یکشنبه آینده گزارش برجام نهایی می‌شود

یکشنبه آینده گزارش برجام نهایی می‌شود

سخنرانی کمیسیون برجام دلیل ارائه نشدن گزارش نهایی کمیسیون برجام را مسائل بسیار پیچیده فنی، تخصصی و اقتصادی دانست و افزود:‌ برجام سندی بسیار پیچیده می باشد به همین دلیل نهایی شدن آن ظرف امروز و فردا بعید می باشد. البته این گزارش برای ارائه به صحن علنی در جلسه یکشنبه هفته آینده مجلس قطعا آماده می شود.

به گزارش ایسنا سید حسین نقوی حسینی در جمع خبرنگاران با تشریح دلایل آماده نشدن گزارش نهایی کمیسیون متبوعش گفت: چارچوب گزارش مشتمل بر مقدمه، محتوا و پیشنهادات خواهد بود.

وی افزود: در محتوا نیز گزارش هر یک از کمیته‌های پنج‌گانه که شامل سه بخش فرصت‌ها،‌ تهدیدها و پیشنهادات می‌شود تدوین خواهد شد. به طور مثال کمیته سیاسی فرصت‌های جمهوری اسلامی در عرصه سیاست خارجی ارائه و تهدیدات دوران پساتحریم که متوجه جمهوری اسلامی می‌شود را جمع بندی کرده و پیشنهادات خودش را ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: جلسات صبح و بعد از ظهر کمیسیون برجام تشکیل شده اما بعید می دانم که گزارش نهایی کمیسیون تا پایان شب هم آماده شود و به طور قطع گزارش ما برای جلسه هفته آینده به صحن علنی می‌رسد.

سخنگوی کمیسیون برجام در پاسخ به سوالی گفت: کمیسیون برجام به هیچ عنوان در صدد تائید یا به رای گذاشتن برجام نیست؛ بلکه ارزیابی خود از این تفاهمنامه را در قالب گزارشی به صحن علنی مجلس و عموم نمایندگان اعلام می‌کند. این نمایندگان مجلس هستند که پیشنهادات کمیسیون را تجزیه و تحلیل کرده و نظر نهایی خود را اعلام می‌کنند.

نماینده مردم ورامین در مجلس با اشاره به یکی از پیشنهادات کمیسیون برجام گفت: یکی از پیشنهادات، تهیه طرحی می باشد که در قالب این طرح چارچوب‌ها تعریف شود تا از برجام تعبیرها و تفسیرهای به نفع غرب انجام نشود. برجام لغزندگی‌هایی دارد که باید جلوی این لغزندگی‌ها را گرفت و مفاد آن را محکم کرد؛ و الا ممکن می باشد طرف غربی فرصت‌های برجام را علیه جمهوری اسلامی ایران به تهدید تبدیل کند.

سخنگوی کمیسیون برجام در پاسخ به پرسشی که در خصوص احتمال تهیه طرحی توسط برخی نمایندگان سوال شد، پاسخ داد: هرکس از نمایندگان می تواند طرحی را تهیه و به امضای جمع دیگری از نمایندگان که عضو کمیسیون برجام و چه غیر عضو کمیسیون برجام برساند اما هرگز این طور نیست که این نمایندگان بدون هماهنگی و اطلاع کمیسیون برجام طرح خود را به جریان بگذارند.

یکشنبه آینده گزارش برجام نهایی می‌شود

منبع : بورس نیوز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] برپایی نمایشگاه عفاف و در دبیرستان صدیقه کبری جزئیات جدید جاسوسی از هتل های …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] ضرورت توجه به حل مشکلات مردم در شوراهای اسلامی چرا همیشه گرسنه هستید؟

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا