چگونه پدر خوبی باشیم؟/ این کارها شما را قهرمان فرزندتان می‌کند!

چگونه پدر خوبی باشیم؟/ این کارها شما را قهرمان فرزندتان می‌کند!

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه چگونه پدر خوبی باشیم؟/ این کارها شما را قهرمان فرزندتان می‌کند! را ببینید.

چگونه پدر خوبی باشیم؟/ این کارها شما را قهرمان فرزندتان می‌کند!

پدر بودن چیست؟ هنر پدر بودن با تغییر جامعه و تغییر خانواده سنتی در حال تحول است. در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا پاسخ این پرسش را دریافت کنید: چگونه پدر خوبی باشیم؟

در این مقاله می‌خوانید: 

  • نقش مهم پدر در تربیت فرزندان
  • تفاوت نقش پدرهای امروزی و پدرها در گذشته
  • چگونه پدر خوبی باشیم؟
  • زمان خود را با فرزندتان سپری کنید
  • نظم و انضباط را در کنار عشق به کودکان بیاموزید
  • الگوی کودکان خود باشید
  • به حرف‌های فرزندانتان گوش بدهید
  • معلم فرزندان خود باشید
  • به عنوان یک خانواده با هم غذا بخورید
  • برای فرزند خود کتاب بخوانید
  • به همسر خود احترام بگذارید
  • در پرورش فرزندتان مشارکت کنید
  • خلاصه

چگونه پدر خوبی باشیم؟/ این کارها شما را قهرمان فرزندتان می‌کند!

نقش مهم پدر در تربیت فرزندان

اگر درباره نقش پدرها در زندگی فرزندان کنجکاوید، باید بگوییم که پدران می‌توانند به فرزندان خود کمک کنند تا اعتماد به نفس و عزت نفس داشته باشند و به نوبه خود، یاد بگیرند که چگونه یک پدر همراه، پشتیبان و دوست‌داشتنی برای فرزندان خود باشند.

تفاوت نقش پدرهای امروزی و پدرها در گذشته

خانواده‌های امروزی کاملا نسبت به خانواده‌های قدیمی متنوع‌تر هستند. طی سه دهه گذشته، تغییرات اجتماعی مثل افزایش تعداد بانوان شاغل، افزایش نرخ طلاق و ازدواج مجدد باعث تغییر نقش‌های مادران و پدران شده است. 
اگر از پدرهای امروزی بپرسید آن‌ها احتمالا به شما خواهند گفت که روابط پدر و پسری امروز با روابط گذشته متفاوت است. پدر امروزی احتمالا به طور خودکار به تجربیات کودکی خود برای یک پدر خوب بودن اعتماد می‌کند، اما ممکن است آنچه در گذشته پدرها برای فرزندانشان انجام می‌دادند، برای برقراری ارتباط با کودکان امروز جواب ندهد. تحقیقات نشان می‌دهد که پدران گرم و صمیمی، فرزندانی با عزت نفس بالاتر دارند


پیشنهاد ویژه پورتال یک: آشنایی با متخصصان روانشناسی


چگونه پدر خوبی باشیم؟/ این کارها شما را قهرمان فرزندتان می‌کند!

چگونه پدر خوبی باشیم؟/ ویژگی های یک پدر خوب

راهنمایی‌هایی را که در ادامه مطرح می‌کنیم به کار ببرید تا به قهرمان فرزندان خود تبدیل شوید: 

۱- زمان خود را با فرزندتان سپری کنید

این‌که یک پدر چگونه زمان خود را با فرزندانش سپری می‌کند به آن‌ها این پیام را می‌دهد که برایش مهم هستند. بچه‌ها به سرعت رشد می‌کنند و وقتی که اکنون دارید، زمانی برای پیوند و نزدیک شدن به آن‌ها است. روش‌های سرگرم‌کننده زیادی برای گذراندن زمان با خانواده و کودکان وجود دارد. آن‌ها را یاد بگیرید و به کار ببرید.

درانی که نظم و انضباط را با روشی آرام نشان می‌دهند، باعث پرورش عشق در فرزندانشان می‌شوند.

۲- نظم و انضباط را در کنار عشق به کودکان بیاموزید

همه کودکان به راهنمایی و نظم و انضباط به شکل مثبت نیاز دارند. از ایجاد نظم برای تعیین محدودیت‌های معقول استفاده کنید، نه به عنوان مجازات. پدران باید به کودکان پیامدهای کارهایشان را یادآوری و رفتارهای مطلوب را تصدیق کنند. پدرانی که نظم و انضباط را با روشی آرام نشان می‌دهند، باعث پرورش عشق در فرزندانشان می‌شوند.


بیشتر بخوانید: روز جهانی والدین، چطور ارتباطی مثبت داشته باشیم؟


چگونه پدر خوبی باشیم؟/ این کارها شما را قهرمان فرزندتان می‌کند!

۳- الگوی کودکان خود باشید

خواه کودکان درک کنند یا نه، پدران برای بچه‌هایشان نقش الگو را بر عهده دارند. دختری که با یک پدر دوست‌داشتنی زمان می‌گذراند، می‌داند که سزاوار آن است که مردهای دیگر با او با احترام رفتار کنند و می‌آموزد که در همسر آینده خود باید به دنبال چه چیزهایی باشد. پدران با نشان دادن صداقت، فروتنی و مسئولیت، درس‌های بزرگی به پسران و دختران می‌آموزند.

۴- به حرف‌های فرزندانتان گوش بدهید

یک پدر خوب باید در مورد مباحث مهم با فرزندان خود صحبت کند. بنابراین برای گوش دادن به ایده‌ها و مشکلات کودکان خود زمان بگذارید.


بیشتر بخوانید: برخورد با والدین سمی، راه تعامل چیست؟


چگونه پدر خوبی باشیم؟/ این کارها شما را قهرمان فرزندتان می‌کند!

۵- معلم فرزندان خود باشید

برای اینکه یک پدر خوب باشید، به فرزندان خود در مورد درست و نادرست یاد بدهید و آن‌ها را ترغیب کنید تا همیشه حداکثر تلاش خود را انجام دهند. مراقب و ناظر باشید که فرزندانتان انتخاب‌هایی خوب داشته باشند. پدران همراه و همدل از اتفاقات روزمره استفاده می‌کنند تا مسائل مختلف را به کودکان خود یاد بدهند.

۶- به عنوان یک خانواده با هم غذا بخورید 

بخش مهمی از زندگی خانوادگی سالم، پیوند از طریق وعده‌های غذایی خانوادگی است. نوش جان کردن غذا در کنار خانواده به بچه‌ها این فرصت را می‌دهد که در مورد کارهایی که انجام می‌دهند و قرار است انجام دهند صحبت کنند. مصرف غذا با خانواده همچنین زمان خوبی برای گوش دادن به صحبت‌های فرزندان است و باعث می‌شود خانواده‌ها هر روز در کنار هم باشند.


بیشتر بخوانید: پدر غایب و تاثیرهایی که بر زندگی دختران دارد


چگونه پدر خوبی باشیم؟/ این کارها شما را قهرمان فرزندتان می‌کند!

۷- برای فرزند خود کتاب بخوانید 

در دنیای مدرن که تحت سلطه تلویزیون و اینترنت قرار دارد، مهم است که پدران برای رشد فکری فرزندان خود تلاش کنند و هیچ کاری بهتر از کتاب خواندن نمی‌تواند به رشد فکر کمک کند. وقتی برای فرزندان خود کتاب می‌خوانید علاوه بر ایجاد حس صمیمیت، به آن‌ها یاد می‌دهید که کتاب بخوانند. 

۸- به همسر خود احترام بگذارید

والدینی که به یکدیگر احترام می‌گذارند و احترام متقابل به فرزندان خود نشان می‌دهند، محیطی امن را برای پرورش فرزندانشان فراهم می‌کنند. وقتی کودکان احترام والدین به به یکدیگر را می‌بینند، احساس می‌کنند که در رابطه پدر و فرزندی هم مورد قبول و احترام هستند.


بیشتر بخوانید: تست روانشناسی آمادگی برای بچه دار شدن، چرا بچه دار شویم؟


چگونه پدر خوبی باشیم؟/ این کارها شما را قهرمان فرزندتان می‌کند!

۹- در پرورش فرزندتان مشارکت کنید

امروزه دیگر زمان کنار کشیدن از نقش‌ها نیست. شما باید با همسر خود همراه باشید و در پرورش کودک نقش ایفا کنید. برای فرزند کوچکتان زمان بگذارید، با او بازی کنید و حرف بزنید. وقتی خودتان را در چنین کارهایی درگیر می‌کنید، این پیام را به فرزندتان منتقل می‌کنید که: من پدر تو هستم و تو را دوست دارم، رابطه‌ای که داریم برای من مهم است.

خلاصه

تعداد کمی از اتفاقات است که می‌تواند به اندازه پدر شدن، زندگی شما را تغییر بدهد. ایفای نقش یک پدر خوب، تاثیر مهمی در رشد و شکوفایی و ایجاد اعتماد به نفس و عزت نفس در فرزندانتان دارد. یک پدر خوب برای فرزندانش زمان می‌گذارد، در حین آموزش نظم و انضباط، رفتار با محبت دارد و به فرزندانش اجازه صحبت کردن و شنیده شدن می‌دهد. حامی فرزندانتان باشید و نقش مهم خود را در شکوفا شدنشان نادیده نگیرید. 

برای یافتن متخصصان مورد نظر خود به کلینیک پورتال یک سر بزنید. 

چگونه پدر خوبی باشیم؟/ این کارها شما را قهرمان فرزندتان می‌کند!

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره چگونه پدر خوبی باشیم؟/ این کارها شما را قهرمان فرزندتان می‌کند! با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
بررسی طول عمر و راه‌های افزایش ماندگاری لمینت دندان

بررسی طول عمر و راه‌های افزایش ماندگاری لمینت دندان سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بررسی طول عمر و راه‌های افزایش ماندگاری لمینت دندان را ببینید. داشتن لبخندی زیبا و جذاب در دنیای امروز، نقشی اساسی در روابط اجتماعی و اعتماد به نفس افراد ایفا می‌کند. به همین …

سلامت
۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه

۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه ۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه را ببینید. کار کردن از خانه، در تمام روز و هر روز، ممکن است برای برخی‌ها ترسناک به نظر برسد. اما ایده‌ی اینکه بتوانید از هر …

سلامت
با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید

با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید را ببینید. زمانی که به نوش جان کردن مرغ خوش‌مزه فکر می کنید، به احتمال زیاد سینه، ران، بال و یا پاها را تجسم می کنید، …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا