۷ درمان گیاهی برای کمر درد

۷ درمان گیاهی برای کمر درد

افرادی که کمردرد را تجربه کرده اند، می دانند که هیچ چیزی بدتر از درد مزمن کمر نیست زیرا زندگی را مختل می کند و مانع از تمرکز روی کار می شود

 سلامت نیوز:  افرادی که کمردرد را تجربه کرده اند، می دانند که هیچ چیزی بدتر از درد مزمن کمر نیست زیرا زندگی را مختل می کند و مانع از تمرکز روی کار می شود؛ اما علاوه بر داروهایی که درد را آرام می کند گیاهانی نیز وجود دارد که می تواند باعث تسکین درد شود. با این حال توجه داشته باشید که داروهای گیاهی نیز باید زیر نظر پزشک مصرف شود.

بابونه گاوی

قرن هاست که از آن برای درمان سردرد، معده درد و دندان درد استفاده می شود. این روزها برای رفع کمردرد و آرتریت نیز استفاده می شود. عوارض خفیف آن شامل تبخال و ناراحتی زبان هست. مصرف آن به خواهران باردار توصیه نمی شود.

بید

بیش از ۲هزار و ۴۰۰ سال پیش یونانیان باستان از بید برای درمان درد استفاده می کردند. امروزه نیز از این گیاه که مسکن قوی هست برای رفع کمردرد، آرتریت، سردرد و بیماری های التهابی مانند التهاب تاندون (زردپی) استفاده می شود. سالیسین نوعی ماده تسکین دهنده درد در این گیاه، باعث کشف آسپرین شد.

پنجه شیطان

این گیاه در کنترل آرتریت و درد قسمت تحتانی کمر موثر هست. در صورت مصرف کم آن و برای مدت کوتاه عوارضی نخواهد داشت. اما مصرف آن به خواهران باردار، مبتلایان به زخم معده و روده و التهاب صفرا توصیه نمی شود.

رزماری

در مکزیک دمنوش رزماری، درمانی برای رفع کمردرد هست. برگ های آن حاوی ماده ضد التهابی اسید لینولئیک و اسید رزمارینیک هست. تأثیر اسانس رزماری همانند استروئید و آسپرین (ماده ضد التهابی) هست.

زنجبیل

در طب قدیم آسیا، از زنجبیل برای درمان انواع درد استفاده می شد. عصاره زنجبیل می تواند در تسکین درد عضله و مفصل موثر باشد زیرا حاوی فیتوکمیکال هست که مانع از بروز التهاب می شود.

زردچوبه

این یک گیاه قوی ضدالتهابی هست که آرتریت، نقرس، بیماری های خودایمنی، سیاتیک و بیماری های التهابی دیگر را درمان می کند. به احتمال زیاد ماده ای به اسم کورکومین که خاصیت ضد التهابی دارد، در آن نقش دارد. اگرچه بی ضرر هست اما مصرف مقدار زیاد و طولانی مدت آن می تواند سوء هاضمه ایجاد کند.

کندر

این گیاه حاوی ماده ضد التهابی و مسکن هست که کمردرد را تسکین می دهد و حتی می تواند زانودرد ناشی از استئوآرتریت (بیماری تخریبی در مفصل) را نیز تسکین دهد. با مشورت پزشک مصرف روزی ۳ کپسول کندر (۴۰۰-۱۵۰ میلی گرم) به مدت ۲ تا ۳ ماه موثر هست.

منبع: سلامت نیوز

۷ درمان گیاهی برای کمر درد

منبع : فردا نیوز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] رگبار پراکنده و رعدبرق در جنوب و غرب کرمان Lynda SketchUp for Architecture Fundamentals

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] کیک سوراخ سوراخ رفتارهای خاص در فضای مجازی بعضی از افراد

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا