چند نکته طلایی قبل از مادر شدن(۱)

چند نکته طلایی قبل از مادر شدن(۱)

وبسایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه چند نکته طلایی قبل از مادر شدن(۱) را ببینید.

پیشگیری از بروز مشکلاتی که سلامت مادر و نوزاد را تهدید می‌کند، با انجام چند آزمایش ساده پیش از بارداری بسیار کم استرس‌تر و کم هزینه‌تر از درمان آنها می باشد.

پیشگیری از بروز مشکلاتی که سلامت مادر و نوزاد را تهدید می‌کند، با انجام چند آزمایش ساده پیش از بارداری بسیار کم استرس‌تر و کم هزینه‌تر از درمان آنها می باشد. به همین دلیل آزمایش‌های مختلفی به عنوان آزمایش‌های روتین دوران بارداری معرفی شده می باشد. این آزمایش‌ها به ۳ گروه آزمایش‌های پیش از بارداری، دوران بارداری و پس از تولد نوزاد تقسیم می‌شوند و ما در این مقاله به بررسی آزمایش‌های گروه اول می‌پردازیم.

قدم اول، مشاوره
اصلی‌ترین کار قبل از انجام آزمایش‌های مخصوص بارداری، مشاوره قبل از بارداری می باشد. این مشاوره برای سلامت مادر و جنین بسیار ضروری و حتی می‌توان گفت الزامی‌می باشد. زمانی که خانمی‌ قصد بارداری دارد ابتدا باید از لحاظ وضعیت سلامت مورد بررسی قرار گیرد که در هر کدام از این موارد باید به شاخص‌های خاصی توجه کرد.

چند نکته طلایی قبل از مادر شدن(1)

در عین حال، از لحاظ طبی باید به مواردی مانند داشتن بیماری ارثی یا خانوادگی، مصرف دارویی خاص، آلرژی دارویی و وضعیت جسمانی مادر دقت شود. حتی شغل مادر نیز با اهمیت می باشد. به طور مثال اگر در محیطی باشد که با مواد شیمیایی مانند آفت‌کش‌ها، مواد شوینده و … در ارتباط می باشد حتما باید در سه ماه اول بارداری یعنی بین هفته ۳ تا ۸ زمانی که اعضای بدن جنین تشکیل می‌شود به دور از این محیط‌های کاری باشد.

فاکتور سن را دست کم نگیرید
فاکتور
بعدی که باید مورد توجه باشد سن بارداری مادر می باشد و ۲ رده سنی از اهمیت
ویژه‌‌ا‌ی برخوردار می باشد؛ حاملگی در سنین بین ۱۵ تا ۱۸ سال که معمولا
بارداری در این دوره سنی به طور ناخواسته می باشد و حاملگی در سن بالای ۳۵ سال
که می‌تواند خطرآفرین باشد. بنابراین به غیر از آزمایش‌های روتین باید
دوران بارداری و زایمان این دو گروه سنی، تحت مراقبت و کنترل پزشکی بیشتری
قرار گیرند.

مهم‌ترین مورد این می باشد که این افراد حتما قبل از
بارداری باید بین ۲ تا ۳ ماه با تجویز پزشک معالج قرص اسیدفولیک مصرف کنند
تا از بروز نواقص و ناهنجاری در سیستم عصبی جنین پیشگیری شود؛ البته میل کردن
قرص اسیدفولیک به تمامی‌ خانم‌ها ۲ تا ۳ ماه قبل از بارداری توصیه می‌شود و
دوز آن بر عهده متخصص بانوان یا ماما خواهد بود. در کنار فاکتور سن، در مورد
خانم‌هایی که سابقه بارداری قبلی دارند باید به مواردی مانند بارداری خارج
از رحم، سابقه سقط جنین، سقط مکرر، زایمان زودرس و … توجه کرد. به دلیل این که مثلا خانمی‌که زایمان زودرس داشته امکان این که دوباره دچار زایمان زودرس شود، زیاد می باشد.

انجام کدام آزمایش ها ضروری می باشد؟
بعد از انجام مشاوره، آزمایش‌ های قبل از بارداری صورت می‌گیرد. در وهله اول آزمایش کم‌خونی و فقر آهن ضروری می باشد. تست پاپ‌ اسمیر یا همان تست غربال‌گری نیز باید برای بررسی وضعیت دهانه رحم انجام گیرد. یکی دیگر از مهم‌ترین آزمایشات، تست آنتی‌بادی سرخجه می باشد زیرا سرخجه به دلیل عوارضی مانند نابینایی و ایجاد ناهنجاری روی سیستم عصبی جنین تاثیر می‌گذارد. بنابر این خانمی‌ که قصد بچه‌دار شدن دارد باید از لحاظ ایمنی سرخجه مورد آزمایش قرار بگیرد تا اگر جواب تست آنها منفی بود، مجدد واکسینه و بعد از سه ماه از گذشت آن باردار شود.

ادامه دارد…

چند نکته طلایی قبل از مادر شدن(۱)

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره چند نکته طلایی قبل از مادر شدن(۱) با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا