درگذشت هما روستا در روز تولدش+عکس

درگذشت هما روستا در روز تولدش+عکس

این بازیگر که در واپسین سال‌های عمرش با سرطان مسابقه می‌کرد، چندی پیش برای ادامه درمان به آمریکا رفت، اما معالجه در آن کشور نیز بی‌ثمر ماند و او روز گذشته درگذشت. قرار می باشد پیکر این هنرمند فقید به ایران منتقل شود، اما از آنجا که او در آمریکا فوت کرده، فرایند قانونی و اجرایی این انتقال چند روزی زمان می‌برد.

خلاصه زندگی نامه هما روستا

«هما روستا» بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، پس از ناکامی معالجه بیماری سرطان خود در کشور ایالات متحده روز چهارم مهرماه همزمان با سالروز تولدش دار فانی را وداع گفت.
این بازیگر که در واپسین سال‌های عمرش با سرطان مسابقه می‌کرد، چندی پیش برای ادامه درمان به آمریکا رفت، اما معالجه در آن کشور نیز بی‌ثمر ماند و او روز گذشته درگذشت.
قرار می باشد پیکر این هنرمند فقید به ایران منتقل شود، اما از آنجا که او در آمریکا فوت کرده، فرایند قانونی و اجرایی این انتقال چند روزی زمان می‌برد.

cf1s33e7v7mnqy1vct64

 
در ساعات ابتدایی یکشنبه پنجم مهرماه ابتدا بهاره رهنما، بازیگر سینما و تئاتر در صفحه شخصی خود در شبکه اینستاگرام از درگذشت هما روستا خبر داده بود که پیگیری‌های رسانه ای از صحت این خبر حکایت دارد. یکی از کسانی که این خبر را تایید کرد محمد حسن معجونی از هنرمندان تئاتر و یکی از دوستان نزدیک هما روستا بود.

wbpalh1p03wyj8mhbewh

 
هما روستا ۴ مهرماه ۱۳۲۳ متولد شد. او که بازیگری و کارگردانی تئاترهای مختلفی را در کارنامه‌اش داشت همسر مرحوم حمید سمندریان، کارگردان نامدار تئاتر ایران بود که در سال ۱۳۹۱ از دنیا رفت.
او در سال ۱۳۴۹ پس از فارغ التحصیلی در دانشکده هنرهای دراماتیک از بخارست به خاطر فوت پدرش از رومانی به ایران بازگشت و شروع فعالیت وی در سینما با بازی در فیلم «دیوار شیشه‌ای» ساموئل خاچیکیان در سال ۱۳۵۰ ثبت شده می باشد.
این هنرمند فقید درباره بازگشت خود به ایران چنین گفته بود: «بعد از فارغ التحصیلی به آلمان بازگشتم، خانواده ام بعد از فوت پدر در برلین زندگی می کردند و قرار بود من هم در برلین کارم را شروع کنم ولی چون لهجه داشتم، می خواستند مرا به شهرستان دیگری بفرستند تا ضمن یکی دو سالی کار کردن، لهجه ام بهتر شود اما من تصمیم گرفتم تا به ایران بازگردم. نمی دانم چرا؟ واقعا هنوز هم نتوانستم دلیل خاصی برای این تصمیم پیدا کنم. ممکن است دلیلش همان کشش درونی به ایران بود. به هر حال آمدم ایران و ماندم.»
هما روستا در کارنامه هنری خود ایفای نقش در نمایش‌هایی همچون “باغ آلبالو” و “ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی” و همچنین بازی در فیلم‌هایی نظیر «پرنده کوچک خو‌شبختی»، «از کرخه تا راین» و سریال «خاک سرخ» ابراهیم حاتمی کیا را ثبت کرده بود. وی آخرین تجربه بازیگرى تئاتر را در سال ٩٢ و با حضور در نمایش «باغ آلبالو» به کارگردانى حسن معجونى تجربه کرد.
در سال ۱۳۹۲ وقتی در سی و دومین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر بزرگداشت این هنرمند سینما برگزار شدهما روستادر یادداشت کوتاهی نوشت: «من باید تشکر کنم از مردمی که در کوچه و خیابان با لبخند پرمهرشان به من نیروی زندگی می‌بخشند. پس بزرگداشت می‌تواند زیبا باشد، اگر پایان راه نباشد.»

درگذشت هما روستا در روز تولدش+عکس

تهیه و گردآوری:پورتال ۱

لطفا نظرات خود را درباره درگذشت هما روستا در روز تولدش+عکس با ما در میان بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا