راههای درمان حالت تهوع صبحگاهی در بارداری

مطالب جدید

راههای درمان حالت تهوع صبحگاهی در بارداری

sickness and nausea during pregnancy

sickness and nausea during pregnancy

هر مادری برای تولد فرزندش باید رنج های زیادی را تحمل کند که حالت تهوع هم یکی از آنهاست در این مقاله با مجله بارداری همراه باشید.

به گزارش آلامتو و به نقل از نی نی بان؛ نکاتی برای کاهش درد ناشی از حالت تهوع و استفراغ طی دوره بارداری:

حالت تهوع بارداری از چه زمانی و چرا ایجاد میشود؟

پنهان نگه داشتن سه ماه نخست بارداری، با توجه به حالت تهوع صبحگاهی تقریبا غیر ممکن است، به خصوص اگر حالت تهوع شما ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته ادامه یابد. هرچند این جنبه از بارداری در ۸۵ درصد بانوان روی می دهد و پدیده ای عادی است، حالت تهوع و استفراغ می تواند تبدیل به مانع دشواری برای فعالیت های روزانه تان شود.

علائم حالت تهوع صبحگاهی عموما در حد فاصل هفته های چهارم تا هشتم پس از لقاح آغاز می شود و با گذر سه ماه نخست بارداری به تدریج کاهش می یابد، گرچه ادامه حالت تهوع طی دوره بارداری پدیده غیر معمولی نیست.
احساس تنفر نسبت به برخی بوها یا مزه ها اتفاق متداولی است، حتی نفرت از غذاهایی که در حالت عادی مورد علاقه شمایند. از این که از غریزه و شم درونی خود پیروی کنید، هراسی نداشته باشید، چه نادیده گرفتن احساس تنفر، می تواند حال شما را بدتر کند.

Hyperemesis Gravidarum (استفراغ شدید بارداری)

زمانی جهان از بارداری کیت میدلتون، همسر ویلیام، شاهزاده بریتانیا و ولی عهد این کشور باخبر شد که وی به خاطر HG – یا حالت تهوع شدید صبحگاهی – در بیمارستان بستری شد. این عارضه تنها نیم تا دو درصد بانوان باردار را تحت تاثیر قرار می دهد. در این میان، زنانی که چند قلو باردارند، زنانی با سابقه خانوادگی یا ابتلا به HG در بارداری قبلی شان، بیشتر در معرض ابتلا به این عارضه قرار دارند.

حالت تهوع گرچه احساس ناراحت کننده ای است، نشان از این دارد که همه چیز برای شما و فرزندتان به خوبی پیش می رود و این که فرزند شما همان طور که باید در حال رشد و شکل گیری است. در اینجا به برخی روش های مهار حالت تهوع می پردازیم.

کربوهیدرات و پروتئین

کربوهیدرات هایی مانند نان، بیسکوئیت های شور، پوره سیب زمینی و نان تست می توانند به مقابله با حالت تهوع کمک کنند.

برای سرکوب حالت تهوع صبحگاهی پیش از آن که شروع شود، سعی کنید چند کراکر (بیسکوئیت شور) را کنار تخت خواب داشته باشید و صبح پیش از برخاستن از بستر، به آرامی چند عدد از آنها را میل کنید.

کربوهیدرات های پیچیده را با پروتئین بخورید، مانند نان فتا (نان دولایه) و حموس (خوراک خمیرمانندی از نخود پخته و کوبیده شده همراه سیر که غذای متداولی در خاورمیانه است) یا برش های سیب را همراه پنیر رشته ای بخورید که موجب می شود در طول روز دستخوش خستگی شدید نشوید.

وعده های غذایی کوچک

وقتی در تمام روز دچار حالت تهوع هستید، ممکن است آخرین گزینه ای که به ذهن تان می رسد، غذا میل کردن باشد، اما به خاطر بسپارید معده خالی می تواند حالت تهوع شما را بدتر کند.

همواره از وعده های غذایی پرتعداد اما کم حجم حاوی مواد مغذی استفاده کنید، اما به لحاظ بو و رایحه آنها مراقب باشید غذاهای حاوی مواد اسیدی، چرب یا سرخ شده می توانند سیستم گوارشی شما را تحریک کنند. به اندازه یک بشقاب سبزی جات، نان فتا (نان دولایه)، ماست و پنیر لبنی در روز بخورید، غذایی سرد که رایحه کمتری در مقایسه با غذاهای داغ دارد.

زنجبیل

زنجبیل یک درمان سنتی متداول برای آرام کردن معده و رفع حالت تهوع محسوب می شود. دنبال نوشیدنی هایی ساخته شده از زنجبیل باشید یا زنجبیل تازه را بستبید و در چای داغ خود بریزید. بیسکوئیت و آب نبات حاوی زنجبیل می تواند به رفع این حالت ناخوشایند کمک کند.

درمان با خوراکی های سرد و منجمد

نوشیدنی های سرد و غلیظ مانند بستنی ایتالیایی یا لیموناد یخی گزینه های مهمی برای تسکین معده زمان وارد شدن مایع به آن است. از نوشابه های گازدار حاوی توت فرنگی و هلوی تازه (که می توانند در خانه تهیه شوند) برای کاهش حالت تهوع بهره بگیرید، نوشیدنی هایی که حاوی فولات، ویتامین های B و ویتامین A نیز باشند.

مایعات برای رفع حالت تهوع بارداری

نوشیدن مقادیر زیاد مایعات طی دوره بارداری بسیار مهم است، اما اگر در فرو دادن غذا با مشکل مواجهید، حتی بیشتر هم بنوشید. اگر با نوشیدن هشت لیوان آب در روز مشکل دارید، می توانید آب را با افزودن لیمو شیرین یا لیموترش مزه دار کنید. نوشیدن نوشابه های مخصوص ورزش که حاوی گلوکز، نمک و پتاسیم هستند می تواند به جایگزینی الکترولیت هایی که در پی استفراغ از دست می روند کمک کند و انرژی شما را بالا نگه دارد.
مطمئن شوید آب بدنتان را در جریان تحرک جسمی حفظ می کنید، این کار تسکین دهنده دیگری برای حالت تهوع محسوب می شود و نوشیدنی پس از تمرین و تحرک را فراموش نکنید.

درمان های بدون نسخه تهوع بارداری

بسیاری از بانوان همچنین با استفاده از باندهای دور کمر مخصوص ماساژ که در داروخانه ها به فروش می رسند، به تسکین حالت تهوع خود کمک می کنند. پزشکان علاوه بر اینها استفاده همزمان را از ویتامین B6 همراه دوکسیلامین – یک آنتی هیستامین که بدون نسخه هم به فروش می رسد – برای کاهش شدت حالت تهوع توصیه می کنند. اما پیش از آن که روانه داروخانه شوید، درباره دز مصرفی این درمان ها با پزشک تان مشورت کنید.

با پزشک تان در تماس باشید

اگر درمان های خانگی کمکی به کاهش علائم شما و جلوگیری از بدتر شدن شان نمی کنند، بلافاصله با پزشک تان تماس بگیرید. اگر علائمی شدید شوند، درمان آنها مشکل خواهد بود، پس بیشتر از این مقاومت نکنید. پزشک می تواند درمان هایی را برای کاهش حالت تهوع صبحگاهی تجویز کند که ایمن و موثر باشند و از بدتر شدن شرایط شما پیشگیری کنند.

اگر در نگه داشتن مایعات یا غذا در سیستم گوارشی تان طی روزهای متمادی ناتوانید، اگر علائم حتی با گذشت سه ماه نخست بارداری ادامه دارند، یا اگر متوجه کاهش قابل توجه وزن تان شده اید (کاهش چند پاوند طی سه ماه نخست برای بانوان بارداری که تهوع صبحگاهی دارند، امر متداولی است)، بلافاصله برای رفع مشکل با پزشک تان تماس بگیرید.

The post راههای درمان حالت تهوع صبحگاهی در بارداری appeared first on آلامتو.

راههای درمان حالت تهوع صبحگاهی در بارداری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا