کدام غذاها کالری کمتری دارند؟

کدام غذاها کالری کمتری دارند؟

پورتال یک : لطفا کدام غذاها کالری کمتری دارند؟ را ببینید.

هانیه جباریان: چند درصد  افراد  هنگام خرید مواد غذایی به محتویات، کالری و ارزش غذایی آنها توجه کنند یا چند درصد افراد  به جای مواد غذایی پرکالری و بی‌ارزش ، انتخاب‌ مناسب‌تر، آگاهانه‌تر و سالم‌تری داشته باشند؟ بسیاری از تنقلات و مواد غذایی که در طول روز بدون برنامه و بیش از نیاز مصرف می‌کنیم، مواد غذایی پرکالری و باکیفیت غذایی پایین هستند که صرفا به سبب طعم خوشمزه یا علاقه شدیدمان به میل کردن‌شان وارد سبد غذایی‌مان شده‌اند و تنها کاری که کرده‌اند، چاق کردن ما بوده می باشد.

وارد شدن انواع شیرینی و شکلات، تنقلاتی چون چیپس، پفک یا غذاهای فست‌فودی و فناوری شده به سبد غذایی روزانه‌مان، سبب برهم میل کردن سلامت غذایی ما شده و با افزایش وزن و چاقی که برای‌مان به ارمغان آورده، ما را در معرض ریسک بسیاری از بیماری‌های مزمن چون دیابت، پرفشاری خون، بیماری‌های قلبی- عروقی، کبد چرب و. . . قرار داده می باشد. در ادامه به بررسی چند ماده غذایی پرکالری و سرشناس پرداخته‌ایم و اینکه مصرف هر کدام از آنها چند کیلوکالری انرژی برای بدن تولید می‌کند و این میزان کالری معادل مصرف چند ماده غذایی سالم و باکیفیت می باشد. با ما همراه باشید.

کیت‌کت یا خرما

در یک بسته کیت‌کت ۲ تکه‌ای حدود ۱۰۰ کیلوکالری (۱۰۷) انرژی وجود دارد. این میزان کالری معادل کالری ۴ عدد خرما می باشد. البته در مبحث مقایسه مواد غذایی، تنها کالری آنها حائز اهمیت نیست! معنی این گفته آن می باشد که ممکن می باشد کالری یک کیت کت ۲ تایی با ۴ عدد خرما برابر باشد، اما هرگزکیفیت تغذیه‌ای آنها برابر نخواهد بود. در این مقدار کیت‌کت، مقدار قابل توجهی چربی موجود می باشد؛ آن هم از نوع مضر. در حالی‌که خرما فاقد چربی و سایر ترکیبات افزوده شده می باشد.

دانمارکی یا سبوس‌دار

به نظر برسد کمتر کسی باشد که یک جعبه شیرینی دانمارکی تازه و خوشمزه ببیند و نخوردن آن را تاب بیاورد. تازه خیلی هم بعید می باشد که اولین شیرینی دانمارکی را بخورد و تمایل به میل کردن شیرینی‌های بعدی نداشته باشد اما در هر شیرینی دانمارکی متوسط، حدود ۲۰۰ کیلوکالری انرژی موجود می باشد و این دقیقا معادل این می باشد که شما ۴ عدد بیسکویت سبوس‌دار ساده خورده باشید.

سیب یا نان خامه‌ای

باز هم نوبت به نان خامه‌ای رسید؛ این غول پرکالری و خوشمزه. کمتر کسی به نظر برسد باشد که نان خامه‌ای دوست نداشته باشد یا هوس میل کردن آن را نکند. نان خامه‌ای علاوه بر آنکه کالری بسیار بالایی دارد، محتوی چربی بسیار بالایی هم هست و میل کردن یک عدد از آن معادل کالری یک وعده غذایی معمولی می باشد. در ساده‌ترین مقایسه یک عدد نان خامه‌ای بزرگ با ۴۰۰ کیلوکالری انرژی، معادل مصرف ۶ عدد سیب متوسط می باشد.

چیپس یا بادام

این روزها چیپس و پفک پای ثابت تمام دورهمی‌ها، گردش‌ها و ‌مهمانی‌ها شده‌می باشد. این تنقلات پر سر و صدا، نه ارزش غذایی دارند و نه حتی به سبب کالری بالایی که دارند، می‌توانند جای یک وعده غذایی اصلی را بگیرند. در یک بسته متوسط ۱۰۰ گرمی چیپس یا پفک معادل ۵۰۰ کیلوکالری انرژی موجود می باشد و این در حالی می باشد که شما به جای این بسته پرکالری بی‌ارزش می‌توانید ۸۰ عدد بادام خوشمزه و مقوی میل کنید و سیر هم بشوید!

هات داگ یا موز

خیلی‌ها به نظر برسد اولین انتخاب‌شان در رستوران هات داگ باشد، به این دلیل که فکر می‌کنند به نظر برسد کالری خیلی بالایی نداشته باشد. باید به شما بگویم یک عدد ساندویچ هات‌داگ که با خلال سیب زمینی تزئین شده و شما هم مقادیر قابل توجهی سس مایونز به آن افزوده‌اید، معادل ۶۰۰ کیلوکالری انرژی می باشد. تازه اگر شما فقط یک عدد ساندویچ هات داگ بخورید و تمایل به میل کردن ساندویچ دیگری نداشته باشید. این ۶۰۰ کالری انرژی معادل میل کردن ۶ عدد موز بزرگ می باشد.

همبرگر  یا تخم مرغ آبپز

یک عدد ساندویچ همبرگر همراه با مقادیر قابل توجهی از سس مایونز، سس کچاپ و سیب زمینی سرخ کرده، می‌تواند حدود ۷۰۰ کیلوکالری انرژی داشته باشد. این میزان انرژی دقیقا معادل آن می باشد که شما ۹ عدد تخم مرغ را آبپز کرده و مصرف کنید.

بستنی مگنوم یا پسته

تعداد بستنی‌خورها و طرفداران بستنی کم نیست. خصوصا اگر در یک روز گرم و آفتابی به شما تعارف شود، انتخاب بسیار خوشایندی خواهد بود. البته بستنی جزء تنقلاتی می باشد که در کنار خواص مضر خود، سودمندی‌هایی نیز دارد اما باید در مصرف آن تعادل وجود داشته باشد. به عنوان مثال در یک بستنی مگنوم شکلاتی و مغزدار، حدود ۳۰۰ کیلوکالری انرژی موجود می باشد و این دقیقا معادل آن می باشد که شما ۴۰ عدد پسته خوشمزه را میل کنید.

مرغ سوخاری یا جوجه کباب

یکی از فست‌فودهای سرشناس، مرغ سوخاری به همراه سیب‌زمینی سرخ کرده می باشد. سرخ شدن، آن هم در آن حجم روغن، کافیست که یک غذای سالم را به یک غذای ناسالم و غیر تغذیه‌ای تبدیل کند. در یک پرس مرغ سوخاری ۲ تکه به همراه سیب زمینی و سالاد کلم حدود ۸۰۰ کیلوکالری انرژی موجود می باشد. این انرژی معادل آن می باشد که شما ۴ سیخ جوجه کباب  میل کنید.

کالری منفی بخورید

بعضی از مواد غذایی به اصطلاح دارای کالری منفی هستند. نه اینکه کالری نداشته باشند اما به دلیل آنکه به سختی در بدن هضم می‌شوند، خیلی دیر آماده جذب شده، انرژی کمتری آزاد می‌کنند؛ یعنی خیلی کمتر از انرژی که صرف هضم‌شان می‌شود. کرفس یکی از همان گیاهان کالری منفی می باشد. میل کردن کرفس خام برای کسانی که می‌خواهند وزن کم کنند در وعده‌های غذایی بین صبحانه و ناهار و ناهار و شام خیلی مفید می باشد.

پیتزا یا کباب

نوبت به پیتزا رسید؛ این فست‌فود سرشناس و خوشمزه؛ با آن همه مخلفات پر کالری. از سوسیس و کالباس گرفته تا پنیر پیتزا و خمیر آن. در یک مینی پیتزا یا به عبارتی در نصف یک پیتزای بزرگ حدود ۹۰۰ کیلوکالری انرژی موجود می باشد. این میزان کالری معادل آن می باشد که شما سه سیخ کباب کوبیده را میل کنید.

کدام غذاها کالری کمتری دارند؟

تهیه و گردآوری : پورتال یک

لطفا نظر خود را درباره کدام غذاها کالری کمتری دارند؟ با ما درمیان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا