گام دوم سایپا در حرکت تحولی بهسوی تکریم مشتری
این طرح همچنین مناسب مشتریانی می باشد که متقاضی خرید خودرو هستند اما از یکسو میخواهند به دلایلی مانند تولید خودروهای جدیدی که هنوز زمانبندی عرضه و قیمت آنها اعلام نشده می باشد منتظر بمانند و از سوی دیگر نمیخواهند در این مدت از مقدار یا ارزش پول آنها کاسته شود.
خدمات این گروه صنعتی نشاندهنده رویکردی تازه به اصل احترام به خواست
مشتریان و تکریم و جلب رضایت آنان بود.
در همین راستا، دو هفته پیش
گروه سایپا در اولین حرکت تحولی خود در راستای تکریم مشتری اقدام به
راهاندازی باشگاه مشتریان کرد. در باشگاه مشتریان که با هدف شناسایی نیاز
مشتریان برای ارائه خدمات مناسب و شایسته به آنها و همچنین ایجاد ارزش
افزوده برای مشتریان راهاندازی شده می باشد، مشتریان بر اساس دفعات مراجعه خود
به نمایندگیها و تعمیرگاههای مرکزی و همچنین میزان حجم خرید ریالی
امتیاز دریافت میکنند و باشگاه بر اساس این امتیاز مشتریان را سطحبندی
کرده و خدمات بهتر و مطلوبتری متناسب با نیاز آنها ارائه میکند.
اما
در ادامه این حرکت و در گام دوم، سایپا طرح چهارروزه “هزینهسفر” یا
“اتوخدمت” را رونمایی کرد. براساس این طرح مشتریان پس از انتخاب یکی از
خودروهای سایپا و
تعیین مدت
دلخواه از ۳ تا ۲۴ ماه برای تحویل آن، هر ماه مبلغی را تحت عنوان
“هزینهسفر” دریافت میکند که درواقع بر مبنای سود سالانه ۲۸درصدی مبلغی
می باشد که نزد سایپا ودیعه گذاشته می باشد.
این در حالی می باشد که همهچیز در
این طرح براساس خواست مشتری قابل تغییر دادن می باشد؛ مشتری میتواند زمان تحویل
خودرو را به تعویق بیندازد و باز هم “هزینهسفر” دریافت کند، میتواند با
احتساب مابهالتفاوت نوع خودرو را تغییر دادن دهد و میتواند از دریافت خودرو
انصراف دهد و پول خود را پس بگیرد.
همچنین در صورتی که قیمت خودرو
در این مدت افزایش یابد، این پرداخت مابهالتفاوت آن متوجه مشتری نخواهد
بود اما درصورتیکه قیمت خودرو کاهش داشته باشد، مابهالتفاوت آن به مشتری
پرداخت خواهد شد.
این طرح همچنین مناسب مشتریانی می باشد که متقاضی خرید
خودرو هستند اما از یکسو میخواهند به دلایلی مانند تولید خودروهای جدیدی
که هنوز زمانبندی عرضه و قیمت آنها اعلام نشده می باشد منتظر بمانند و از
سوی دیگر نمیخواهند در این مدت از مقدار یا ارزش پول آنها کاسته شود.
گفتنی
می باشد این طرح که از روز یک شنبه آغاز شده با استقبال بسیار خوب مشتریان
روبهرو شد، به نحوی که پورتال فروش گروه سایپا در همان ساعات آغازین ثبت
اسم کوچک طرح به دلیل مراجعه بیش از حد کاربران دچار اختلال و از دسترس خارج شد.
پیشتازی
گروه سایپا در حرکت برای کسب رضایت مشتریان در حالی می باشد که بنا بر
گزارشها رکود شدید بازار خودرو دامنگیر خودروهای گروه قیمتی زیر ۲۵ میلیون
یعنی پراید و تیبا که محصولات سایپا هستند، نشده و مبتلابه گروههای قیمتی
۲۵ تا ۵۰ و ۵۰ تا ۷۵ میلیون و بالاتر می باشد.
تشكيل فوري ستاد ويژه
تحول و بهبود كيفيت خودرو در وزارت صنعت، لحاظ كردن شاخص عیبیابی IQS در
اهداف كيفي صنعت خودرو، عذرخواهي مديرعامل سايپا از مردم، برنامه یکساله
خودروسازان براي به مشكل برنخوردن خودروهاي زير كاركرد ۱۰هزار كيلومتر،
راهاندازی باشگاه مشتریان سایپا و رونمایی از طرح هزینهسفر ازجمله
اقدامات و تحركاتي می باشد كه نویدبخش تحول در راستای ارتقاي كيفي، تنوعبخشي
محصول، افزايش بهرهوري و مديريت هزينههاي تولید با هدف متناسبسازی قيمت و
کیفیت می باشد و امید میرود متضمن حفظ حقوق مشتري در فرآيند خريد و پس از آن
در خدمات پس از فروش باشد.
گام دوم سایپا در حرکت تحولی بهسوی تکریم مشتری
منبع : پول نیوز
بدون دیدگاه