چرا کارخانه فولکس از ایران دور شد؟

چرا کارخانه فولکس از ایران دور شد؟

اخبار گوناگون ، چرا کارخانه فولکس از ایران دور شد: بسیاری از مشتریان ایرانی انتظار غول خودروسازی جهان را می‌کشند و حتی به گفته برخی تحلیلگران، یکی از دلایل رکود بازار خودرو کشور، انتظار مشتریان برای ورود خودروسازان بزرگ دنیا به ایران به خصوص فولکس واگن می باشد.

کارخانه فولکس،ایران،خودروسازی


به گزارش پورتال یک به نقل از خبرنگاران فارس،  این در شرایطی می باشد که به اعتقاد کارشناسان، بحران اخیر می‌تواند برنامه ابرقدرت صنعت خودرو جهان را برای آمدن به ایران، دستخوش عوض کرده یا حتی آن را منتفی کند.

به گفته کارشناسان، به چند دلیل ممکن می باشد فولکس برنامه خود در قبال ایران را عوض دهد که مهم‌ترین آن، به مسائل مالی و همچنین عوض مدیرعامل این شرکت، مربوط می‌شود. کارشناسان معتقدند، فولکس بابت خطایی که مرتکب شده، باید میلیاردها دلار خسارت و جریمه بدهد، از همین رو به نظر برسد دیگر توان مالی لازم برای سرمایه‌گذاری در ایران را نداشته باشد. به گفته کارشناسان، همچنین باید منتظر ماند و دید مدیرعامل جدید فولکس چه تصمیمی در مورد ایران دارد و آیا اصلا حضور در صنعت خودرو کشور را در اولویت‌های خود قرار می‌دهد یا اینکه آن را منتفی خواهد کرد.

در این مورد، البته مدیرعامل ایران خودرو تاکید می‌کند که ایران خودرو همچنان به دنبال یک شریک معتبر غیر‌فرانسوی و غیر‌آسیایی می باشد و فولکس نیز اگر بخواهد به ایران بیاید، خودش این خبر را رسما اعلام خواهد کرد.به گفته‌ هاشم یکه‌زارع، اگر فولکس واگن با وجود بحرانی که این روزها دامن‌گیرش شده می باشد، مشتاق حضور در ایران باشد، ایران خودرو نیز مذاکره با این شرکت آلمانی را آغاز خواهد کرد.

گفته‌های مدیرعامل ایران خودرو در شرایطی می باشد که فربد زاوه، کارشناس مسائل خودرو کشور به «دنیای اقتصاد» می‌گوید: فولکس دچار بحران شده و تا جایی که می‌دانم، کشورهای سوئیس، بلژیک، ژاپن و کره جنوبی، بازار خود را به روی محصولات دیزلی این شرکت بسته‌اند و از آن سو آمریکا و اتحادیه اروپا نیز به دنبال اخذ خسارت و جریمه از این خودروساز بزرگ جهان هستند. وی با بیان اینکه فولکس از مدت‌ها قبل برای توسعه بازارهای خود، روی ایران و هند و روسیه حساب باز کرده، می‌افزاید: با این حال، حتی این بازارها نیز نمی‌توانند فولکس را از بحران نجات دهند و در مورد ایران نیز بحث سرمایه‌گذاری این شرکت (فولکس واگن) منتفی یا حداقل فعلا تعلیق خواهد شد.

چرا کارخانه فولکس از ایران دور شد؟

تهیه و گردآوری : گروه پورتال ۱

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا