تقدیر از وزیر خارجه آلمان در دانشگاه تهران

تقدیر از وزیر خارجه آلمان در دانشگاه تهران

وبسایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه تقدیر از وزیر خارجه آلمان در دانشگاه تهران را ببینید.

پورتال یک آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: تقدیر از وزیر خارجه آلمان در دانشگاه تهران
وزیر امور خارجه آلمان و هیات همراه با هدف گسترش تبادلات علمی و دانشگاهی صبح امروز در دانشگاه تهران حضور یافتند.
به گزارش نامه نیوز، فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر امور خارجه آلمان که به منظور شرکت در کنفرانس مقدماتی اجلاس امنیتی مونیخ به تهران آمده بود صبح امروز در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران حضور یافت و به سخنرانی پرداخت.

وی در سخنرانی‌اش بارها از پشتکار و انگیزه دانشجویان ایرانی تقدیر و اعلام کرد که خواهان افزایش کمک‌های مالی و اختصاص یافتن بورس به دانشجویان مستعد ایرانی در زمینه‌های مختلف به ویژه بخش‌های علمی و فرهنگی و معماری می باشد.

در پایان این سخنرانی لوح تقدیر دانشگاه تهران و هدیه‌ای از سوی این دانشگاه به وزیر امور خارجه آلمان اهدا و وی مورد تشویق حاضرین در این مراسم قرار گرفت.

رییس دانشگاه تهران: علم عامل ارزشمند برای صلح و دوستی بین ملت‌ها می باشد

نیلی احمد آبادی رییس دانشگاه تهران در این مراسم گفت: فرصت شنیدن سخنان وزیر امور خارجه کشور آلمان در مورد آموزش برای ثبات، توسعه پایدار و تبادل نظر پیرامون آن رویداد مهمی می باشد.

وی ادامه داد: امیدوارم نشست امروز که با حضور شخصیت‌های برجسته ایران و آلمان برگزار می‌شود، فصل تازه‌ای از گسترش همه‌جانبه روابط دو کشور مخصوصا روابط علمی را رقم بزند.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی ایران، وظیفه خود می‌داند که امکان گفت‌وگو میان فرهیختگان در سطح ملی و بین‌المللی را فراهم کند، اظهار کرد: علم عامل ارزشمند برای صلح و دوستی بین ملت‌ها می باشد و گسترش روابط علمی فرهنگی و دانشگاهی میان ملت‌ها ضروری‌تر می باشد، زیرا دستاوردهای علمی بشر در این بستر شکوفا می‌شود.

رییس دانشگاه تهران با تاکید براینکه زبان علم و گفت‌وگو میان عالمان بهترین وسیله و عاملی مهم در ثبات و توسعه پایدار می باشد افزود: عدم استفاده از علم، زورگویی را به دنبال دارد، پدیده‌ای که امروزه صلح جهان را نشانه گرفته می باشد.

دکتر نیلی با تاکید بر اینکه دانشگاه تهران با سابقه ۱۶۴ ساله، قدیمی‌ترین مرکز آموزش عالی ایران می باشد، گفت: این دانشگاه تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار دانش‌آموخته داشته که نقش مهمی در توسعه پایدار ایران داشته‌اند. دانشگاه تهران با کمک دانشجویان و دانش‌آموختگان خود با توسعه مراودات بین‌المللی در زمینه‌های تبادل استاد – دانشجو عضویت فعال در شبکه‌های علمی جهانی و… سعی کرده نقش خود را در زمینه تعمیق دوستی و صلح جهانی ایفا کند.

وی با بیان اینکه روابط دو کشور ایران و آلمان پیشینه صدهاساله دارد، گفت: این روابط همواره ادامه داشته و چالش‌های بین‌المللی هیچ‌گاه نتوانسته اند مانع جدی بر سر راه دانشمندان دو کشور باشند. دانشمندان دو کشور حتی در دوران تحریم نیز توانستند مبادلات علمی و دانشگاهی انجام دهند.

رییس دانشگاه تهران در ادامه با اشاره به مذاکرات ایران با کشورهای ۱+۵ اظهار کرد: در پرتوی حکمت رهبر معظم انقلاب اسلامی و خرد دولت تدبیر و امید، سایه تحریم از میان برداشته شد و به استناد مذاکرات صورت گرفته، توسعه همکاری بین دو کشور در دستور کار می باشد که حضور وزیر امور خارجه کشور آلمان نشانه این تمایل می باشد. امیدوارم شاهد گسترش همکاری‌ها باشیم.

منبع: ایسنا

۲۶ مهر ۱۳۹۴ – ۱۲:۲۷

تقدیر از وزیر خارجه آلمان در دانشگاه تهران

منبع : وبسایت پورتال یک

لطفا نظر خود را درباره تقدیر از وزیر خارجه آلمان در دانشگاه تهران با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا