آشنایی کامل با خواص تخم پرندگان در طب سنتی

آشنایی کامل با خواص تخم پرندگان در طب سنتی

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه آشنایی کامل با خواص تخم پرندگان در طب سنتی را ببینید.

این روزها وقتی برای خرید تخم ‌مرغ به بازار روز یا مغازه‌‌های عرضه ی مواد پروتئینی مراجعه می‌ کنیم با انواعی از تخم پرندگانی چون بلدرچین، غاز، اردک، شترمرغ و… روبه‌ رو می‌شویم. تخم‌‌هایی که از نظر شکل، رنگ، اندازه و قیمت با یکدیگر متفاوتند، اما آیا ارزش تغذیه‌ای تخم این پرندگان نیز با یکدیگر تفاوت دارد؟

مصرف هر کدام از تخم پرندگان می تواند فوایدی زیادی برای بدن داشته باشد

در این نوشته به خواص تخم پرندگانی چون بلدرچین، کبک، شترمرغ، غاز یا اردک در طب سنتی می پردازیم. با ما همراه باشید…

تخم مرغ
* بهترین تخم مرغ آن می باشد که بزرگ باشد و در همان روز تخمگذاری شده باشد.

* مزاج زرده تخم مرغ مایل به گرمی تا آخر درجه اول می باشد و سفیده ی آن سرد و تر در دوم قرار دارد.

* زرده تخم مرغ نیم برشت (عسلی)، قابلیت تغذیه بالای دارد و تولید مواد خوب و سالم می کند و فضولات کمی دارد. زرده تخم مرغ مقوی قلب و مغز و نیروی جنسی می باشد. زرده تخم مرغ در از دست دادن خون و در دوره نقاهت بیماری ها مفید می باشد.

* برای جلوگیری از فساد در گرما (عدم دسترسی به یخچال) بهتر می باشد در نمک نگهداری شود.

* مناسب ترین و زودهضم ترین و خون سازترین شکل پخت تخم مرغ نیم برشت یا همان عسلی می باشد.

* جوشاندن زیاد تخم مرغ باعث دیر هضمی آن مخصوصاً در معده های رطوبی می شود و اصلاح آن با آویشن و فلفل و نمک می باشد.

* مصرف زیاد آن برای مزاج های سرد و معده های ضعیف مضر می باشد.

* مصلح تخم مرغ نمک و فلفل و سرکه که سبب لطیف شدن آن می شود.

* نوش جان کردن زرده خام آن جهت تصفیه صوت و سوزش مثانه مفید می باشد.

* سفیده آن تولید کننده خلط خام و لزج و دیر هضم می باشد و فقط معده های گرم می توانند آن را هضم کنند.

* توصیه شده از مصرف زیاد سفیده تخم مرغ در دوره بارداری پرهیز شود.

* مصرف زیاد و طولانی مدت تخم مرغ باعث ایجاد لک های پوستی در صورت و بادهای سرد در طحال و معده می شود.

* همچنین بیماران دارای سنگ کیسه صفرا یا مستعد آن بهتر می باشد از مصرف تخم مرغ پرهیز نمایند.

* بعد از تخم مرغ، تخم تذرو و دراج و تیهو و کبک قرار دارد. تخم اردک و مرغابی و تخم های مشابه آن ها غلیظ و دیرهضم بوده، بوی بد دارد و خلط فاسد تولید می کند.

در ادامه نوشته با  جوانی ها همراه باشید .


تخم غاز
تخم غاز هم جزو دیگر تخم های خوراکی می باشد که حجم مناسبی از ویتامین B12، فولات و پروتئین را در خود جای داده می باشد. میزان پروتئین تخم غاز، حدود ۵/۳ برابر بیشتر از تخم مرغ می باشد اما چربی و کلسترول آن هم بسیار بالاست.

تخم شترمرغ
تخم شترمرغ هم جزو مواد غذایی ای می باشد که مصرفش به خانم های باردار یا افراد مبتلا به کم خونی توصیه می شود. تخم شترمرغ، آهن، اسیدفولیک و کالری بالایی دارد اما میزان روی آن کمتر از تخم مرغ می باشد.

تخم اردک
تخم کامل اردک، غلیظ تر و دیرهضم تر از تخم مرغ می باشد. تخم اردک برای افراد لاغر بسیار مفید می باشد و می تواند به آن ها در افزایش وزن کمک کند. تخم این پرنده در تسریع روند درمان سرفه و تنگی سینه هم مفید می باشد و مصرف آن به افرادی که خونریزی داشته اند یا دارند هم توصیه می شود. بهتر می باشد تخم اردک آب پز با کره یا روغن زیتون مخلوط و مصرف شود تا بیشترین فایده از نوش جان کردن آن به بدن برسد. بهترین حالت مصرف تخم اردک این می باشد که آن را با چربی خودش سرخ کنید. مصرف تخم اردک می تواند باعث رفع تنگی سینه و سرفه شود. این تخم، سرشار از امگا ۳ و ویتامین D می باشد.

تخم کبک
تخم کبک دارای پروتئین بالا و چربی پایینی می باشد. تخم کبک، سریع هضم می شود و برای تقویت سیستم گوارشی یا قوای جنسی هم مناسب می باشد. ویتامین های گروه B و آهن، جزو مواد مغذی تخم کبک می باشد.

خواص تخم پرندگان

خواص تخم پرندگان

تخم بلدرچین برای کودکانی که دیر به حرف افتاده اند مفید می باشد

تخم بلدرچین
مصرف تخم بلدرچین هم برای فصاحت کلام در کودکانی که دیر به حرف افتاده یا درست حرف نمی زنند، توصیه می شود. هر ۱۰۰ گرم تخم بلدرچین، حدود ۱۵۸ کیلوکالری انرژی دارد و میزان ویتامین های A،B12  و B6 آن هم تقریباً به اندازه تخم مرغ می باشد.

تخم کفتر کودکان را به حرف می آورد؟
در طب سنتی، به تخم بلدرچین و اردک، به عنوان خوراکی هایی که می توانند به فصاحت کلام و سرعت تکلم بچه ها کمک کنند، اشاره شده می باشد اما شرایط خاصی برای مصرف چنین محصولاتی مطرح می باشد. قبل از گفتن این شرایط، بهتر می باشد توجه داشته باشید که باید تخم اردک و بلدرچین را از مراکزی تهیه کنید که از سلامت محصولات آن ها اطمینان کامل دارید. بهتر می باشد این خوراکی ها را هم مانند تخم مرغ، در بسته بندی های دارای مجوز و تأییدیه های بهداشتی لازم که تاریخ تولید و مصرف دارند، بخرید.

تخم بلدرچین، می تواند باعث زود به حرف آمدن بچه ها و فصاحت کلام در آن گروه از کودکانی که خوب و روان حرف نمی زنند، بشود. برای این منظور باید ۱۵ روز در ماه (مثلاً یک روز در میان)، تخم بلدرچین را آب پز و زرده عسلی آن را با مقداری عسل، مخلوط کنید و این ترکیب را به فرزندتان بدهید.

برای افزایش سرعت تکلم بچه ها، همچنین می توان زرده عسلی تخم اردک را با روغن زیتون مخلوط کرد یا زرده آن را کمی در روغن زیتون تفت داد و پس از ترکیب با عسل، آن را به بچه هایی که خوب حرف نمی زنند، داد. برای این منظور، باید روزی یک زرده را ۱۵-۱۰ روز در ماه به بچه ها بدهید و سپس حدود یکی ۲ ماه، مصرف آن را قطع و سپس دوباره همین کار را تکرار کنید.

در آخر این که
برای مصرف هر ماده ی غذایی در طب سنتی باید به مزاج فرد دقت ویژه ای داشت. اگر تصمیم دارید ماده ی غذایی خاصی را به طور مرتب وارد برنامه ی غذایی تان نمایید بهتر می باشد حتما با یک متخصص طب سنتی مشورت نمایید تا دچار مشکل نشوید و از سازگاری آن با مزاجتان مطلع شوید.

نوشته آشنایی کامل با خواص تخم پرندگان در طب سنتی اولین بار در جوانی ها پدیدار شد.

آشنایی کامل با خواص تخم پرندگان در طب سنتی

لطفا نظر خود را درباره آشنایی کامل با خواص تخم پرندگان در طب سنتی با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا