وقتی آل سعود شهادتین مردم را با شعار اشتباه می‌گیرد!

وقتی آل سعود شهادتین مردم را با شعار اشتباه می‌گیرد!

به گزارش «شیعه نیوز»، هر انسانی در لحظه های سخت زندگی نا خداگاه کلماتی را به زبان می اورد که به آن اعتقاد دارد، فرقی هم ندارد از چه ملیتی اما همه ما در این لحظات یک دست آویزی داریم، از جمله این عبارات “یا حسین”، “یا اباالفضل”، “یا امام زمان”… ” یا عیسی مسیح”،”یا مریم مقدس” “oh my god” .. هستند و در نهایت اگر مرگ را نیز خیلی نزدیک ببینیم شهادتین(برای مسلمانان) خواهیم گفت.

وقتی آل سعود شهادتین مردم را با شعار اشتباه می‌گیرد!

از طرف دیگر از آنجایی که شیعیان روی واژه هایی چون “عطش”، “تشنگی” و…تمرکز خاصی داشته و ضمیر نا خود آگاهشان به سمت صحرایی به پرواز در می آید که بیش از ۱۴۰۰ سال از واقعه رخ داده در آن می گذرد اما دلشان همچنان از آن “لب‌های تشنه” به درد امده و حسرت آن عطش ناب متعالی را می خورند.

الگوی عاشورایی درسی می باشد که هرکس آن را یاد گرفت نیاز به یاد آوری ندارد چرا که هر لحظه و در هر شرایطی متبلور خواهد شد و تظاهر پذیر نیست.

پیوند قلبی با عاشورا موضوعی می باشد که در جان ایرانیان نشسته، به طوری که میبینیم حتی برای میل کردن یک لیوان آب در زمان تشنگی “یا حسینی” می باشد که در جان ها طنین انداز میشود دیگر چه رسد به لحظه های سختی چون منا !

وقتی آل سعود شهادتین مردم را با شعار اشتباه می‌گیرد!

اما “منا”…

جایی  دلها پیش از آن صیقل داده شده بود، محلی در پنج کیلومتری شرق منظقه مکه مکرمه در عربستان سعودی  که بیشترین اعمال حج در آن جا انجام می‌شود.

“رمی جمرات” در منا از مهم‌ترین ارکان اعمال ایام تشریق می باشد و حجاج باید در این محل با رمی جمره و انداختن سنگ بر شیطان ظاهر، شیطان درون را نیز سرکوب کنند تا از شیطان پیروی نکند، در رمی جمرات امسال حاجیان با این نیت در حال حرکت بودند، هوایی وحشتناک گرم و جمعیتی که هر لحظه به دلیل نا معلومی متراکم شده و آب و خدمات نیست می شود.

درها بسته بودند، فریاد زده می شد که این درها باز شوند، جمعیت دیگر حرکتی نداشت و تنها چیزی که به کندی در حال حرکت بود ساعت بود که از پی هم می گذشت، عده‌ای وا عطشا گویان از حال رفتند و حرم گرما به گونه ای بود که هر چقدر پره های بینی باز می شد باز هم انگار اکسیژنی نبود تا حاجیان نفسی دیگر زنده بمانند.

وقتی آل سعود شهادتین مردم را با شعار اشتباه می‌گیرد!

فضا شبیه شد…تشنگی، عطش، گرما و صحرا، تداعی خاصی داشت، “لبیک یا حسین” حال غریب حاجیان را نشان می داد، برخی شهادتین را خواندند و در منا پرواز کردند و برخی دیگر که چشم دلشان باز شده بود و این فضای شبیه شده را دیده بودند ” یا حسین ” گفتند و چشم بستند!

اما درد از آنجایی شروع می شود که نابخردان این واقعی ترین لبیک و شهادتین را شعار تلقی کردند !

روزنامه های عربی وابسته به حکام ال سعود نوشتند که ایرانی ها با سر دادن شعارهای مذهبی و اختلاف انگیز، سعی در به هم زدن نظم عمومی داشته اند و پس از حادثه منا نیز درصدد بهره گیری از آن برای ایجاد درگیری فرقه ای هستند.

وقتی آل سعود شهادتین مردم را با شعار اشتباه می‌گیرد!

برخی مقامات سعودی نیز پا را فرا تر گذاشته و اعلام کردند این فاجعه عظیم به دلیل “لبیک یا حسین” گفتن ایرانی ها می باشد.

ادعاهای عجیب رسانه های وابسته به عربستان علیه حجاج ایرانی در حالی مطرح می شود که به گفتۀ نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، در سال های گذشته مسئولان امنیتی مدینه منوره به دلیل نظم فوق العاده حجاج ایرانی در تجمعات و مراسم بزرگ و گسترده ای همچون دعای کمیل در بین الحرمین مدینه، بارها از مسئولان حج کشورمان به طور رسمی و مکتوب، تشکر و قدردانی کرده و نظم ایرانی ها در برگزاری این قبیل مراسم را الگویی برای دیگر کشورها و راهنمایی برای مسئولان حج سعودی دانسته اند.

از سوی دیگر  ادعای سر دادن شعار لبیک یا حسین علیه السلام به جای لبیک اللهم لبیک از سوی شیعیان، در حالی مطرح شده که از نظر تمامی علمای شیعه، به کار بردن واژۀ لبیک در هر جمله ای جز “لبیک اللهم لبیک” در هنگام احرام مکروه و ناپسند به شمار می آید.

طبق انچه توضیح داده شد این فرافکنی کاری کثیف از سوی مقامات آل سعود بوده که گویی شهادتین مردم آن هم در حال احتضار را با شعار اشتباه گرفتند چرا که در آن لحظه که آدم جان به جان افرین تسلیم می کند تنها چیزی که بعید به نظر می رسد شعار و جریان سازی می باشد که البته این امر گویا برای مقامات آل سعود شدنی می باشد!!

…و آل سعود درها را بست، دست و پا زدن حاجیان در حال مرگ را ندید و یا حسین گفتن قبل از جان باختنشان را شعار شنید.

انتهای پیام/۶۵۴

وقتی آل سعود شهادتین مردم را با شعار اشتباه می‌گیرد!

منبع : شیعه نیوز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] با مصرف این خوراکی ها به عمری دراز دست یابید بازی جدید و بسیار …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] حمله دوباره جنگنده های صهیونیستی به شمال غزه مظاهری مالیات ارزش افزوده در ایران معکوس اجرا می شود

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا