کنترل و مقابله با فرزند سالاری

کنترل و مقابله با فرزند سالاری

Parents-Who-Bully-Their-Children

عوامل ایجادکننده پدیده فرزندسالاری در خانواده کدامند و چگونه زمینه بروز اینگونه رفتارها در فرزندان ایجاد می شود؟چرا والدین با آن کنار می آیند و عوامل بروز آن را چگونه می توان کنترل و پیشگیری کرد؟

مریم ملک صالحی مشاور و  روان شناس اظهار کرد: پدیده فرزند سالاری پدیده‌ای هست که در جامعه امروزی ما رایج عادی شده که باید بیشتر از آثار و تبعات  خطرناک آن از سوی رسانه‌ها، روان شناسان، جامعه شناسان تذکر داده شود.

 وی تصریح کرد: پدیده فرزند سالاری خانواده‌ها، فرزندان را کمتر درگیر مسئولیت ها سختی‌های زندگی می کند و سطح رفاه آنها را تا آنجا که توانسته بالا برده‌اند.

 ملک صالحی افزود: برخی خانواده‌ها انتظارات، توقعات و خواسته‌های به حق و حتی نابه جای آنها را به سهولت فراهم کرده و فرزندان بدون هر گونه دغدغه سختی و قبول مسئولیت، کار و تلاش بزرگ می شوند و ارتباط کمتری با جامعه دارند .

این روانشناس خاطر نشان کرد: فرزندان این خانواده ها دارای خصوصیات مشترکی همچون لوس بودن، خود خواهی، نامحتاط بودن را دارند.

 وی افزود: آنها ناشکیبا و بی حوصله بوده و برای حل مشکل خود از راه خشونت وارد می شوند و ناکامی را درباره اهداف خود پذیرا نمی باشند.

 این افراد چون رشد اجتماعی مناسبی ندارند زمانی که وارد جامعه می‌شوند مجبورند خود را با اجتماع تطبیق دهند و به طور ناگهانی با مشکلات فراوانی مواجه می شوند و به علت عدم آمادگی خود را متاصل دیده و با اندک ناملایمانی از پای در می آیند.

کنترل و مقابله با فرزند سالاری

منبع : پورتال دکتر سلام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] انهدام نیروی زرهی عربستان در یمن ۴۳ فیلم ۶۱ پروژه ورزشی در کهگیلویه و …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] تابش مدیریت کمیسیون برجام از دست لاریجانی در رفته می باشد نعمتی با دعوت جلیلی دومین همایش سالانه شعر سنگرانه ها برگزار می شود ۴ دقیقه پیش

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا