چه چیزهایی باعث زردی گرفتن کودک میشن؟

چه چیزهایی باعث زردی گرفتن کودک میشن؟

پرسش: میل کردن چه چیزهایی در دوران بارداری مشکل زا هستن؟ و اینکه میل کردن چه چیزهایی باعث زردی گرفتن کودک میشن؟

پاسخ: دوست عزیز زردی در کودکان ربطی به تغذیه مادر ندارد. بیش از ۶۰ درصد نوزادان در روزهای اول پس از تولد دچار زردی می‌‌شوند. بروز این زردی در نوزادانی كه زودتر از موعد به دنیا آمده‌اند، بیشتر هست.

علت بروز این زردی تجزیه بیشتر گلبول‌های قرمز و تولید ماده‌ای به اسم کوچک بیلی روبین هست.

نكته حائز اهمیت آن هست كه در نوزادان این ماده به آسانی از سد مغزی – خونی عبور می کند و موجب آسیب سلول‌های مغزی می‌گردد كه در آینده خود را به صورت عقب‌ماندگی ذهنی و معلولیت‌های حركتی و ناشنوایی نشان می‌دهد. بنابراین زردی نوزاد از مواردی هست كه باید آن را جدی تلقی کرد و حتما درمان نمود.

موادی که مادران باردار نباید بخورند:
در دوران بارداری هله هوله نخورید. تحقیقات نشان می‌دهد، مادرانی كه در دوره بارداری خود هله هوله می خورند، در واقع خطر ابتلا به چاقی را در كودكان خود افزایش می‌دهند.

همچنین كودكانی كه از این مادران متولد می شوند بیشتر به بیماری دیابت، افزایش كلسترول و فشار خون مبتلا می‌شوند.

* در این دوره باید از مصرف نوشیدنی ‌های کافئین دار و گازدار مثل قهوه، چای و کولاها خودداری شود.

مقدار زیاد کافئین روی رشد کودک تاثیر می ‌گذارد.

نتایج یک پژوهش اخیر نشان داده هست؛ خواهران بارداری که حتی روزانه یک فنجان قهوه استفاده می ‌کنند در معرض به دنیا آوردن نوزادان کم وزن قرار می ‌گیرند.

به همین خاطر توصیه می ‌شود حتی الامکان از مقدار قهوه مصرفی در طول روز کاسته شود.

* خواهران باردار باید از مصرف زیاد مواد قندی خودداری کنند.

* هم چنین مصرف غذاهای دریایی که حاوی مقادیر زیاد جیوه هستند (مانند ماهی دودی و ماهی تن) باید به شدت محدود شود.

* هم چنین شیر غیرپاستوریزه می ‌تواند حاوی نوعی باکتری باشد که از جفت عبور می ‌کند و باعث بروز عفونت و مسمومیت خونی در جنین می‌شود. به همین علت، مادران باردار حتما باید از شیر پاستوریزه استفاده کنند.

* مصرف مقادیر زیاد ویتامین A برای جنین در حال رشد در سه ماهه ی اول بارداری مُضر هست. در نتیجه همه خواهران باردار و زنانی که در حال برنامه ‌ریزی برای بارداری هستند باید از مصرف این غذاها یا غذاهایی که حاوی مقادیر زیادی ویتامین A هستند مثل جگر، روغن‌ هایی که از کبد حیوانات تهیه می ‌شود و سایر امعاء و احشاء حیوانات پرهیز کنند.

* از همه ی انواع مغزهای حیوانات در دوران بارداری باید پرهیز شود چرا که این مواد ممکن هست حاوی باکتری‌ های مُضری چون لیستریا باشد که عامل ابتلا به بیماری لیستریوز هست.

اگر چه لیستریوز تنها دارای علامتی شبیه به آنفلوآنزا در مادر می ‌شود، این بیماری می ‌تواند به شدت جنین در حال رشد را تحت تاثیر قرار داده و سبب سقط، مرده‌ زایی یا بیماری ‌های شدید در نوزاد متولد شده، شود.

* هم چنین توصیه می‌ شود که خواهران در دوران بارداری باید تخم مرغ را در حالتی که سفیده و زرده آن کاملا پخته شده و سفت شده باشد مصرف کنند؛ چون مصرف خام آن زیان آور هست.
تخم ‌مرغ کاملا نپخته(عسلی) یا خام یا غذاهایی که حاوی تخم‌ مرغ نپخته هستند مثل سُس مایونز خانگی و بستنی ‌های غیر پاستوریزه نباید در دوران بارداری مصرف شود چرا که ممکن هست حاوی باکتری سامونلا باشد که می ‌تواند سبب مسمومیت غذایی شود.

* بسیار مهم هست که مطمئن شوید غذاها کاملا پخته ‌اند و سپس مصرف شوند، غذاهای سرد باید مجددا کاملا گرم شوند طوری که بخار از آن ها خارج شود.

* گوشت و مرغ خام نخورید. توکسوپلاسموزیس بیماری نادری هست که توسط نوعی انگل که در گوشت خام وجود دارد ایجاد می‌ شود. این می‌ تواند برای جنین مُضر باشد و در بسیاری مواقع سبب نابینایی و مشکلات ذهنی و عقب ‌افتادگی در جنین شود.

بنابراین خواهران باردار باید از میل کردن گوشت خام و نپخته پرهیز کنند.

توکسوپلاسموز ممکن هست همچنین در مدفوع گربه نیز وجود داشته باشد بنابراین به خواهران بارداری که از حیوانات نگهداری می ‌کنند توصیه می ‌شود که هنگام خالی کردن مدفوع گربه حتما دست ‌کش بپوشند.

پختن خوب و کامل گوشت و مرغ می ‌تواند خطر سالمونلا را نیز کاهش دهد.

بادام ‌زمینی
اگر در یک خانواده اعم از مادر کودک، پدر یا خواهر و برادر سابقه ی حساسیت به بادام ‌زمینی دارند یا تاریخچه تب یونجه، آسم، اگزما یا سایر آلرژی ‌ها را دارند، برای کاهش خطر استعداد کودک در حال رشد به حساسیت به بادام ‌زمینی بهتر هست مادر از مصرف بادام‌ زمینی و محصولات حاوی بادام‌ زمینی در دوران بارداری و شیردهی پرهیز کند.

شیر غیر پاستوریزه
مادر باردار باید از میل کردن همه شیرهای غیر پاستوریزه اعم از شیر گاو، بُز و شیر شتر خودداری کند، شیر بُز هم می ‌تواند عاملی برای افزایش خطر توکسوپلاسموز باشد.

الکل
احتیاجی به ذکر این مورد نیست که مادر باردار باید به طور کامل از مصرف الکل در دوران بارداری بپرهیزد، مخصوصا در اوایل بارداری.

براي عضويت در خبرنامه ني ني بان و اطلاع از بهترين و پربيننده ترين مطالب، کافي هست يک بار فرم عضويت ما را از اينجا پر کنيد.

چه چیزهایی باعث زردی گرفتن کودک میشن؟

تهيه و گردآوري : پورتال يک

لطفا نظر خود را درباره چه چیزهایی باعث زردی گرفتن کودک میشن؟ با ما درميان بگذاريد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا