کودک شما پر از استرس می باشد!

کودک شما پر از استرس می باشد!

مراقب باشید که جداییتون با آگاهی او صورت بگیرد تا اعتماد سلب نشود.

پرسش: فرزند پسر من با اینکه چهار سال و نیم دارد ولی خیلی وابسته به ما شده و همچنین ترس و واهمه دارد شبها در یک اتاق می خوابیم ولی تا حالا موفق نشده ایم که او به تنهایی و بر روی تختخواب خود بخوابد و همیشه بین من و مادرش می خوابد. در محوطه بیرون بدون من یا مادرش با بچه ها بازی نمی کند و به تازگی که او را برای مهد ثبت اسم کرده ایم نمی دانیم چگونه با این موضوع برخورد می کند.

پاسخ: وابستگی زیاد کودک شما ممکن است ناشی از استرس و اضطرابی می باشد که در او ایجاد شده می باشد. اما شما به تدریج باید سعی کنید تا استقلال را جایگزین این وابستگی کنید. درجهت این امر ثبت اسم او در مهد اقدام مثبتی می باشد.

اما باید درنظر داشته باشید که اگر با تلاش او برای نماندن در مهد روبرو شدید ابتدا و در روزهای اول حضور او را به ساعت های کمی محدود کنید تا به تدریج این زمان را افزایش دهید. حتماً شخصی مثل مادر در روزهای اول او را همراهی کند و بتدریج حضورش را کاهش دهد. ممکن است در ابتدا لازم باشه که مادر در کنار اتاق و یا در داخل کلاس بنشیند و به نحوی باشد که در معرض دید کودک باشد.

اما بتدریج می توانید به بهانه خوراکی خریدن و یا “یک سری به خونه بزنم و برگردم و …” برای مدت کمی جدا شوید. مراقب باشید که جدائیتون با آگاهی او صورت بگیرد تا اعتماد سلب نشود. درمورد مکان خواب نیز او باید بداند که باید درجای خواب خود بخوابد.

می توان چند شبی را به همراه او در اتاق باشید و قصه بگویید. سپس به بهانه هایی خارج از اتاق باشید و با صدای قصه گفتن ارامش کنید و یا نوار قصه برایش بگذارید و بازهم بتدریج فاصله خود را زیاد کنید. حتماً نور کمی را در اتاق خوابش تنظیم کنید. یک شئی دوست داشتنی در کنارش قرار دهید. اوقاتی شاد برای پیش از خواب او تنظیم کنید تا با استرس به خواب نرود.

برای عضویت در خبرنامه نی نی بان و اطلاع از بهترین و پربیننده ترین مطالب، کافی می باشد یک بار فرم عضویت ما را از اینجا پر کنید.

کودک شما پر از استرس می باشد!

تهيه و گردآوري : پورتال يک

لطفا نظر خود را درباره کودک شما پر از استرس می باشد! با ما درميان بگذاريد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا