یاری رساندن به دیگران و این پیامدها

یاری رساندن به دیگران و این پیامدها

gift

بخشنده بودن یکی از بهترین صفات هست که یک قرد می تواند داشته باشد این افراد طرفداران زیادی پیدا می کنند و با یاری کردن دیگران از لحاظ اجتماعی جایگاهی کسب می کنند اما در طولانی مدت به نتیجه می رسند و کارهای خودشان در طولانی به نتیجه خواهد رسید!

محققان در تحقیقات اخیر توضیح می‌دهند که برای دسته مشخصی از افراد، پیشرو بودن در زندگی بسیار ساده‌تر هست. به عقیده آن‌ها سه دسته افراد وجود دارند: گیرنده‌ها، متوسط‌ها و بخشنده‌ها.

افراد گیرنده همه حواسشان متوجه خودشان هست در حالی که دهندگان یا بخشندگان همیشه به دنبال راهی برای کمک به دیگران هستند. متوسط‌ها نیز خودشان را با دیگران همسو می‌کنند. آن‌ها مشتاق کمک به دیگران هستند، اما ممکن هست انتظار داشته باشند که در عوض کارشان، از جانب سایرین کمک دریافت کنند.

تحقیقات محققان بر روی فروشنده‌ها و گروهی از دانشجویان دانشکده پزشکی که به عنوان افرادی با شخصیت بخشنده دسته‌بندی شده بودند نشان داد که این دسته از افراد معمولا بدترین عمل‌کنندگان در زمینه کاری خود هستند. زیرا معمولا نسبت به سایرین دیرتر به نتیجه می‌رسند. با این حال از یک سوی دیگر می‌توان این دسته از افراد را در شمار افرادی با عملکرد عالی دسته‌بندی کرد.

این پژوهش نشان داد که افراد یاریگر در نهایت شانس بهتری برای برنده بودن در طولانی‌مدت دارند هر چند که دیرتر از سایرین کار خود را به اتمام می‌رسانند.

بیش از اندازه بخشنده بودن در کوتاه‌مدت خوب نیست خصوصا زمانی که ما را از اهداف و نیازهایمان باز می‌دارد. اما حقیقت این هست که این گونه کمک‌ها و از خود گذشتگی‌ها در نهایت جبران می‌شود زیرا مردم تمایل دارند بعدا به این افراد کمک کنند.

ضمن این که افراد با کمک کردن به دیگران برای حل مشکلاتشان در حقیقت چیزهای جدید می‌آموزند و برای خود یک سرمایه اجتماعی نگه می‌دارند که ممکن هست در همان لحظه به کارشان نیاید اما بعدا بسیار کمک‌کننده هست.

ایسنا

یاری رساندن به دیگران و این پیامدها

منبع : وبسایت دکتر سلام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] تدابیر طب سنتی در فصل پاییز انحراف بازی های ایرانی از سیاست های دفاعی …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] برگزاری مراسم دعای عرفه در ۵۱ بقعه شاخص استان همدان ابعاد سیاسی و امنیت ملی تولید نفت در خلیج فارس هدف گذاری

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا