کاهش درد زایمان، کدام روش مناسبتره؟(۱)

کاهش درد زایمان، کدام روش مناسبتره؟(۱)

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه کاهش درد زایمان، کدام روش مناسبتره؟(۱) را ببینید.

اگر بخواهید از بی حسی منطقه ای استفاده کنید، احتمالا پزشک بی حسی نخاعی یا اپیدورال و یا ترکیبی از هردو را انتخاب می کند که بستگی به ….

شما تنها کسی نیستید که در مورد دردی که ممکن می باشد در طول زایمان تجربه کنید، نگران هستید. تجربه و تحمل درد در خواهران با مردان متفاوت می باشد. برای بعضی از خواهران باردار، نفس های عمیق می تواند به شکل قابل توجهی از درد زایمان بکاهد اما ممکن می باشد خواهران دیگر برای تحمل درد به داروهای مسکن نیاز داشته باشند.

داروهای زیادی وجود دارند که خواهران باردار می تواند در طول زایمان و تولد از آن استفاده کنند. حتما پیش از فرارسیدن زمان زایمان، در مورد نوع داروها با پزشک مشورت کنید.

کاهش درد زایمان، کدام روش مناسبتره؟(1)

به خاطر داشته باشید که انتخاب نوع دارو بر اساس شرایط خاص زایمان شما بستگی دارد. در طول زایمان و با توجه به روند پیشرفت آن و وضعیت شما، برای استفاده از راهکارهای کاهش درد تصمیم گیری خواهد شد. در مورد امنیت داروهای مسکن نگران نباشید، همه داروهایی که از آنها به عنوان کاهش دهنده درد در طول زایمان استفاده می شوند، برای شما و نوزاد بی خطر هستند.

انواع داروهای کاهش دهنده درد زایمان
سه شیوه  اصلی برای کاهش درد در طول زایمان وجود دارد:
بی حسی موضعی: از این شیوه برای آرام کردن و بی حس کردن منطقه درد در واژن و یا در صورت نیاز به بخیه اطراف واژن هم استفاده می شود. داروهای بی حسی موضعی ناراحتی های دیگر زایمان را کاهش نمی دهند.

بی حسی منطقه ای: این نوع بی حسی که به آن بی حسی اپیدورال یا بی حسی نخاعی هم گفته می شود توسط متخصص بیهوشی و برای کاهش درد زایمان انجام می شود. در هر دو نوع بی حسی نخاعی و اپیدورال، دارو در نزدیکی عصب کمر شما برای بلوک کردن درد در منطقه وسیعی از بدن شما، در حالی که هشیار هستید، تزریق می شود. بی حسی منطقه ای تا حد زیادی درد زایمان را کاهش می دهد. این نوع بی حسی می تواند در زایمان سزارین هم استفاده شود.

بیهوشی کامل: در این شیوه شما را در طول فرآیند زایمان به طور کامل بیهوش می کنند. از این نوع بیهوشی به ندرت و فقط در شرایط اضطراری استفاده می شود چون مانع دیدن نوزاد توسط مادر بلافاصله بعد از تولد میشود.

داروهای کاهش دهنده درد می توانند داخل رگ یا ماهیچه تزریق شوند. این داروها به طور کامل درد را متوقف نمی کنند اما می توانند تا حد قابل توجهی آن را کاهش دهند. از آنجا که این داروها می توانند بر همه بدن شما تاثیر بگذارند و باعث خواب آلودگی شما و نوزاد شوند، از آنها فقط در مراحل اولیه زایمان های برای کمک به استراحت و کسب انرژی استفاده می شود.

بی حسی منطقه ای چگونه ایجاد می شود
اگر بخواهید از بی حسی منطقه ای استفاده کنید، احتمالا پزشک بی حسی نخاعی یا اپیدورال و یا ترکیبی از هردو را انتخاب می کند که بستگی به وضعیت سلامت عمومی و چگونگی پیشرفت روند زایمان دارد. متخصص بیهوشی یک سرنگ مخصوص را وارد منطقه بی حسی می کند تا محل دقیق داروی بی حسی را پیدا کند. بعد از تزریق دارو، متخصص بیهوشی سرنگ را خارج می کند. در بیشتر موارد، بعد از خارج کردن سرنگ، لوله پلاستیک کوچکی که به آن کاتتر اپیدورال گفته می شود در بدن باقی می ماند تا در صورت نیاز بتوان برای تزریق دارو از آن استفاده کرد. این فرآیند می تواند در حالی که نشسته یا به پهلو دراز کشیده اید، انجام شود.

تاثیر بی حسی منطقه ای بر نوزاد
بهترین
زمان برای انجام بی حسی منطقه ای به شما و پاسخ نوزاد به زایمان بستگی
دارد. پزشک شما این زمان را مشخص خواهد کرد. تحقیقات نشان داده اند که بی
حسی منطقه ای – اپیدورال و نخاعی –  هم برای شما و هم برای نوزاد بی خطر
می باشد.

ادامه دارد…

کاهش درد زایمان، کدام روش مناسبتره؟(۱)

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره کاهش درد زایمان، کدام روش مناسبتره؟(۱) با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا