احکام روابط جنسی زن و مرد در اسلام

احکام روابط جنسی زن و مرد در اسلام

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه احکام روابط جنسی زن و مرد در اسلام را ببینید.

احکام روابط جنسی زن و مرد در اسلامReviewed by Maryam on Nov 12Rating: 5.0

احکام روابط جنسی زن و مرد در اسلام

222222222222

پرسشها احکام رابطه جنسی و زناشویی

سوال۱ : نزدیکی با همسر از پشت اگر خود او راضی باشد ایا از نظر شرعی اشکال دارد؟ مرجع:آیت الله خامنه ای(مدظله)
پاسخ: نزدیکی به همسر از پشت کراهت دارد.
انهار: نزدیکی با همسر از پشت عملی غیر طبیعی می باشد و از نظر علمی و پزشکی نیز ثابت شده که این عمل پرتهدید و سبب آسیبهای جسمانی برای زن می باشد. در قوانین مجازاتهای اسلامی آمده: اگر مردی همسرش را مجبور به این عمل نماید ! زن می تواند از شوهر خود شکایت نماید .
پزشکان گفته اند: دستگاه گوارشی دارای دو نوع اسفنکترsphincter می باشد :…

۱- اسفنکتر داخلی و غیر ارادی؛ که دریچه ورودی غذا به معده و خروج آن می باشد.

۲- اسفنکتر خارجی؛ که ارادی می باشد و وقتی که غذا بلعیده می شود از طریق مری پایین آمده و به سمت معده می رود.

زمانی که شخصی احساس نماید که نیاز به خروج مدفوع از دریچه مقعد را دارد این همان زمانی می باشد که اسفنکتر داخلی ۱ باز شده و همان گونه که گفته شد غیر ارادی می باشد. اما عمل باز کردن دریچه مقعد ( اسفنکتر خارجی) و در کل دفع مدفوع؛ ارادی می باشد و دست خود شخص می باشد و زمانی که شخص احساس نیاز به اجابت مزاج کرد و خود را نگه میدارد تا به محل مناسب برسد و پس به عزم خود باعث خارج شدن مدفوعش می شود این نگه داشتن و این عمل خارج کردن مدفوع؛ توسط اسفنکتر خارجی که ارادی می باشد انجام می شود. و رابطه جنسی از پشت باعث آسیب دیدگی اسفنکتر خارجی می شود و باعث می شود که دریچه خروجی مقعد(Anal) به درستی کارش را انجام ندهد یعنی از قدرت ارادی خارج می شود. و به مرور زمان امکان ارادی خروج مدفوع یا نگه داشتن خود را از دست می دهد. در این صورت نا خواسته و غیر ارادی مدفوع از دریچه مقعد خارج میشود در این صورت همیشه لکه هایی از مدفوع در لباس زیر دیدن می گردد.

اما نزدیکی از پشت سبب بیماریهای عفو نی و ویروسی شبیه هپاتیت، ایدز، سفلیس و بیماریهای مقاربتی میگردد زیرا در داخل مقعد باکتریهای زیادی می باشد، که سبب انتقال ویروسهایی نظیر ایدز و … می شود .

*****
سؤال: پنج ماه می باشد که عقد کرده ایم برخی وقتها در زمان معاشقه من یا همسرم بدون دخول ارضاء میشویم . چه حکمی دارد؟ مرجع: مکارم شیرازی (مدظله)
پاسخ: اگر در ملاعبه و بازی با همسر، حتّی بدون دخول هرکدام از شما زن و شوهر ارضا شوید جنب شده اید و غسل واجب می شود.
*****
سؤال: اگر زن و شوهر در خیابان دست یکدیگر را بگیرند از نظر شرعی مساله دارد؟ یا مثلاً در جایی مثل تهران که عرف می باشد؟
پاسخ: حتّی اگر این عمل حرام نیز نباشد، ولی از نظر عرف متشرعه کاری نا شایست و دور از اخلاق و ادب معنوی می باشد خصوصا اینکه چنین صحنه هایی سبب دلگیری و دلسوختگی افرادی قرار میگیرد که مجرّد هستند یا اختلافات خانوادگی دارند و آنان در حسرت چنین روابط صمیمانه ای میباشند.
البتّه عزیزم؛ عرف تهرانی ها ملاک شرعی نیست و قطعا ً در عرف متشرعه مردم تهران چنین اخلاقی وجود ندارد و عرف غیرمتشرّعه و افرادی که نسبت به مسائل معنوی و دینی بی فرق ند نیز ارزش الگوپذیری ندارد.
*****
سؤال:۱) حکم شرعی رابطه جنسی با همسر از پشت چیست؟ آیا مثل لواط حرام می باشد یا چون بین زن و شوهر می باشد اشکالی ندارد؟ مرجع: آیت الله بهجت (قدس سره)
۲) حکم میل کردن یا لیسیدن الت همسر چیست؟
پاسخ: ۱) احتیاط در اجتناب از این کار می باشد اما در صورت جواز؛ این عمل همچون لواط نیست که گناه کبیره باشد.
۲) اگر شرعاً نیز بی اشکال باشد اما ترک این کار بهتر می باشد و البتّه تداوم این کار (درصورتی آلودگی) سبب بیماری می شود.
*****
سؤال: همسر من ناآسانی زنانگی دارد که قابل اصلاح نیست و امکان نزدیکی وجود ندارد ولی من میل جنسی خیلی دارم لطفا من را راهنمائی بکنید .
پاسخ: موضوع خود را با دادگاه خانواده (مدنی خاص) در بین بگذارید در صورت اثبات و احراز ادعای حضرتعالی مجاز به ازدواج مجدد می شوید. و در این صورت رضایت همسر لازم نخواهد بود.
*****
سؤال: آیا معاشقه با همسر خود در دوره پریود اشکالی دارد؟
پاسخ: معاشقه اشکال ندارد ولی نزدیکی حرام می باشد.
*****
سؤال:آیا زن ومرد باید بعد از هر نزدیکی غسل جنابت کنن؟ اگه اینطور باشه که دیگه اونلذت همیشگیشو نداره!! مرجع: آیت الله خامنه ای(مدظله)
پاسخ:غسل جنابت برای انجام عبادات و کارهایی که طهارت لازم دارد واجب می شود ولی اگر منظور شما این می باشد که بلافاصله بعد از نزدیکی غسل شود چنین نیست مگر در جایی که زمان نماز تنگ باشد و لازم باشد فورا غسل کرد و نماز خواند در غیر این صورت غسل واجب فوری نیست. از طرفی غسل ویژگی ها ی بهداشتی و بدنی بسیاری دارد که در کل به نفع سلامت جسم و جان و روح آدم می باشد. می توانید به کتب علمی مفصلی که در این زمینه نوشته شده مراجعه بکنید و از فوائد علمی و بهداشتی غسل آبعضی پیدا بکنید .
*****
سؤال: اگه زن وشوهری از نیز دور باشن و شوهر از طریق تلفن به خواسته جنسی اش برسد حرامه؟
پاسخ: خیر حرام نیست. در حرف با همسر و معاشقه و گفتگوی شیرین و عاشقانه با او گناهی ثبت نمی شود بلکه سبب اجر و اجر می باشد. موفق باشید
*****
سؤال:با درود حکم لیسیدن وزبان کشیدن آلت مرد توسط زن و برعکس ازلحاظ شرعی وبهداشتی با توجه به ترشحات چیست؟ مرجع: آیت الله بهجت(قدس سره)
پاسخ: از نظر شرعی ظاهراً اشکال ندارد ولی در صورتی که ترشحاتی باشد یقینا آن ترشحات آلوده می باشد و قطعا ضرردار خواهد بود. و از نظر شرعی میل کردن و فرو بردن هر چیزی که طبع آدم از آن برایفر می باشد جایز نیست و حرام می باشد
*****
سوال: مایع بیرنگ وچسبنده ای که با شهوت از مرد خارج می شود چه حکمی دارد؟
جواب: اگر با شهوت و جستن بیرون آمده و بدن سست شود آن مایع حکم منی دارد وجنابت حاصل شده وباید غسل جنابت کرد
*****
سوال: دختری هستم ۲۵ ساله و چند ماهی می باشد که عقد کردم سوالم اینست که اگر فرد(خانم) برای رسیدن به حالت ارگاسم زمان ملاعبه با همسر ، خودش به روش های مختلف به خود کمک نماید تا به این حالت برسد آیا حکم استمنا دارد؟
جواب: اگر به صورت بازی با خود باشد به آن استمناء (خود ارضایی) گفته می شود و قطعاً گناه دارد ولی اگر با بازی با همسر به حالت «ارگاسم» برسد اشکال ندارد.
*****
سؤال:بعد ازهر دفعه دستشویی رفتن ویا بعد ادرار و یا قبل از ادرار،ازمن منی خارج می شود چه کار کنم؟ آیا جنب بودن شخص در استخاره تأثیر میگذارد یا نه؟
جواب: موردی که ذکر کرده اید دلیل بر جنابت نیست؛ خارج شدن رطوبت با غلظت و رنگ و بوی ویِژه دلیل بر منی بودن رطوبت نیست، منی آن می باشد که در اثر ملاعبه و بازی با خود یا همسر رطوبتی با سه شرایط خارج شود:
۱) بدن سست شود؛ ۲) با جستن خارج شود ۳) با شهوت باشد(یعنی آن رطوبت در اوج لذت جنسی از آدم خارج شود)؛
پس شما جنب نیستید و احکام جنابت بر شما نیست. برای استخاره بهتر می باشد شخص با طهارت باشد ولی طهارت واجب نیست پس می تواند شخصی بدون طهارت باشد و استخاره نماید.
*****
سؤال: در مورد ترشحات وغسل در زمان نامزدی ،آیا برای ترشحاتی که بعد یا حینبوس،لمس،بازی یا حرف باطرف مقابل از خانم خارج می شود غسل واجب می شود یانه؟
پاسخ: هر ترشحی که در این مواقع خارج شود پاک می باشد و منی نیست و غسل ندارد مگر ترشحاتی که با شهوت (یعنی اوج لذت جنسی) خارج شود که منی می باشد و نجس خواهد بود و غسل واجب می شود
*****
سؤال:من حدود ۵ ماه عقد کردم.می خواستم بدونم من بعد از معاشقه به همسرم لازم می باشد که غسل کنم.اما باید بگم که من باکره هستم ولی لذت میبرم از رابطمون. به صورت دخول نیست.
پاسخ: هر ترشحی که در حین معاشقه خارج شود پاک می باشد و منی نیست و غسل ندارد مگر ترشحاتی که با شهوت (یعنی اوج لذت جنسی) خارج شود که منی می باشد و نجس خواهد بود و غسل واجب می شود. و برای رسیدن به اوج لذت جنسی لازم نیست قطعا دخول صورت گیرد.خود شخص می تواند تشخیص دهد که چه وقتی به اوج لذت می رسد و بالاتر از آن، لذتی حس نمی نماید .
*****
سؤال: ۱- اگر زن و شوهری با نیز همبستر بشوند و مرد از کاندوم مصرف نماید و زن هیچ عوض حالتی پیدا نکند و از طرفی حتی قطره ای منی به بدن زن نخورد آیا غسل به زن واجب می شود و آیا زن نمی تواند روزه بگیرد و نماز بخواند
۲– اگر مرد اصرار نماید که از طریق معقد دخول نماید و باز نیز از کاندوم مصرف نماید آیا سئوال های بالا حاوی زن می شود
۳- حکم ساک زدن ( آلت مرد را زن دهان گرفتن ) چیست؟
پاسخ:یکی از جاهائی که شخص جنب می شود نزدیکی و دخول می باشد خواه با کاندوم باشد یا نباشد، و خواه ارضا باشد یا نباشد، و خواه از جلو باشد یا از عقب.در تمام این مسائل غسل به زن و مرد هردو واجب می شود. ساک زدن منعی ندارد ولی اگر محل نجس باشد و فرو رود حرام می باشد و اگر آلوده باشد این کار مناسب نیست .
*****
سؤال: زمان اعمال زناشویی دیدن کردن در فرج زن چه حکمی دارد و اگر زمان امدن اب منی ان را در خارج رحم زن ریخته شود ایا زن باید خود را غسل دهد
پاسخ:دیدن کردن اشکال ندارد. اما درروایت آمده: که دیدن کردن درزمان جماع سبب می شود فرزند کور و نابینا شود(حلیه المتقین، فصل۴،در بیان آداب مجامعت) ۲- اگر منی در خارج رحم ریخته شود و دخولی صورت نگرفته باشدغسل به زن واجب نمی شود.
*****
سؤال: در ماه رمضان به علت ترک نزدیکی باهمسر ذهنم در طول روز مشغول او می باشد و برخی وقتها تحریک می شوم و مایع سفید رنگی مانند اب بینی ازمن خارج می شود حکم روزه و لباس من چیست؟این مایع همراه شهوت می باشد وبعضی احساس میکنم بدنم در منطقه کمر تامیزانی سست شده ولی هرگز به وهله انزال یا جستن نمی رسد
پاسخ:چنین رطوبتی حکم منی را ندارد و نجس نیست و غسل لازم نمی شود.
*****
سؤال : با درود آبی که قبل از نزدیکی با زن از مرد خارج می شود(منظورم منی نیست) و بی رنگ می باشد چه حکمی دارد آیا نجس می باشد؟ وضو را باطل می نماید ؟ با آن می توان نماز خواند؟نیاز به غسل دارد
پاسخ:تنها منی نجس می باشد و این رطوبتها هیچ یک نجس نیست و غسل ندارد و روزه را باطل نمی نماید
*****
سؤال: ۱) آیا مرد می تواند تنها در زمان مقاربت با زن خود،البسه زنانه بپوشد؟ ۲) آیا مقاربت با همسر در حالتی که ملبس بوده و عریان نباشد، معصیت می باشد؟
پاسخ: اگر کسی لباس جنس مخالف را بپوشد معصیت کرده می باشد و مناسب نیست شما چنین کاری انجام بدهید زیرا سبب می شود شئونات و زیّ مردانگیتان کم شدن یابد، و مقاربت با همسر در هر دو حالت ملبس بودن یا عریان بودن مانعی ندارد و معصیت نیست.
*****
سؤال: نزدیکی با همسراز دُبُر(عقب) جایز می باشد؟ مرجع: آیت الله مکارم شیرازی(مدظله)
پاسخ: بنابر أقوی کراهت شدید دارد و در غیر موقع پریود بودن همسر کراهت شدیدتری دارد. (عروه الوثقی)
*****
سؤال: به فرض مردی در شهری دور از همسرش هست. اگر به عکس های همسرش بحالت شهوت دیدن نماید یا به همسرش و معاشقه با او فکر نماید و یا تلفنی (یا از طریق صدای ضبط شده) صحبتهای عاشقانه همسرش را بشنود اشکالی دارد؟ اگر احیانا تحریک بمیزانی شود که (بدون هیچ فعل دیگری) بحالت انزال رسید آیا اشکال دارد؟ (فتوای امام ، و آیت الله سیستانی)

پاسخ: پسرم با پوزش از تأخیر در جواب شما هیچکدام از مسائل ی که نوشته اید اشکال ندارد و اگر در اثر این اعمال انزالی صورت گرفت غسل واجب می شود.
*****

سؤال: آبی اندکی که در زمان برخواستن از خواب در زمان صبح از مردها بیرون میاید،حکم جنابت دارد، یا خیر؟

پاسخ: رطوبتی که می فرمایید حکم جنابت را ندارد مگر رطوبتی باشد که در اثر احتلام خارج شده باشد.

*****

سؤال: آبی که در اثر ملاعبه از آدم خارج می شود ، چه فرقی با بقیه آب هادارد، منظورم این می باشد که چگونه تفاوت آنرا با آبی که در اثر شهوت بیرون میاید را می توان فهمید؟ ۴-آبی که در اثر شهوت از آدم خارج می شود چه فرقی دارد؟

پاسخ: هر رطوبتی که از کسی در اثر ملاعبه خارج شود مادامی که با شهوت نباشد یعنی آن رطوبت در اوج لذت خارج نشده باشد حکم منی را ندارد ونجس نیست و غسل نیز ندارد. اوج شهوت = آن زمانی می باشد که زن یا مرد کاملا ارضاء شده و اشباع گردند و بعد از آن تمایل جنسی دیگر ندارند.

به این مطالب امتیاز دهید


احکام روابط جنسی زن و مرد در اسلام

لطفا نظر خود را درباره احکام روابط جنسی زن و مرد در اسلام با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا