چطوری شیرم رو بدوشم؟

چطوری شیرم رو بدوشم؟

پرسش: کودک من از نیمه ی خرداد که باید به کلاس برم پنج ماه و نیمه میشه. توی این مدت با شیردوش دستی و ماساژ نتونستم شیرم رو بدوشم. شنیدم شیردوش های برقی سرسینه را زخم میکنه. میخواستم بپرسم چطوری شیرم رو بدوشم؟ و آیا شیردوشهای برقی خوبن که بخرم؟سوال دیگه اینکه میتونم از پنج ماهگی کم کم غذا رو براش شروع کنم؟ و اینکه رژیم کودک چطور باید شروع شه وتا یکسالگی که شنیدم غذای سفره رو باید بخورند چطور ادامه پیدا میکنه؟درضمن مرتب به من میگند که یه انگشت از هرچی خودت میخوری اگه دهنش نذاری بعدا بد غذا میشه ولی من تاحالا ندادم ایا درسته؟ و سوال دیگه اینکه جدیدا شبا پانمیشه برای شیرخوردن ولی اگه بیدارشم و دهنش بذارم با ولع میخوره. یکجاشنیدم از سه ماهگی به بعد اگه خودش گریه نکرد بهش شیرندین که براش ضرر داره .من چکارکنم؟

پاسخ: در مورد شیردوش های برقی
سهولت استفاده و كارآئی بالا نكات مثبت این نوع شیردوشها محسوب می شوند. مادرانی كه مكرر اقدام به دوشیدن می كنند – مثلا به منظور ادامه شیردهی پس از بازگشت به كار یا برای تغذیه دوقلوها – معمولا شیردوشهای برقی (یا باطری دار) را انتخاب می كنند. با اكثر شیر دوشهای برقی می توان هر دو سینه را در آن واحد دوشید.

از معایب این شیردوشها می توان سنگینی و سر و صدای زیاد را نسبت به انواع دستی اسم کوچک برد. البته بعضی از انواع نیز به نحو تعجب آوری جمع و جور و درعین حال بی صدا هستند.

بهتر می باشد هر یك از انواع شیردوش ها را كه می پسندید، قبل از آنكه به سر كار خود برگردید و یا نوزاد را به پرستار بسپارید، تهیه كنید. در حقیقت بهترین زمان دوشیدن شیر و تغذیه نوزاد با شیشه درست زمانی می باشد كه نوزاد ۳ تا ۴ هفتـه دارد زیرا بسـیاری از نوزادان اگر دیر شـود شـیشـه را نمی گیرند.

اما تا پایان شش ماهگی بهتر می باشد که به کودکتان فقط شیر خودتان را بدهید و سپس تغذیه تکمیلی را شروع کنید و حتما شیرتان را بدوشید تا در ساعاتی که نیستید کودکتان بخورد. شیر مادر بهترین واکسن تا آخر عمر می باشد و کودک را از بسیاری از بیماری ها حفظ می کن. اما اگر مجبورید می توانید تغذیه تکمیلی را شروع کنید.

دوست عزیز حالا که قرار می باشد کودکتان در طول روز از شیر شما محروم باشد پس هروقت که هستید حتی در شبها به او شیر بدهید زیرا مکیدن نوزاد سبب میشود که شیر شما قطع نشود.

توصیه های لازم برای حفظ تولید شیر کافی
مادران شاغل معمولا نگران هستند مبادا شیرشان کم شود و نتوانند شیردهی را ادامه دهند . توصیه هایی که می تواند در این زمینه به این دسته از مادران کمک نماید، عبارتند از:

۱- تغذیه انحصاری شیرخوار با شیر مادر یعنی مادر در ۶-۴ ماه اول بعد از تولد نوزاد، فقط شیر خودش را به کودک بدهد و با این فکر که نخواهد توانست درآینده به طور منظم به کودک شیر دهد، نبایستی در این دوران به تغذیه مصنوعی کودک بپردازد، زیرا در این صورت کودک به این نوع تغذیه عادت کرده و کمتر شیر مادر را خواهد خورد. توصیه می کنیم حتی برای تغذیه با شیر خشک، ۲-۱ روز قبل از شروع به کار، کودک را با شیر مادر تغذیه کنید، به ویژه در دو ماه اول بعد از تولد که بحرانی ترین مرحله زندگی کودک می باشد.

۲- هر موقع که مادر در خانه می باشد (تعطیلات و شب ها) کودک را بیشتر با شیر خود تغذیه کند.

۳- زمانی که مادر در منزل می باشد، می تواند با همکاری خانواده، زمان بیشتری به دوشیدن شیر اختصاص دهد و در محل کار نیز دو بار در یک مکان مناسب شیرش را بدوشد ودر یک ظرف پلاستیکی تمیز در جا یخی نگهداری کند تا پرستار کودک در زمان لازم آن را گرم کرده و به کودک بدهد.

براي عضويت در خبرنامه ني ني بان و اطلاع از بهترين و پربيننده ترين مطالب، کافي می باشد يک بار فرم عضويت ما را از اينجا پر کنيد.

چطوری شیرم رو بدوشم؟

تهيه و گردآوري : پورتال يک

لطفا نظر خود را درباره چطوری شیرم رو بدوشم؟ با ما درميان بگذاريد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا