وزارت بهداشت: مسافران کربلا مراقب وبا باشند

وزارت بهداشت: مسافران کربلا مراقب وبا باشند

گویا با بیان اینکه تاکید می شود در صورت سفر از همراه بردن کودکان و افراد سالمند حتی الامکان خودداری شود، افزود: این افراد در معرض ابتلای انواع بیماری های خطرناک ناشی بیماری وبا قرار می گیرند.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت از هموطنان خواست از سفرهای غیرضروری به عراق خودداری کرده و در غیراینصورت جداً از سفرهای غیرکاروانی و شخصی اجتناب کنند.
 
به گزارش ایسنا، دکتر محمدمهدی گویا گفت: ظرف روزهای اخیر مواردی از ابتلا به بیماری وبا در برخی از شهرهای کشور عراق تماشا شده هست که بخشی از این موارد در مناطقی از جمله شهرهای نجف و بغداد دیده شده هست که زائران ایرانی به آنجا مسافرت می‌کنند.
 
وی همچنین تاکید کرد: به اطلاع کلیه هموطنان عزیز می رسانیم از سفرهای غیرضروری به عراق حتی الامکان خودداری کرده و چنانچه قصد مسافرت و زیارت دارند آن را به تعویق بیندازند. به ویژه تاکید می کنیم که حتما مسافرت ها تحت مراقبت کاروان های زیرمجموعه سازمان حج و زیارت باشد زیرا امنیت و سلامت مسافران تحت مراقبت خواهد بود.
 
گویا با بیان اینکه تاکید می شود در صورت سفر از همراه بردن کودکان و افراد سالمند حتی الامکان خودداری شود، افزود: این افراد در معرض ابتلای انواع بیماری های خطرناک ناشی بیماری وبا قرار می گیرند.
 
رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر درخصوص مواردی که در سفر‌های زیارتی به عراق باید رعایت شود، گفت: رعایت بهداشت فردی به ویژه شستشوی دست ها از اهمیت فوق العاده ای برخوردار هست و باید بعد از اجابت مزاج و قبل از نوش جان کردن غدا شستشوی دست ها صورت گیرد.
 
وی افزود: میوه و سبزیجات را هم به نحو مناسب شستشو و ضدعفونی کرده و سپس مصرف کنند و حتی الامکان از آب آشامیدنی بطری اسفتاده کنند و چنانچه از سلامت آب محل اقامت خود اطمینان ندارند و به آب بطری هم دسترسی ندارند آب را پس از جوشاندن استفاده کنند.
 
گویا گفت: تاکید می کنیم که ایرانیان سفر کرده به عراق از خرید مواد غذایی از دستفروشان دوره گرد در مسیر راه و در شهرهای محل اقامتشان خودداری کنند.
 
وی افزود: به محض ابتلا به اسهال از خود درمانی و مصرف دارو و آنتی بیوتیک خودداری کرده و مراتب را به مسئولین کاروان ها اطلاع دهند، همکاران ما در هلال احمر با هماهنگی مراکز بهداشتی، درمانی عراق آنها را تحت درمان قرار خواهند داد.
 
گویا به زائرینی که از عراق باز می‌گردند، توصیه کرد: زائرانی که از عراق بر می گردند نیز در صورت تماشا علایم اسهال در خود حتما به مراکز بهداشتی، درمانی منظقه خود مراجعه کرده و اعلام کنند که از سفر عراق برگشته اند تا اقدامات لازم صورت گیرد.
 
به گفته رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، ماموران بهداشتی این وزارتخانه در مناطق مرزهای هوایی و زمینی مستقرند و از هر گونه کمک در این رابطه به زائران دریغ نخواهند کرد.

وزارت بهداشت: مسافران کربلا مراقب وبا باشند

منبع : عصر ایران

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] سرمربی وزنه برداری نباید قهرمان های جهان و المپیک را به اسیا ببریم کمدی …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] ایا جنین به خاطر فعالیت سقط شده هست مجسمه های باورنکردنی از اسکیت های قدیمی+ تصاویر

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا