وزارت‌ کشور‌ تنها‌ صادر‌ کننده‌ مجوز‌ سازمان‌های‌ مردم‌ نهاد

وزارت‌ کشور‌ تنها‌ صادر‌ کننده‌ مجوز‌ سازمان‌های‌ مردم‌ نهاد

پایگاه تفریحی تحلیلی انتخاب (پورتال یک) :

مشاور وزیر کشور و معاون امور سازمان های مردم نهاد در امور اجتماعی گفت: لایحه ای در دست پیگیری می باشد که به موجب آن وزارت کشور تنها مرجع صدور مجوز فعالیت سازمان های مردم نهاد می شود.

بهمن مشکینی افزود: هم اینک لایحه ای در این زمینه در کمیسیون های تخصصی دولت مورد موافقت قرار گرفته و این طور به نظر می رسد که این لایحه هم پشتوانه ای در تشکل های صنفی دارد وهم در دستگاه های اجرایی دارای جایگاه می باشد.
وی ادامه داد: قرار می باشد در مهرماه جاری این لایحه در کمیسیون اصلی و هیات دولت به تصویب نهایی برسد و پس از آن برای تصویب به مجلس ارجاع شود.

مشاور وزیر کشور با بیان این که توسعه مشارکت اجتماعی کار بزرگ ملی می باشد و آن را به عنوان ریل گذاری جدی در مدیریت کشور باید دانست، افزود: باید با حرکت ملی سازمان یافته به دست خود مردم کار را جلو ببریم .

مشکینی درباره تعداد مجوزهای صادر شده در دولت تدبیر و امید برای سازمان های مردم نهاد نیز گفت: بدنبال آیین نامه مصوب هیات وزیران در سال ۸۴، پیش از آغاز به کار دولت یازدهم، چهار هزار مجوز فعالیت برای سازمان های مردم نهاد صادر شده بود اما با آغاز به کار دولت تدبیر وامید نیز معادل همین تعداد مجوز فعالیت صادر شده می باشد.

وی تاکید کرد: این تعداد مجوز مختص همه گروه های درخواست دهنده از قبیل تشکل های ملی، فرا استانی و شهرستانی می باشد و شامل یک گروه خاص نیست.

معاون سازمان های مردم نهاد در اموراجتماعی وزارت کشور همچنین افزود: در حال حاضر به جز وزارت کشور دو دستگاه دیگر از قبیل بهزیستی بر اساس بند ۱۳ ماده ۲۶ قانون تنظیم مقررات مالی دولت و نیروی انتظامی کشور براساس مصوبه سال ۳۷، به صدور مجوز فعالیت سازمان های مردم نهاد اقدام می کنند.

مشکینی با بیان این که رویکرد فعلی وزارت کشور این می باشد که از پراکندگی ها در حوزه های مختلف ازجمله اجتماعی کاسته شود، افزود: اکنون همه فعالان اجتماعی به این نتیجه رسیده اند که باید برای اخذ هر گونه مجوزی به وزارت کشور مراجعه کنند.

وی ادامه داد: هدف وزارت کشور این می باشد که مشارکت های اجتماعی گسترده شده و فرصت قانونی برای فعالیت به مردم داده شود. برهمین اساس به دنبال آن هستیم تا با تصویب مصوبه ای قانونی، وزارت کشور به عنوان تنها واحد و مرجع صدور مجوز فعالیت سازمان های مردم نهاد معرفی شود.

معاون سازمان های مردم نهاد در امور اجتماعی وزارت کشورتاکید کرد: هر جا مشارکت اجتماعی باشد تشکل های اجتماعی هم آنجاست.

وزارت‌ کشور‌ تنها‌ صادر‌ کننده‌ مجوز‌ سازمان‌های‌ مردم‌ نهاد

منبع : انتخاب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] چند زندانی در گوانتانامو نگهداری می شوند معمایی android

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] وضعیت املاحم قبل بارداری چک شود حضور ۶ تیم در محل برگزاری مسابقات نمایندگان فدراسیون جهانی از سالن اصلی بازدید کردند

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا