آشنایی با خواص پوست میوه ها

آشنایی با خواص پوست میوه ها

آشنایی با خواص پوست میوه ها

آشنایی با خواص پوست میوه ها

تا آنجا که دهان در تماس با انواع خوراکی ها، از جمله میوه هاست، تمام انواع آنها به نوعی نرم و آبدار هستند، به خصوص گوشت میانی یا همان مغز میوه . ولی طبق یک تحقیق انجام شده توسط دانشگاه فلوریدا ، به این نتیجه رسیده اند که بعضی از انواع آنتی اکسیدان های محافظ سلامتی در پوست میوه ها موجود می باشد. بنابراین دور ریختن پوست آنها عاقلانه نیست. مثلا میوه کیوی با اینکه پوستی کرکی دارد و نوش جان کردن آن چندان خوشایند نیست اما به هر حال باید راهی برای بدست آوردن مواد مغذی آن موجود باشد. پس بهتر می باشد به هر طریق ممکن آنها را مصرف کنید.

 

بهترین راه برای رهایی از چروک های پوستی و رقابت با سرطان ها،نوش جان کردن میوه ها با پوست می باشد. در ادامه به ۵ نوع از میوه‌هایی که پوست آنها دارای خواص مفیدی می باشد اشاره می شود.

سیب: مواد فیتوشیمیایی ضد سرطانی موجود در پوست سیب درختی ، ۸۷ درصد بیشتر از مغز خود میوه آن می باشد. بنابراین بهتر می باشد از این به بعد سیب را پوست آن صرف کنید.

خیار: پوست این میوه کم کالری از ماده سیلیکا تشکیل یافته می باشد که خود این ماده باعث تازگی و طراوت پوست و مانع ایجاد چروک می شود. یعنی خاصیت کلاژنی دارد. هیچ پیشنهادی برای مقدار مصرف روزانه سیلیکا وجود ندارد ولی متخصصین اظهار کرده اند که حداقل ۵ میلی گرم سیلیکا در یک روز مقداری می باشد که بعد از نوش جان کردن یک خیار با پوست کسب می کنید.

 

بادمجان: پوست بادمجان در حدود ۳۰۰ میلیگرم ناسونین دارد. آنتی اکسیدانی که مانع از آسیب سلولهای مغزی می شود. همچنین حاوی ۲۰۰ میلی گرم پتاسیم (ضد گرفتگی عضله) و ۱۳ میلی گرم منیزیم موثر در ساختمان بافت پیوندی و ۳ گرم فیبر موثر در لاغری شکم می باشد.

کیوی: مواد شیمیایی موجود در این پوست کرکدار عاملی برای رقابت با باکتری های استافیلوکوک و باکتری ایکولای می باشد.

پرتقال: پوست پرتقال حاوی ماده لیمونین می باشد که دشمن کشنده اشعه فرابنفش می باشد.دانشمندان معتقدند که نوش جان کردن یک قاشق چای خوری پوست پرتقال در هر هفته، احتمال ابتلا به سرطان پوست را تا ۳۰ درصد کاهش می دهد.

منبع : سلامت نیوز

The post آشنایی با خواص پوست میوه ها appeared first on مجله ابرتازه ها.

آشنایی با خواص پوست میوه ها

تهیه و گردآوری:پورتال ۱

لطفا نظرات خود را درباره آشنایی با خواص پوست میوه ها با ما در میان بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا