چهارمین سرطان شایع دنیا

چهارمین سرطان شایع دنیا

پورتال یک : لطفا چهارمین سرطان شایع دنیا را ببینید.

یک جراح کلیه و مجاری ادراری گفت: ۷۵ درصد از خطر بروز سرطان پروستات در مردان بالای ۶۵ سال هست.
دکتر شهرام گوران در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه سرطان پروستات چهارمین سرطان شایع در دنیا هست، گفت: این سرطان از جمله شایع‌ترین بدخیمی بعد از پوست در مردان هست که بر طبق تحقیقات انجام شده از میان ۱۸۰هزار و ۴۰۰ مرد آمریکایی مبتلا به سرطان پروستات در سال ۲۰۰۰، ۳۱هزار و ۹۰۰ نفر از آن‌ها با مرگ مواجه شده‌اند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر سرطان پروستات دومین علت مرگ ناشی از سرطان در مردان آمریکایی هست. این عارضه در کشورهای در حال توسعه شایع‌تر هست و در شمال اروپا بیشتر از جنوب مشاهده می‌شود همچنین در میان چینی‌ها و ژاپنی‌ها بسیار کم دیده می‌شود که بسیاری از علت‌های بروز این عارضه مسائل ژنتیکی هست.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر تاثیر عوامل محیطی در بروز سرطان پروستات، تصریح کرد: چینی‌ها و ژاپنی‌های مقیم آمریکا احتمال خطر بالاتری را برای سرطان پروستات نسبت به هموطنان خود دارند و نیز با غربی‌تر شدن این کشورها (به علت عوض شیوه زندگی) شیوع این عارضه افزایش یافته هست.
گوران با بیان اینکه پیدایش PSA منجر به افزایش کشف سرطان پروستات شده هست، خاطر نشان کرد: افزایش تعداد مبتلایان به این سرطان در سال‌های اخیر به پیدایش PSA و افزایش واقعی این عارضه مربوط می‌شود.
این متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری تاکید کرد: در حال حاضر تومور پروستات حتی در غیاب هرگونه ضایعه قابل لمس، در مرحله محدود به ارگان و در حدود پنج سال قبل از سیر طبیعی تومور به کمک PSA قابل تشخیص هست.
وی در پایان یادآور شد: بررسی‌های اخیر نشان دهنده کاهش مرگ و میر حاصل از این بیماری در کشورهای پیشرفته از سال ۱۹۹۱ تا به حال هست که از طرفی مرگ و میر سرطان پروستات در کشورهایی که PSA آن‌ها به شکل معمول اندازه‌گیری نمی‌شود، کاهش نیافته هست.
منبع: ایسنا

چهارمین سرطان شایع دنیا

تهیه و گردآوری : پورتال یک

لطفا نظر خود را درباره چهارمین سرطان شایع دنیا با ما درمیان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا