چطور بفهمیم به کرونا مبتلا شده‌ایم یا آلرژی داریم؟

سلامت

چطور بفهمیم به کرونا مبتلا شده‌ایم یا آلرژی داریم؟

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه چطور بفهمیم به کرونا مبتلا شده‌ایم یا آلرژی داریم؟ را ببینید.

فصول بهار و پاییز هر کدام با حساسیت‌ همراه است که برخی از افراد را درگیر می‌کند. با توجه به این که در سال‌های اخیر، بیماری کرونا وارد جهان شده است، بسیاری از افراد نمی‌توانند نشانه و علائم این بیماری‌ها را تشخیص دهند. شباهت علائم کرونا و آلرژی به گونه‌ای است که باعث می‌شود تا بسیاری از افراد از داروهای اشتباه استفاده کنند. در این مقاله می‌خواهیم در مورد چگونگی تشخیص کرونا یا آلرژی مطالب جالب توجهی را با شما در میان بگذاریم. برای خواندن مطالب سبک زندگی بیشتر به ساناپرس مراجعه نمایید.

حساسیت فصلی

عطسه‌های مکرر و خارش بینی به عنوان علائم اصلی حساسیت فصلی هستند. این علائم در فصل‌های مختلف سال وجود داشته و ارتباطی به آلرژی ندارند. آلرژی یا حساسیت فصلی، در اثر واکنش سیستم بدن به آلرژن‌های موجود است که در هوا وجود دارند. این واکنش‌ها می‌تواند برای بسیاری از افراد بسیار آزار دهنده باشد. واکنش سیستم ایمنی بدن می‌تواند در فصول مختلف به گرده گل، مواد موجود در محیط زیست و… باشد که به آن حساسیت فصلی می‌گویند.

حساسیت فصلی با نشانه‌های مختلف همراه است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به آبریزش بینی، خارش چشم، گرفتگی بینی، سرفه‌های آلرژیک، ورم چشم و… اشاره کرد. می‌دانید که سیستم ایمنی بدن به گونه‌ای است که به باکتری و ویروس‌ها واکنش نشان می‌دهد. این امر در برابر ماده‌ای به اسم کوچک آلرژن رخ داده که حساسیت را ایجاد می‌کند. نتیجه این واکنش علائم بیان شده در بالا هستند که برای بسیاری از افراد آزار دهنده‌اند.

شایع‌ترین نشانه‌های حساسیت فصلی

حساسیت فصلی ممکن است بسیاری از افراد را در طول فصول مختلف درگیر خود کند. این علائم به دلیل این که با علائم سویه‌های مختلف کرونا یکی هستند، اشتباه گرفته می‌شود. از شایع‌ترین نشانه‌های حساسیت فصلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عطسه کردن مکرر
  • خارش گلو
  • آبریزش بینی
  • گرفتگی صدا
  • خارش چشم
  • پف کردن پلک‌ها
  • گرفتگی بینی و سینه
  • گرفتگی گوش‌ها

هر کدام از علائم بیان شده به صورت اختصاصی و یا مشترک با بیماری کرونا، آنفلوآنزا و سرماخوردگی یکی هستند.

بیماری کرونا

بیماری کرونا با یک ویروس با اسم کوچک کووید ۱۹ برای اولین بار در کشور چین پخش شد. این ویروس دارای سویه‌های مختلف است که هر سویه علائم مخصوص به خود را دارد. بیشتر علائم و نشانه‌های این بیماری شبیه به آنفلوآنزا و سرماخوردگی معمولی هستند لذا بسیاری از افراد نمی‌توانند نشانه‌های این بیماری را با حساسیت فصلی تشخیص دهند.

از شایع‌ترین علائم بیماری کرونا می‌توان به تب، سرفه و خستگی اشاره کرد. در برخی از موارد این بیماری نشانه‌های دیگری را نیز از خود به معرض نمایش می‌گذارد که شامل تنگی نفس، درد پا، فشار در قفسه سینه، دردهای عضلانی، سردرد، گلودرد، گرفتگی بینی، آبریزش بینی، درد شکمی و… هستند. بیماری کرونا در کودکان نیز شایع است و شامل علائم و نشانه‌های مختلف می‌شود. کودکان در هر سنی می‌توانند به این بیماری مبتلا شوند.

مقایسه نشانه‌های کرونا و حساسیت

همان‌طور که در بالا به آن اشاره شد، حساسیت و کرونا دارای علائم و نشانه‌های مختلف هستند که بسیاری از آنها با یکدیگر مشترک‌اند. آنچه در حساسیت و عفونت‌های ویروسی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، بحث شناسایی تفاوت‌هاست. در این بخش می‌خواهیم نشانه و علائم بیماری کرونا و حساسیت را با یکدیگر مقایسه کنیم.

در بیماری کرونا، بیمار پس از ابتلا به عفونت دچار تب و لرز می‌شود، در صورتی که در حساسیت فصلی تب وجود ندارد. از لحاظ پزشکی می‌توان افزایش دما را به دلیل وجود عفونت در بدن دانست. افرادی که به کرونا مبتلا می‌شوند، همواره دارای سرفه‌های خشک هستند، این در حالی است که حساسیت باعث ایجاد سرفه‌های مداوم نخواهد شد.

در ویروس کرونا خستگی بدن به وفور دیده می‌شود، در صورتی که حساسیت بدون ایجاد خستگی در بدن است. تنگی نفس در کرونا به عنوان یکی از علائم اصلی محسوب می‌شود، در صورتی که این موضوع در حساسیت به ندرت وجود دارد. گرفتگی و آبریزش بینی از جمله علائم اصلی حساسیت است که در کرونا به ندرت دیده می‌شود. افرادی که دچار حساسیت فصلی هستند، همواره عطسه می‌زنند اما در کرونا میزان عطسه بسیار پایین است.

در حساسیت‌های فصلی به دلیل عدم وجود عفونت، گلودرد و سردرد وجود ندارد. در حالی که افراد مبتلا به کرونا در برخی از موارد گلودرد و سردرد را تجربه می‌کنند.

مراقبت و درمان از حساسیت فصلی

نشانه و علائم حساسیت‌های فصلی در همه افراد یکسان نیست و ممکن است با توجه به سیستم ایمنی بدن، میزان و شدت بیماری متغیر باشد. برای جلوگیری و در امان ماندن از حساسیت فصلی، ماندن در خانه بهترین راه است. افرادی که در فصل بهار و پاییز، به حساسیت‌های فصلی مبتلا می‌شوند بهتر است در معرض آلرژن‌های مختلف نظیر هوای آلوده، هاگ، گرده گل و… قرار نگیرند.

لازم به ذکر است که بیان کنیم، آلرژی یا حساسیت قابلیت انتقال از والدین به فرزندان را داراست. اگر یکی از والدین حساسیت فصلی داشته باشند، به احتمال ۵۰ درصد یکی از فرزندان آنها نیز به این عارضه مبتلا می‌شود.

مراقبت و درمان از کرونا

با توجه به این که واکسن‌های مختلفی در سال‌های اخیر برای پیشگیری از این بیماری ساخته شده است، همچنان بسیاری از افراد بعد از تزریق واکسن نیز دچار کرونا می‌شوند. کرونا بدون دارو است و با رعایت کردن برخی از نکات کلیدی درمان می‌شود. در واقع افراد پس از ابتلا به کرونا باید برخی از آنتی بیوتیک‌ها را دریافت کنند.

نوشیدن مایعات فراوان و همچنین میل کردن غذاهای گرم می‌تواند تا حدود زیادی باعث درمان کرونا شود. فرد مبتلا باید دوران بیماری را طی کند تا به سلامت کامل دست پیدا کند.

جمع بندی

نشانه و علائم بیماری کرونا و آلرژی به یکدیگر شباهت‌های زیادی دارند. این امر باعث شده است تا بسیاری از افراد نتوانند این دو عارضه را از هم تشخیص دهند. در این مقاله مقایسه کلی میان علائم کرونا و آلرژی انجام دادیم تا در صورت ابتلا به هر کدام بتوانید در کمترین زمان ممکن، بیماری خود را تشخیص دهید. رعایت کردن برخی از نکات مفید باعث می‌شود تا عوارض بیماری را به حداقل خود برسانید. در صورتی که می‌خواهید در مورد جزئیات این دو بیماری و علائم آن بیشتر بدانید، کافی است به وب سایت تفریحی ساناپرس مراجعه کنید.

 

چطور بفهمیم به کرونا مبتلا شده‌ایم یا آلرژی داریم؟

منبع : سایت دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره چطور بفهمیم به کرونا مبتلا شده‌ایم یا آلرژی داریم؟ با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
بررسی طول عمر و راه‌های افزایش ماندگاری لمینت دندان

بررسی طول عمر و راه‌های افزایش ماندگاری لمینت دندان سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بررسی طول عمر و راه‌های افزایش ماندگاری لمینت دندان را ببینید. داشتن لبخندی زیبا و جذاب در دنیای امروز، نقشی اساسی در روابط اجتماعی و اعتماد به نفس افراد ایفا می‌کند. به همین …

سلامت
۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه

۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه ۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه را ببینید. کار کردن از خانه، در تمام روز و هر روز، ممکن است برای برخی‌ها ترسناک به نظر برسد. اما ایده‌ی اینکه بتوانید از هر …

سلامت
با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید

با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید را ببینید. زمانی که به نوش جان کردن مرغ خوش‌مزه فکر می کنید، به احتمال زیاد سینه، ران، بال و یا پاها را تجسم می کنید، …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا