۲۰۰ عامل سرطان در قلیان

۲۰۰ عامل سرطان در قلیان

وزارت بهداشت به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه کار کند و نیاز هست همه دستگاه‌ها و از جمله دستگاه‌های فرهنگی در جلوگیری از استفاده از قلیان و مضرات آن همکاری کنند تا جوانان به سمت آن نروند و نگرش مردم نیز نسبت به استعمال قلیان تغییر دادن کند.

۲۰۰ عامل سرطان در قلیانعضو شورای عالی نظام پزشکی کشور گفت: اسانس‌هایی که به تنباکوی قلیان افزوده می‌شود، سرطان‌زا هست.
 
یدالله سهرابی، با تاکید بر تلاش همه سازمان‌ها و نهادها در جهت سلامت جامعه اظهار کرد: باید به غذای سالم از مزرعه تا سفره‌های ایرانی از جمله استفاده اصولی از کودهای شیمیایی و سموم به صورت جدی توجه شود.
 
وی افزود: با توجه به اینکه در استان مازندران سطح آب سفره‌های زیرزمینی بالا هست این امر می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند که اداره آب و فاضلاب باید به صورت مداوم میزان نیترات آب‌ها را کنترل کرده تا مردم آب سالم استفاده کنند.
 
عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور با ابراز تاسف از افزایش و روند رو به رشد سرطان در کشور و استان، گفت: علل برخی از سرطان‌ها از راه هوا و دهان هست که بریدن درختان به عنوان شش‌های زمین می‌تواند یکی از علل اصلی باشد که باید در این خصوص محیط زیست اقدامات موثرتری انجام دهد.
 
سهرابی با تاکید بر توجه ویژه به اقدامات پیشگیرانه تصریح کرد: اگر همه امکانات درمانی را جمع کنیم، ولی در پیشگیری سرمایه‌گذاری نشود موفق نخواهیم بود. بنابراین برای اینکه هزینه‌های درمانی هم کاهش یابد، نیاز هست به مباحث پیشگیرانه مشاهده ویژه‌تری شود.
 
وی یادآور شد: اقدامات پیشگیرانه و تغییر دادن نگرش باید با کمک همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی، در سطح مدارس از ابتدایی تا راهنمایی، انجمن‌ها وNGOهای مردم نهاد به صورت جدی دنبال شود.
 
رئیس نظام پزشکی نوشهر با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه باید در حوزه‌های مختلف انجام شود، خاطرنشان کرد: اگر کشور بخواهد پیشرفت کند و در آینده هزینه‌اش در بخش درمان کمتر شود باید از امروز هزینه کند.
 
سهرابی با اشاره به اینکه پیشگیری در کشور مقهور مانده هست، گفت: پیشگیری باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب برجسته شود و تبدیل به فرهنگ شود.
 
وی از پایین آمدن سن استعمال سیگار و قلیان در کشور خبر داد و یادآور شد: بیش از ۲۰۰ نوع عامل سرطان‌زا در اسانس‌های تنباکوی قلیان شناسایی شده هست که عامل ایجاد سرطان گوارش هست.
 
عضو هیات مدیره انجمن داروسازان کشور تصریح کرد: وزارت بهداشت به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه کار کند و نیاز هست همه دستگاه‌ها و از جمله دستگاه‌های فرهنگی در جلوگیری از استفاده از قلیان و مضرات آن همکاری کنند تا جوانان به سمت آن نروند و نگرش مردم نیز نسبت به استعمال قلیان تغییر دادن کند.

۲۰۰ عامل سرطان در قلیان

منبع : عصر ایران

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] جام جهانی ایران استرالیا عکس ۵ فارس گزارش می دهد سفر معاون اول رییس …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] چامسکی روابط بین الملل به مافیا بدل شده هست واشنگتن به تهران فشار می اورد چون ایران دستورات پدرخوانده را نمی پذیرد کم تجربگی باعث شد مدال طلای المپیک لندن را از دست …

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا