چرا افشاکننده اطلاعات محرمانه سخنگوی آژانس شد؟

چرا افشاکننده اطلاعات محرمانه سخنگوی آژانس شد؟

آژانس بین المللی انرژی اتمی خبرنگار خبرگزاری رویترز در وین را به عنوان سخنگوی خود منصوب کرد.

ایران هسته ای:  آژانس بین المللی انرژی اتمی خبرنگار خبرگزاری رویترز در وین را به عنوان سخنگوی خود منصوب کرد.

فردریک دال که تا پیش از این به عنوان مسئول دفتر رویترز در وین مشغول فعالیت بود، به جمع سخنگویان‌آژانس بین المللی انرژی اتمی پیوسته هست.

اسم کوچک و مشخصات او به عنوان سخنگوی رسمی آژانس در وب وبسایت این نهاد درج شده هست.

نکته اساسی در این باره این هست که دال یکی از خبرنگارانی هست که در حدود ۴ سال گذشته گزارش های وی درباره مسائل مرتبط با ایران مملو از اطلاعات محرمانه ای بوده که صرفا در اختیار آژانس بین المللی قرار داشته هست.

اکنون این گمان تقویت شده هست که وی این اطلاعات را مستقیما از سیستم داخلی آژانس دریافت می کرده و در تمام این مدت در واقع به عنوان سخنگوی غبر رسمی آژانس مشغول کار بوده هست.

در گزارش های دال  عموما منابع آگاهی را می توان یافت که اطلاعات طبقه بندی شده درباره ایران را فاش می کردند اما می گفتند به دلیل صحبت درباره مسائل محرمانه اجازه افشای اسم کوچک خود را ندارند.

اکنون و با این انتصاب روشن شده هست که همه این منابع در واقع مقام های درونی آژانس بوده اند که با تخلف از ضوابط سازمانی اطلاعات مربوط به ایران را افشا می کرده اند.

برخی ناظران در ایران می گویند انتصاب فردی مانند دال که چهره ای کاملا ضد ایرانی و نماد تخلف آژانس از ضوابط حفاظت از اطلاعات محرمانه هست، شاخصی هست از اینکه رویکرد آینده آژانس درباره ایران اگرنه خصمانه، لااقل غیردوستانه خواهد بود.

یوکیا آمانو اوایل هفته در تهران تعهد داد که نسبت به عدم افشای اطلاعات محرمانه ناشی از بازرسی ها در ایران مراقب خواهد بود.

اکنون پرسش در تهران این نیست که حین اجرای برجام در روابط میان آژانس و ایران بحرانی بوجود خواهد آمد یا نه بلکه سوال این هست که این بحران چه زمان رخ خواهد داد.

چرا افشاکننده اطلاعات محرمانه سخنگوی آژانس شد؟

منبع : فردا نیوز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] معرفی عامل اصلی حادثه منا + تصاویر امانو طبق برجام ایران به صورت داوطلبانه …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] کمدی پیشتاز بدون رقیب نجات از سرطان سینه با این روغن

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا