چه غذاهایی برای باهوش شدن جنین مفیده؟

چه غذاهایی برای باهوش شدن جنین مفیده؟

وبسایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه چه غذاهایی برای باهوش شدن جنین مفیده؟ را ببینید.

من الان حدود ۳ ماهه باردارم میخواستم راجع به میل کردن کندر به من اطلاعات بدین..

پرسش: من الان حدود ۳ ماهه باردارم میخواستم راجع به میل کردن کندر به من اطلاعات بدین. از چند ماهگی بخورم؟ ضرر نداره؟ از کی دیگه نباید خورد؟ چه غذاهایی برای باهوش شدن جنین مفیده؟

پاسخ: کُندُر گیاهی دارویی می باشد از راسته افراها (Sapindales) که از صمغ آن هم به عنوان خوشبو کننده استفاده می‌شود. صمغ کندر را معمولا با اسفنددانه می‌سوزانند.
کندر مقوی قلب – حافظه – صاف شدن صدا – ضد خلط خونی می باشد.
اسم کوچک علمی این گیاه Boswellia thurifera یا B. sacra می باشد. طعم این عصاره بسیار تلخ می باشد .
محققان دریافتند که تجویز کندر ، به ویژه دوز ‏‎g/kg‎‏۰/۰۵ ، در دوران بحرانی رشد و نمو سیستم عصبی جنین و نوزاد ، موجب افزایش چشمگیر (۰۰۱/۰>‏‎p‎‏) قابلیتهای یادگیری ، به ویژه تقویت و نگهداری حافظه می شود . از این رو به نظر می رسد که کندر می تواند دارای تاثیری مثبت بر روند تکامل مغز و احتمالا شکل گیری مناسب درختهای دندریتی ، اکسونها و برقراری ارتباطات صحیح بین آنها باشد.

آن چه از روایات راجع به کندر آمده به این شرح می باشد:
محمد بن سنان از امام رضا(ع) نقل كرده می باشد كه آن حضرت فرمود: «همسران باردارتان را كندر دهید؛ اگر حمل آنها پسر باشد، پاكیزه قلب ودانشمند و شجاع خواهد شد و اگر دختر باشد، خوش اخلاق و زیبا مى‏شود.»
پیامبر خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ):
به خواهران باردار خود، كندر بدهید؛ چرا كه عقل كودك را افزون مى كند.
پیامبر خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ):
بر شما باد كندر؛ چرا كه … عقل را افزون مى كند، ذهن را ذكاوت مى دهد، چشم را جلا مى بخشد و فراموشى را از میان مى برد.
امام رضا (علیه السلام ):
فراوان كندر بخورید، آن را در دهان نگه دارید و بجوید. بلغم معده را مى زداید و آن را تمیز مى كند، عقل را استحكام مى بخشد و غذا را مى گوارد.

بهترین راه مصرف کندر
آنرا کوبیده و هر روز صبح ناشتا یک قاشق مربا خوری از آنرا در یک استکان آب حل کرده و مصرف نمایید.
همچنین میتوانید آنرا در دهان گذاشته و به صورت آدامس از آن استفاده نمایید اما کمی تلخ میباشد.

داشتن رژیم غذایی متعادل و دریافت آهن کافی ( با توصیه پزشک) و میل کردن منابع غذ ایی کولین دار در هوش نوزاد موثر می باشد و یادتان باشد که در مصرف هر ماده غذایی رعایت تعادل را بنمایید.
برای تقویت حافظه، مصرف آنتی‌‌اكسیدان‌ها(مثل میوه‌ و سبزی ها) كه از سلول‌های بدن دفاع و آنها را تغذیه می‌كند، پیشنهاد شده می باشد. آنتی‌اكسیدان‌ها همچنین از رسوب‌كردن چربی در رگ‌های خونی جلوگیری می‌كنند و باعث می‌شوند كه خون به راحتی جریان پیدا كند و به مغز برسد.
مطالعاتی كه در دانشگاه پزشكی هاروارد انجام شده، نشان داده می باشد افرادی كه مقدار زیادی سبزیجات تازه استفاده می‌كنند، كمتر دچار فراموشی و تضعیف حافظه می‌شوند.

كولین، ماده ای می باشد كه به طور طبیعی در غذاهای چرب وجود دارد و حافظه را تقویت می كند. پزشكی از دانشگاه كارولینای شمالی بیان كرد، اگر در دوران بارداری مادر، به رژیم غذایی او كولین اضافه شود، قدرت حافظه جنین در حال رشد را برای مراحل بعدی زندگی افزایش می دهد.

در دوران بارداری و شیردهی، ذخایر كولین بدن مادر تخلیه می شود، در نتیجه كولین كافی برای رشد طبیعی مغز در دسترس نخواهد بود. كولین برای حفظ سلامتی افراد، موردنیاز می باشد.
كولین یك تركیب فسفولیپیدی می باشد كه در بدن، مواد محلول در چربی را حمل و چربی ها را امولسیه* می كند. این ماده مستقیماً روی پیام های عصبی موثر می باشد و قدرت ساخت و آزادسازی استیل كولین را سرعت می بخشد. استیل كولین یك ناقل عصبی می باشد كه در كنترل عضلات و قدرت حافظه دخالت دارد. منابع غذایی كولین عبارت اند از: شیر، جگر، تخم مرغ و بادام زمینی. در بدن نیز از اسید آمینه متیونین ساخته می شود. كولین به صورت مكمل های خوراكی نیز وجود دارد و مقدار مورد نیاز آن برای مردان ۵۵۰ میلی گرم در روز و برای خواهران بالغ ۴۲۵ میلی گرم در روز می باشد

مغز برای انجام فعالیت های طبیعی خود به استیل كولین نیاز دارد كه منشأ آن از لسیتین می باشد. وقتی لسیتین ازطریق غذا دریافت می شود طی مراحل جذب وهضم به كبد وارد شده ، شكسته و كولین كه جزئی از ساختمان لسیتین می باشد از آن جدا می شود كه از این كولین آزاد شده بسیاری از مواد حیاتی و ضروری بدن ساخته خواهد شد.
یكی از نقش های مهم كولین در ساختن استیل كولین می باشد. استیل كولین اهمیت بسیاری برای فعالیت مغز و مركز حافظه دارد و با بودن استیل كولین، مغز و مركز حافظه توانایی ضبط و نگهداری صحبت ها، نوشته ها و دیده ها را خواهند داشت و تا زمانی كه این ماده حیاتی یعنی استیل كولین ساخته شده از لسیتین به اندازه كافی به مغز برسد ما دچار فراموشی نمی شویم و برعكس در اثر كاهش مقدار استیل كولین به دنبال كمبود لسیتین ، حتی به مدت كوتاه، قدرت حافظه كاهش یافته و فرد قدرت حفظ طولانی صحبت ها و دیده ها را از دست خواهد داد و یا مطالب و مسائل جدید را به سختی به خاطر می سپارد.
منابع غذایی لسیتین
لسیتین درعدس، ذرت، شیر، زرده تخم مرغ، تخم آفتابگردان، جوانه گندم، بادام زمینی، آرد جو و سر، كبد(جگر) گوساله و… وجود دارد ولی از همه بیشتر در لوبیای سویا یافت می شود. مقدار لسیتین موجود در لوبیای سویا بسیار بالاتر از لسیتین سایر مواد ذكر شده می باشد و به همین علت در سازمان بهداشت جهانی(WHO) سویا را، سلطان لسیتین معرفی كرده اند. به عبارتی كیفیت لسیتین گرفته شده از سویا از سایر تركیبات بهتر و بالاتر می باشد.

براي عضويت در خبرنامه ني ني بان و اطلاع از بهترين و پربيننده ترين مطالب، کافي می باشد يک بار فرم عضويت ما را از اينجا پر کنيد.

چه غذاهایی برای باهوش شدن جنین مفیده؟

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره چه غذاهایی برای باهوش شدن جنین مفیده؟ با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا