و رقم دقیقی ندارم اما در سال ۱۳۸۶ پژوهشی را آقای سعید مدنی به همراه تعدادی از اساتید دیگر در شهرستان تهران انجام دادند که این پژوهش به سفارش وزارت بهداشت بود.

 

این استاد جامعه شناسی گفت: در این پژوهش به غیر از خواهران تن فروش راجع به مشتریان آنها نیز بررسی‌هایی صورت گرفته هست. تعداد خواهران تن فروشی که در این پژوهش با آنها صحبت شده حدود ۳۰۰ نفر هست که این افراد عمدتاً از خیابان‌ها انتخاب شده‌اند و این گونه نبوده که به سراغ خواهران بازداشت شده یا مراجعه کننده به یک مرکز حمایتی بروند.۳۰۰ پرسشنامه در این تحقیق به همراه ۷۵ مصاحبه عمیق تکمیل شد.

 

** ۹ درصد خواهران نخستین بار با اجبار همسر به تن فروشی روی آورده‌اند

 

شادی طلب درخصوص وضعیت اجتماعی و اقتصادی خواهران قبل از تن فروشی براساس پژوهش صورت گرفته عنوان کرد: ۷۶ درصد خواهران تن فروش سابقه فرار از منزل نداشتند. ۲۳ درصد قبل از تن فروشی سابقه مصرف مواد مخدر داشتند. ۱۲ درصد سابقه بازداشت و زندان داشتند. ۷ درصد از آنها اعلام کردند که تن فروشی را اولین بار برای تهیه مواد آغاز کردند. ۹ درصد اولین تن فروشی را با اجبار همسر و ۱۸ درصد با اجبار والدین که عمدتاً پدر بود، آغاز کردند.وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از خواهران تن فروش جوان بودند، ادامه داد:‌ ۷۰ درصد خواهران تن فروش کمتر از ۵ سال بود که این کار را شروع کرده بودند.

 

** دلایل تن فروشی

 

این جامعه شناس درخصوص مهترین عومامل مؤثر بر تن فروشی گفت:‌ مسئولیت تامین مخارج چند نفر مهمترین دلیل گرایش خواهران به این کار بود و در رده‌های بعدی عواملی همچون سابقه بازداشت و جرم پدر، وضعیت تأهل، حضور در بین دوستان تن فروش قرار داشتند.شادی طلب با اشاره به وضعیت فعالیت اقتصادی خواهران قبل از تن فروشی عنوان کرد: ۲۲ درصد شاغل بودند و ۸۰ درصد عنوان کردند که قبل از تن فروشی هیچ شغلی نداشتند. ۴۳ درصد بیکار و ۱۵ درصد خانه دار بودند.

 

** وضعیت اشتغال خواهران قبل از تن فروشی

 

وی بیان کرد:‌۲۲ درصد از زنانی که قبل از تن فروشی شاغل بودند در بخش‌های مختلفی بدین شرح مشغول به کار بودند: ۸ درصد کارمند اداری، ۷ درصد منشی‌گری، ۴ درصد فروشنده، ۷ درصد آرایشگری، ۵ درصد کارگری و ۲ درصد کارسیاه و غیرقانونی که عمدتاً فروش مواد مخدر بود. زنانی که قبلاً شاغل بودند شغلشان به گونه‌ای نبوده هست که درآمد کافی را برای اداره زندگی آنها تأمین کند.

 

** وضعیت سنی خواهران تن فروش

 

شادی طلب با اشاره به گروه‌های سنی خواهران تن فروش اظهار داشت:‌ اغلب آنها از سن ۲۰ سالگی این کار را آغاز کرده بودند که بعد از ۵ سال فعالیت در این کار در سن ۲۵ سالگی قرار داشتند همچنین نخستین ازدواج دائم آنها بین سنین ۱۵ تا ۱۸ سال بود. ۱۱ درصد ازدواج دائم، ۴۲ درصد مجرد، ۳۹ درصد مطلقه و ۴ درصد بیوه بودند.وی درخصوص سطح تحصیلات خواهران تن فروش گفت:‌۶ درصد بیسواد و ۱۴ درصد مدرک بالای دیپلم داشتند که این موضوع یک هشدار جدی هست.

 

** مشتریان خواهران تن فروش

 

این جامعه شناس درخصوص مشتریان خواهران تن فروش بیان کرد:‌ اکثر این خواهران گفته بودند که مشتریان هوس‌باز آنها بین سنین ۳۰ تا ۵۰ سال هستند و نیمی از آنها متأهل هستند. ۲۵ درصد مشتریان مجرد، اغلب دارای تحصیلات عالی و‌۸۰ درصد شاغل و جزو گروه‌های پردرآمد هستند.شادی طلب درخصوص روش‌های جذب مشتری توسط خواهران تن فروش افزود:‌ روش جذب آنها در ابتدا از کنار خیابان بود اما پس از مدتی فعالیت ۴۲ درصد از طریق روابط اجتماعی، ۲۲ درصد کنار خیابان و ۲۵ درصد از طریق تماس تلفنی مشتریان خود را جذب می‌کردند.

 

بسیاری از مشتریان این خواهران را به خانه می‌بردند زمانی که همسرشان خانه نبوده هست.این جامعه شناس درخصوص آلودگی خواهران تن فروش به ایدز گفت:‌ ۷۵ درصد این خواهران درباره ایدز اطلاعاتی ندارند و ۶۸ درصد مجردها و ۷۵ درصد از مطلقه‌ها هرگز آزمایش ایدز نداده‌اند.

 

 

مطالب مرتبط:

 

اعتراف کردن خواهران دوقلو به ساله ها تن فروشی! + عکس

 

آزیتا شوهرم مرا وادار به تن فروشی می‌كرد!

 

مادر شیطان صفتی که دخترانش را مجبور به تن فروشی می کرد

 

 

 

آمار وحشتناک و تکاندهنده تن فروشی خواهران در ایران

لطفا نظر خود را درباره آمار وحشتناک و تکاندهنده تن فروشی خواهران در ایران با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا