چرا داشتن رابطه جنسی توصیه می شود؟

چرا داشتن رابطه جنسی توصیه می شود؟

وبسایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه چرا داشتن رابطه جنسی توصیه می شود؟ را ببینید.

مردانی که به طور منظم (یک تا دو بار در هفته) رابطه جنسی دارند نسبت به افرادی که یک بار در ماه یا کمتر رابطه دارند به احتمال ۴۵ درصد کمتر دچار بیماری قلبی می‌شوند.

نی نی بان، گروه ترجمه: بسیاری از افراد شیوه زندگی سالم را به داشتن عادت‌هایی منوط می‌دانند که به نظر برسد در خیلی از مواقع سرگرم‌کننده نیست. اما این یک تصور غلط هست و گاهی می‌توان عادت‌های سالمی را به زندگی روزانه اضافه کرد. داشتن رابطه جنسی می‌تواند از جنبه‌های متعدد سلامت جسمی و روانی فرد را تامین کند. داشتن رابطه جنسی منظم یک عامل کاهش استرس، تقویت اعتماد به نفس و پرورش احساس صمیمیت و پیوند با همسر هست. براساس آخرین مطالعات، برخی فواید رابطه جنسی در سلامت فرد را با هم مرور میکنیم.

بهبود سیستم ایمنی
افرادی که رابطه جنسی منظم (یک یا دو بار در هفته) دارند سطح بالاتری از ایمونوگلوبولین A را دارا هستند. ایمونوگلوبولین A خط اول دفاع بدن هست و کار آن رقابت با ورود ارگانیسم‌های مهاجم به بدن هست. به همین دلیل افرادی که رابطه جنسی مرتب دارند کمتر بیمار می‌شوند.

فواید رابطه جنسی در زندگی زناشویی

سلامت قلب
مردانی که به طور منظم (یک تا دو بار در هفته) رابطه جنسی دارند نسبت به افرادی که یک بار در ماه یا کمتر رابطه دارند به احتمال ۴۵ درصد کمتر دچار بیماری قلبی می‌شوند. فعالیت جنسی نه تنها قلب را فعال نگه می‌دارد بلکه  سطح استروژن و تستوسترون را هم در حالت تعادل نگه میدارد که برای سلامت قلب بسیار مهم هست.

فشار خون پایین
فعالیت جنسی و داشتن رابطه زناشویی با پاسخ استرس و کاهش فشار خون همراه هست.

نوعی ورزش هست
رابطه جنسی ضربان قلب را بالا برده و باعث سوختن کالری و تقویت ماهیچه‌ها می‌شود درست مانند ورزش. در واقع تحقیقات نشان داده هست رابطه جنسی در هر دقیقه ۴ کالری انرژی برای مردان و ۳ کالری برای بانوان می‌سوزانند که می‌تواند به حفظ انعطاف‌پذیری و تعادل کمک می‌کند.

تسکین درد
فعالیت جنسی، هورمون‌های کاهش دهنده درد را آزاده می‌کند  و برای کمک به کاهش یا جلوگیری از درد پشت و ساق پا، همچنین درد ناشی از گرفتگی‌های قاعدگی، ورم مفاصل و سردرد  موثر هست. یک مطالعه نشان داد فعالیت جنسی حتی می‌تواند به تسکین نسبی یا کامل سردردهای میگرنی کمک کند.

کاهش خطر سرطان پروستات
تحقیقات نشان داده هست مردانی که دست‌کم ۲۱ بار در ماه در هنگام رابطه جنسی انزال می‌شود در معرض خطر پایین‌تری برای ابتلا به سرطان پروستات قرار دارند. البته به نظر می‌رسد این نظر نیاز به بررسی بیشتری دارد و ممکن هست عوامل دیگری هم بر این موضوع دخیل باشند.

بهبود خواب
پس از رابطه جنسی هورمون پرولاکتین که یک هورمون آرامش دهنده هست، ترشح می‌شود که به خواب سریع‌تر کمک می‌کند. هورمون عشق یا اکسی‌توسین هم که در طول ارگاسم ترشح می‌شود به خواب بهتر کمک می‌کند.

کاهش استرس
رابطه جنسی بدن را برای ترشح مواد شیمیایی تولید کننده احساس خوب هدف قرار می‌دهد و در نتیجه به تسکین استرس و افزایش لذت و اعتماد به نفس کمک می‌کند. تحقیقات همچنین نشان می‌دهد افرادی که رابطه جنسی منظم دارند در موقعیت‌های استرس‌زا پاسخ بهتری بروز می‌دهند و در مورد آن موضوع صحبت می‌کنند.

بهبودکنترل مثانه در بانوان
داشتن رابطه جنسی به تقویت عضلات کف لگن کمک می‌کند. در این حالت بانوان در کنترل مثانه بهتر عمل می‌کنند و کمتر دچار بی‌اختیاری می‌شوند.

چرا داشتن رابطه جنسی توصیه می شود؟

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره چرا داشتن رابطه جنسی توصیه می شود؟ با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا