کارت سوخت همیشه هست

کارت سوخت همیشه هست

وی میزان مصرف بنزین را ۶٫۷ میلیون لیتر و نفت سفید را ۴٫۲ میلیون لیتر، نفت گاز ۸۳٫۲ میلیون لیتر و نفت کوره را ۲۵ میلیون لیتر عنوان کرد و گفت: این فرآورده‌ها به ترتیب نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۳٫۲ درصد رشد و ۱۶ درصد، ۱۶٫۷ درصد و ۳۱٫۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

پورتال ۱- معاون مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه کارت هوشمند سوخت به هیچ عنوان از رده خارج نمی‌شود گفت: مرحله نخست طرح ملی عرضه نفت و گاز براساس پیمایش با موفقیت انجام شد.

کارت سوخت به هیچ وجه حذف نمی شود/مصرف بیش از ۴۱ میلیارد لیتر انواع فرآورده نفتیمنصور ریاحی معاون مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ،‌در خصوص میزان مصرف ۷ فرآورده نفتی در طی ۶ ماهه گذشته گفت: روزانه ۱۰ میلیون لیتر گاز مایع در طی این ۶ ماه به مصرف رسیده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته۱٫۱ دهم درصد کاهش را نشان می دهد.

وی میزان مصرف بنزین را ۶٫۷ میلیون لیتر و نفت سفید را ۴٫۲ میلیون لیتر، نفت گاز ۸۳٫۲ میلیون لیتر و نفت کوره را ۲۵ میلیون لیتر عنوان کرد و گفت: این فرآورده‌ها به ترتیب نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۳٫۲ درصد رشد و ۱۶ درصد، ۱۶٫۷ درصد و ۳۱٫۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

ریاحی از مصرف روزانه ۲۰ میلیون متر مکعب گاز سی ان جی در طی این ۶ ماه خبر داد و گفت: میزان مصرف این فرآورده استراتژیک حدود ۳ تا ۴ درصد افزایش داشته می باشد.

معاون مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تاکید کرد: در طی ۶ ماهه اول سال جاری حدود ۴۱ میلیارد لیتر انواع فرآورده‌های نفتی تامین و توزیع شده می باشد.

ریاحی همچنین در خصوص سی‌ان‌جی گفت: طبق مصوبه هیئت دولت که در طی دو ماه گذشته قیمت سی ان جی ۱۰۰ تومان کاهش یافته بود که زمان این مصوبه از دیروز به اتمام رسیده و قیمت گاز فشرده طبیعی ۶۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم در جایگاه‌ها محاسبه می‌شود.

وی درباره طرح ملی عرضه نفت و گاز براساس پیمایش گفت: این طرح از دیشب بصورت عملیاتی در کشور شروع و با موفقیت انجام می‌شود، بطوریکه برای اجرای این طرح نزدیک ۸ ماه زمان صرف شده که در این کمیته کارگروه‌های عملیاتی متشکل از وزارت نفت، وزارت کشور، وزارت راه و منظقه سازی و راهداری، و سایر ارگان‌ها فعالیت داشتند.

وی تصریح کرد: این طرح در ۲ مرحله اجرایی خواهد شد که مرحله نخست این پیمانه دیشب شروع و کارت سوخت ناوگان بار و مسافربری شارژ شد و مرحله دوم آن نیز ۱۵ و ۱۶ مهر ماه نیز اجرایی خواهد شد.

گفتنی می باشد‌،‌این طرح در طی دو ماه به صورت آزمایشی انجام می شود تا براساس آمارهای حاصبله تخصیص سهمیه برای خودروها صورت گیرد.

بر این اساس؛ از اول مهر ماه سال ۹۴ همه ناوگان حمل و نقل عمومی باید مجهز به این سامانه باشند و مقرر می باشد که به صورت پایلوت طرح تخصیص سوخت براساس پیمایش شروع شود.
 
سهمیه اول، سهمیه پایه می باشد که این سهمیه به همه ناوگان درون شهری و برون شهری با سند حمل و بدون سند و نوع دوم سهمیه‌بندی عملکردی می باشد که براساس بارنامه، صورت وضعیت و راه‌نامه بین‌المللی به وسایل حمل و نقل عمومی داده می‌شود.

ریاحی تاکید کرد: کارت سوخت خودروها به هیچ‌عنوان حذف نمی‌شود چرا که هم‌اکنون عرضه سوخت به کامیون‌ها براساس سامانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی انجام شده و این کار قابلیت‌های زیادی دارد که در آینده‌ای نزدیک اطلاع رسانی می شود.

کارت سوخت همیشه هست

منبع : پول نیوز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] فاجعه منا؛ حادثه یا توطئه؟ quot روحیه ایثار quot لازمه تداوم انقلاب اسلامی هست

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] مهندسی اپتیک و لیزر دانشگاه شهید باهنر تظاهرات مردم قبرس در حمایت از مسجد الاقصی تصاویر

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا