پنج عادتی که شما را غیرحرفه‌ای جلوه می‌دهد

مطالب جدید

پنج عادتی که شما را غیرحرفه‌ای جلوه می‌دهد

عادات بد bad-habit

عادات بد bad-habit

آیا تا به‌حال همکاری را دیده‌اید که مدام رفتار غیرحرفه‌ای از خود نشان داده و می‌پرسد که برای حفظ سِمتش در سازمان چه باید بکند؟

آیا الان دارید همین فکر را درباره خودتان می‌کنید و متعجبید که چرا نمی‌توانید در میان بقیه ممتاز باشید، با این‌که تحصیلات مناسب و تجربیات خوبی دارید؟

هرچند عوامل مرتبط دیگری هم می‌تواند وجود داشته باشد که ارتقاء شغلی‌تان را به تاخیر می‌اندازند اما احتمالا رفتارهای خاصی از خود نشان می‌دهید که مانع رشد حرفه‌ای شما می‌شود. این پنج مورد، عادات غیرحرفه‌ای هستند که می‌توانند جلوی موفقیت شما را بگیرند:

  1. چشمان سرگردان

شما این عادت را خوب می‌شناسید؛ و برای‌تان همیشگی شده تا جایی که به ندرت خودتان نسبت به آن آگاهید. وقتی با کسی که دارد حرف می‌زند مخالفید، این غریزه شما به کار می‌افتد و فکر می‌کنید به سادگی با واکنش نشان دادن توسط چشم‌های‌تان زیرکانه‌تر جلوه خواهید کرد، ولی نسبت به این رفتارتان خیال‌تان راحت نباشد چون این احتمال وجود دارد که رئیس شما متوجه رفتارتان شود. به نظر برسد مستقیما به شما نگوید، اما این علائم قطع تماس و ارتباط، از چشم او دور نخواهد ماند و باعث می‌شود تا اندازه چشمگیری از پیشرفت حرفه‌ای و طی مراتب عقب بمانید. اگر از تصمیم یا روند خاصی خسته و کلافه شده‌اید، همیشه ساده‌ترین راه این است که این موضوع را با مافوق‌تان درمیان بگذارید یا با هرکسی که مستقیما به این موضوع مربوط شده و درست و قاطعانه رسیدگی می‌کند.

  1. “همینه که هست”

این جمله به نظر برسد مثلا در اوقات استراحت و تفریح با همکاران و دوستان در محل کار عادی باشد اما آخرین چیزی که یک کارفرما می‌خواهد از یک کارمند متعهد و مسئول بشنود این است:” شما می‌دانید که چرا چنین شده”، یا ” این دقیقا نحوه درست و اصولی امور است”. چنین جملاتی نشان می‌دهند که شما ایده‌های منفی و نقض نشدنی درباره سازمان پیدا کرده‌اید. اگر با تصمیمی مواجه می‌شوید که برای‌تان دردسرساز است، کمی تحقیق و بررسی کنید و درزمان مناسبی درباره‌اش با مافوق‌تان گفتگویی داشته باشید و مطمئن شوید راه‌حل‌هایی برای رفع این مشکل پیدا می‌کنید.

  1. “به نظر من”

البته، ایده و نظر داشتن عالی است- حتی برانگیزاننده هم هست، و این‌که آن را در زمان مناسبی که خوشایند باشد با رئیس‌تان مطرح نمایید. بااین وجود، استفاده مدام ازاین جمله هرزمان که دارید نقطه نظرتان را با گروهی به اشتراک می‌گذارید، هم نشاندهنده این است که شما موضع دفاعی گرفته‌اید و هم این‌که قادر نیستید عضوی از این تیم باشید، یا علامت این است که شما نامطمئن هستید و هنوز برای رشد و پیشرفت آماده نیستید. به هرصورت، بهتر است عقیده‌تان را ساده بیان کنید.

  1. سندرم”شما بچه‌ها”

برای اینکه به خودتان برچسب یک غریبه و کسی که به گروه تعلقی ندارد را بزنید راهی سریع‌تر از اشاره به گروه با لفظ “شما بچه‌ها” وجود ندارد، و این‌گونه شما را به‌عنوان عضوی از گروه نخواهند پذیرفت. حتی اگر عرف‌هایی وجود دارد که با آن‌ها مخالفید یا احساس می‌کنید به اصلاح نیاز دارد، بهترین شیوه برای ایجاد تغییر، این است که اول مالک جایگاه‌تان در تیم شوید تا بتوانید باهم برای تغییر امور کار کنید.

  1. “&*#$@!”

عقل سلیم تعجب می‌کند اگر ببیند کسانی هستند که خودشان را حرفه‌ای می‌دانند و همچنین عقیده دارند استفاده از فحش و توهین و ناسزا درحیطه شغلی، قابل قبول است. مهم نیست که محل کار تا چه اندازه غیرمعمول یا معمول باشد، شنیدن ردیفی از کلمات زشت و توهین آمیز در یک اداره، نهایی‌ترین علامت رفتار غیرحرفه‌ای می‌باشد. با وجود این‌که کمسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده اکنون کلمات فحش آمیز خاصی را در تلویزیون مجاز می‌داند، اما همچنان در یک محیط حرفه‌ای پذیرفته نیست. یادتان باشد که این کلمات منفی نیستند که ذهن و افکار شما را بیان می‌کنند بلکه تقصیر و نحوه بیان شماست که این کار را انجام می‌دهد.

با بالا رفتن سطح تحصیلات و کسب درجات بیشتر، بازار کار به رقابتی بودنش ادامه خواهد داد، بنابراین حواستان باشد که از این رفتارهای غیرحرفه‌ای اجتناب نمایید تا فرصت‌ پیشرفت‌تان را بیشتر کنید.

The post پنج عادتی که شما را غیرحرفه‌ای جلوه می‌دهد appeared first on آلامتو.

پنج عادتی که شما را غیرحرفه‌ای جلوه می‌دهد

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا