کارت سوخت حذف نخواهد شد

کارت سوخت حذف نخواهد شد

وی خاطر نشان کرد: واقعی سازی نرخ بنزین با هیچ راهکاری به جز استفاده از کارت هوشمند سوخت امکانپذیر نبود و در طی هشت سال گذشته، کارت سوخت توانست به آرامی قیمت بنزین را به قیمت واقعی نزدیک سازد.

پورتال یکمعاون مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با تاکید بر اینکه برنامه ای برای حذف کارت سوخت بنزین نداریم، گفت: کشورهای ونزوئلا، عراق و سوریه خواستار در اختیار گرفتن دانش و سامانه هوشمند سوخت شده اند.

منصور ریاحی در حاشیه همایش سراسری جایگاه داران سوخت و فرآورده های نفتی کشور، درجمع خبرنگاران در خصوص سرنوشت کارت سوخت، اظهار داشت: این کارت برای اهداف متعددی طراحی شده که یکی از آنها بحث سهمیه بندی بود.

وی خاطر نشان کرد: واقعی سازی نرخ بنزین با هیچ راهکاری به جز استفاده از کارت هوشمند سوخت امکانپذیر نبود و در طی هشت سال گذشته، کارت سوخت توانست به آرامی قیمت بنزین را به قیمت واقعی نزدیک سازد.

این مقام مسئول اظهار داشت: بهره گیری از کارت سوخت و اجرای سهمیه بندی، بنزین ۱۰۰ تومانی در طی هشت سال به قیمت ۱۰۰۰ تومان افزایش یافت که البته هنوز به طور کامل واقعی نشده هست.

وی با بیان اینکه بخشی از کاربردهای این کارت مربوط به سوخت گیری هست، گفت: این کارت برای جمع آوری اطلاعات نیز کاربرد دارد بطوری که اطلاعات جمع آوری شده از طریق این کارت به مدیریت مصرف سوخت در کشور کمک می کند.

ریاحی در خصوص بلااستفاده ماندن کارت های سوخت شخصی و افزایش استفاده از کارت سوخت جایگاه داران نیز گفت: ما به دنبال ایجاد راهکاری هستیم تا مردم را برای استفاده از کارت سوخت، تشویق کنیم.

وی برنامه تدوین سناریو برای کاربردهای جدید کارت سوخت را اطلاع رسانی کرد و اظهار داشت: پس از اینکه تاییدیه ها و مجوزهای لازم اخذ شود، جزییات این سناریو اعلام خواهد شد.

معاون مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی افزود: احتمال دارد هم مشوق های قیمتی و نیز راهکارهای غیرقیمتی برای تشویق استفاده از کارت سوخت را در دستور کار قرار گیرد.

ریاحی اضافه کرد: نهایی سازی سناریوهای جدید استفاده از کارت سوخت، به مصوبه های وزارت نفت، شورای اقتصاد وسایر مراجع قانونی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه سامانه کارت هوشمند به عنوان یکی از بزرگترین طرح های IT در خاورمیانه مطرح هست، اظهار داشت: کشورهای ونزوئلا، عراق و سوریه به دنبال دسترسی به این سامانه بوده و خواستار دانش استفاده از آن هستند.

کارت سوخت حذف نخواهد شد

منبع : پول نیوز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] سجادی خادم در ترکیب مربیان تیم ملی کشتی فرنگی تجدید نظر دانلود بازی Mage …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] جدیدترین عکس از پسر شیلا خداداد آخرین وضعیت فیلم «رسوایی۲» و فیلم جدید اکبر عبدی

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا