شناسایی هویت ۳۸ زائر جانباخته دیگر

شناسایی هویت ۳۸ زائر جانباخته دیگر

شناسایی هویت ۳۸ زائر جانباخته دیگر

رئیس سازمان حج و زیارت از شناسایی ۳۸ نفردیگرازمفقودان حادثه منا خبر داد و گفت: بر اساس۲۵۰۰ عکس‌ جدیدی که در اختیار ما گذاشته شده بیش از ۹۰ درصد زائران جان‌باخته مجهول‌الهویه در مکه شناسایی خواهند شد.

به گزارش سرویس حوادث روز از نو، سعید اوحدی با اشاره به انتقال ۱۰۴ نفر از جان‌باختگان حادثه منا به کشور افزود: تمام تلاشمان این هست که هر چه سریعتر بتوانیم پیکر جان‌باختگان این حادثه را به کشور منتقل کنیم، اما شناسایی و انجام تشریفات قانونی کمی زمانبر هست و از بین ۴ هزار و ۵۰۰ جسد، باید این شناسایی را انجام دهیم که کار ما را سخت کرده هست.

وی با اشاره به اینکه البته هماهنگی‌ها در حال حاضر بهتر شده و اقدامات با سرعت بیشتری انجام می‌شود، گفت: امیدواریم امروز بتوانیم تعدادی از این جان‌باختگان را از طریق ۲ هزار و ۵۰۰ عکس دیگر که دیروز در اختیار ما گذاشتند، در سردخانه‌های جدید شناسایی کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه ۳۸ نفر از جان‌باختگان مجهول‌الهویه به صورت قطعی شناسایی شده‌اند، گفت: یک بخش از کار شناسایی از طریق عکس و بخش دیگر از طریق مراجعه حضوری انجام می‌شود و بر این اساس فکر می‌کنم بتوانیم بیش از ۹۰ درصد زائران جان‌باخته مجهول‌الهویه را شناسایی کنیم.

وی گفت: با توجه به اینکه بیش از ۹۰ درصد زائران ما کارت شناسایی همراه داشته‌اند، می‌توانیم اقدامات مربوط به شناسایی آنها را انجام دهیم و یک تعدادی نیز که با مشکل مواجه می‌شوند، بر اساس تفاهمی که با وزارت بهداشت عربستان منعقد شده برای شناسایی به تهران منتقل می‌شوند.

اوحدی تصریح کرد: بر اساس اطلاعاتی که از چهره و یا نشانی از عمل جراحی و هر آثار دیگری که ممکن هست به ما کمک کند، انتقال جان‌باختگانی که هویت آنها مشخص نشده به تهران انجام می‌شود و سپس تعداد اندک باقیمانده را از طریق آزمایش DNA هویتشان را مشخص می‌کنیم.

وی تاکید کرد: آمار قطعی و نهایی جان‌باختگان همان ۴۶۵ نفر اعلام شده هست که از این پس شناسایی هویت جان‌باختگان انجام خواهد شد.

wpid-jamnewsimage20405098.jpg
شناسایی هویت

رئیس سازمان حج و زیارت به تعداد مجروحان بستری شده در بیمارستان‌های مکه اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر ۱۲ نفر مجروح بستری در بیمارستان‌ها داریم که طی امروز چند نفر از آنها به کشور اعزام خواهند شد و بر این اساس آمار نهایی ما ۶ تا ۷ نفر خواهد بود که نیاز به رسیدگی بیشتر دارند.

اوحدی از تخلیه ۴۵ درصد زائران از مکه خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۳ هزار و ۷۰۰ زائر در مدینه هستند و ۱۳ هزار و ۵۰۰ زائر نیز به ایران اعزام شده اند.

مطالب مرتبط:

اسامی ۱۰۴ زائر کشته شده در منا که پیکرشان به وطن برگشت

فرماندار مفقود بندر ترکمن در فاجعه منا پیدا شد

انتقال اجساد جانباختگان منا تا آخر هفته

تصاویر ورود هواپیمای حامل اجساد کشته شدگان منا به ایران

استقبال سران قوا از پیکر جان‌ باختگان حادثه منا

ورود هواپیمای حامل جان باختگان منا به کشور + عکس

پیشنهاد اینستاگرامی سید علی فاطمی برای تشییع جانباختگان منا

فاجعه منا از زبان زن فلسطینی / من فقط “یارب” می گفتم

سه قاری بین المللی در فاجعه منا هنوز شناسایی نشده اند

نوشته شناسایی هویت ۳۸ زائر جانباخته دیگر اولین بار در روز از نو پدیدار شد.

شناسایی هویت ۳۸ زائر جانباخته دیگر

تهیه و گردآوری:پورتال ۱

لطفا نظرات خود را درباره شناسایی هویت ۳۸ زائر جانباخته دیگر با ما در میان بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا