یک پیاده روی مناسب و اصولی داشته باشید

یک پیاده روی مناسب و اصولی داشته باشید

psuedu

می خواهید راه بروید و پیاده روی کنید؟توجه داشته باشید اگر به صورت صحیح و درست و اصولی آن را انجام ندهید به نتیجه مطلوب نمی رسید می خواهیم روش صحیح پیاده روی را به شما آموزش دهیم

یک شخص عادی روزانه بین ۲۵۰۰ تا ۵۰۰۰ گام پیاده‌روی می‌کند. گرچه این مسافت ممکن هست زیاد به نظر برسد، به نظر برسد بخواهید با ترتیب دادن یک برنامه ورزشی پیاده‌روی، به میزان آن بیفزایید.

پیاده‌روی سریع میزان مصرف اکسیژن را افزایش می‌دهد، قلب شما را برای پمپ کردن خون بیشتر تقویت می‌کند، گردش خون را بهبود می‌بخشد و فشار خون را کاهش می‌دهد.

پیاده‌روی همچنین روند پیشرفت آرتروز را کند می‌کند، سرعت از دست رفتن توده استخوانی را در پوکی استخوان کاهش می‌دهد و تون عضلات را تقویت می‌کند.

اگر در حال بهبودی از جراحی یا جراحت اخیر هستید، باید پیش از شروع یک برنامه پیاده‌روی با دکترتان مشورت کنید. ممکن هست بتوانید فشار ملایم پیاده‌روی را تحمل کنید، بدون اینکه آسیب‌دیدگی‌تان بدتر شود. پیاده‌روی به بسیاری از افراد کمک کرده هست که از درد آرتروز و کمردرد، رهایی یابند.

پیاده‌روی استرس را کاهش می‌دهد، به شما کمک می‌کند چشم انداز مثبتی از زندگی پیدا کنید و می‌تواند باعث شود احساس جوان‌تر بودن کنید.

می‌توانید به تنهایی یا با دوستانتان تقریباً در هر جایی و هر زمانی که برایتان راحت هست، پیاده‌روی کنید. تنها ابزاری که به آن نیاز دارید، یک جفت کفش هست باید راحت و پشتیبان پا باشد و باعث ایجاد تاول یا پینه پا نشود. کفش‌هایی را انتخاب کنید که از قوس پا حمایت کنند و پاشنه پا را اندکی بالا ببرند. در کفش‌های پیاده‌روی باید مواد سفتی پاشنه پا را احاطه کنند تا مانع از لق زدن پاشنه پا حین راه رفتن شوند. پنجه کفش نیز باید فضای کافی برای پا داشته باشد و در عین حال بیش از حد دراز نباشد.

هنگامی که برنامه ورزشی‌تان را شروع می‌کنید با پیاده‌روی آهسته برای۵دقیقه خودتان را گرم کنید، بعد سرعت پیاده‌روی‌تان را بالا ببرید تا سرعت ضربان قلبتان افزایش یابد و تنفس‌های عمیق‌تر انجام دهید. بعد حدود ۱۵ دقیقه پیاده‌روی سریع انجام دهید.

درحالی‌که پیاده‌روی می‌کنید، دست‌هایتان را تاب دهید. هنگام راه رفتن شکم‌تان را به سمت داخل دهید، پشتتان را صاف کنید و سرتان را بالا نگهدارید.

پنجه‌های پاهایتان رو به جلو متوجه کنید و با گام‌های بلندی در حدی که برای شما راحت باشد و به شما فشار نیاورد، پیاده روی کنید.

پیاده‌روی‌تان را با پنج دقیقه سرد کردن و چند حرکت کششی ملایم تمام کنید

در مرحله بعد باید این برنامه پیاده‌روی به‌صورت کاری معمول درآورید. این برنامه را۳تا ۴ روز در هفته با روزهای استراحت در میان آنها شروع کنید. پس از۲۳ هفته ۵دقیقه به بخش پیاده‌روی سریع بیفزایید. این افزایش ۵دقیقه‌ای را برای هر ? هفته ادامه دهید تا زمانی که به تدریج قدرت و تحمل بدنی‌تان افزایش یابد.

یک شیوه دیگر برای رسیدن به آمادگی بدنی با برنامه پیاده‌روی این هست که از چوب‌های پیاده‌روی استفاده کنید. گرفتن چوب پیاده‌روی در دست‌ها این مزیت را دارد که باعث می‌شود بخش بالایی بدن بیشتر فعال شود و برای بخش پایینی بدن نیز پایداری بیشتری ایجاد شود.

در طول پیاده‌روی یک بطری آب همراه داشته باشید تا مانع کم‌آبی بدن شود. ۱۵ دقیقه پیش از شروع پیاده‌روی نیم لیتر آب بنوشید و نیم لیتر دیگر آب نیز پس از سرد کردن خودتان بنوشید. هر ۲۰دقیقه یا بیشتر هنگام پیاده‌روی نیز آب بنوشید.

روزنامه سپید

یک پیاده روی مناسب و اصولی داشته باشید

منبع : پورتال دکتر سلام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] روش‌های مختلف خواندن نماز آیات اتاق عملیات مشترک روسیه و امریکا

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] حزب چپ سی ریزا یونان با شمارش ۵۰ درصد کل ارا برنده انتخابات شد تنها مستند ساز ایرانی که یک ماه با طالبان زندگی کرد

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا