همه چیز درباره ی سرطان واژن؛ بخون نگیری!

همه چیز درباره ی سرطان واژن؛ بخون نگیری!

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه همه چیز درباره ی سرطان واژن؛ بخون نگیری! را ببینید.

همه چیز درباره ی سرطان واژن؛ بخون نگیری!

سرطان واژن خیلی باعث ترس و وحشت خانم‌ها می‌شود اما واقعا شایع نیست. این سرطان، سبب درگیری لوله بافت عضلانی رحم تا اندام تناسلی می‌شود. عوامل مختلقی هستند که این سرطان را ایک سرطان نادر است که در واژن – لوله عضلانی که رحم شما را به اندام تناسلی خارجی شما متصل می کند – رخ می دهد. سرطان واژن بیشتر در سلول‌هایی که سطح واژن شما را پوشانده‌اند، رخ می‌دهد، که گاهی به آن کانال تولد می‌گویند. در حالی که چندین نوع سرطان می تواند از سایر نقاط بدن به واژن شما سرایت کند، سرطانی که در واژن شما شروع می شود (سرطان اولیه واژن) نادر است. تشخیص سرطان واژن در مراحل اولیه بهترین شانس را برای درمان دارد. درمان سرطان واژن که به خارج از واژن  گسترش می یابد بسیار دشوارتر است.

همه چیز درباره ی سرطان واژن؛ بخون نگیری!

علائم سرطان واژن 

سرطان واژن اولیه ممکن است هیچ علامت و نشانه ای ایجاد نکند. با پیشرفت، سرطان واژن ممکن است علائم و نشانه هایی مانند:

خونریزی غیرمعمول واژینال، به عنوان مثال، پس از مقاربت یا بعد از یائسگی
ترشحات آبکی واژن
یک توده یا توده در واژن شما
ادرار دردناک
تکرر ادرار
یبوست
درد لگن

تشخیص سرطان واژن 

در صورت داشتن هر گونه علائم و نشانه های مرتبط با سرطان واژن، مانند خونریزی غیر طبیعی واژن، به پزشک مراجعه کنید. از آنجایی که سرطان واژن همیشه علائم و نشانه‌هایی را ایجاد نمی‌کند، توصیه‌های پزشک خود را در مورد زمان انجام معاینات معمول لگن دنبال کنید.

 همه چیز درباره ی سرطان واژن؛ بخون نگیری!

علل سرطان واژن 

مشخص نیست چه چیزی باعث سرطان واژن می شود. به طور کلی، سرطان زمانی شروع می شود که سلول های سالم یک جهش ژنتیکی به دست می آورند که سلول های طبیعی را به سلول های غیر طبیعی تبدیل می کند.

سلول های سالم با سرعت مشخصی رشد و تکثیر می شوند و در نهایت در زمان مشخصی می میرند. سلول های سرطانی بدون کنترل رشد و تکثیر می شوند و نمی میرند. سلول های غیر طبیعی تجمع یافته یک توده (تومور) تشکیل می دهند.

سلول‌های سرطانی به بافت‌های مجاور حمله می‌کنند و می‌توانند از تومور اولیه جدا شوند و در نقاط دیگر بدن پخش شوند (متاستاز).

همه چیز درباره ی سرطان واژن؛ بخون نگیری!

انواع سرطان واژن

سرطان واژن بر اساس نوع سلولی که سرطان از آنجا شروع شده است به انواع مختلفی تقسیم می شود. انواع سرطان واژن عبارتند از:

کارسینوم سلول سنگفرشی واژن که از سلول های نازک و مسطح (سلول های سنگفرشی) که سطح واژن را پوشانده اند شروع می شود و شایع ترین نوع آن است.
آدنوکارسینوم واژن، که در سلول های غده ای روی سطح واژن شما شروع می شود
ملانوم واژن، که در سلول های تولید کننده رنگدانه (ملانوسیت) واژن شما ایجاد می شود.
سارکوم واژن، که در سلول های بافت همبند یا سلول های ماهیچه ای در دیواره های واژن شما ایجاد می شود.

همه چیز درباره ی سرطان واژن؛ بخون نگیری!

عوامل خطر سرطان واژن 

عواملی که ممکن است خطر ابتلا به سرطان واژن را افزایش دهند عبارتند از:

  • افزایش سن. خطر ابتلا به سرطان واژن با افزایش سن افزایش می یابد. اکثر افرادی که سرطان واژن در آنها تشخیص داده می شود بالای ۶۰ سال سن دارند.
    سلول های آتیپیک در واژن به اسم نئوپلازی داخل اپیتلیال واژن. تشخیص نئوپلازی داخل اپیتلیال واژن (VAIN) خطر ابتلا به سرطان واژن را افزایش می دهد.
  • با VAIN، سلول‌های واژن متفاوت از سلول‌های طبیعی به نظر می‌رسند، اما به اندازه‌ای متفاوت نیستند که سرطان محسوب شوند. تعداد کمی از مبتلایان به VAIN در نهایت به سرطان واژن مبتلا می شوند، اگرچه پزشکان مطمئن نیستند که چه چیزی باعث می شود برخی موارد به سرطان تبدیل شوند و برخی دیگر خوش خیم باقی بمانند.
  • VAIN اغلب توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) منتقل می شود که می تواند باعث سرطان دهانه رحم، واژن و فرج و غیره شود. واکسن هایی در دسترس هستند که از برخی از انواع عفونت HPV جلوگیری می کنند.
  • قرار گرفتن در معرض داروی پیشگیری از سقط جنین اگر مادر شما در دهه ۱۹۵۰ در دوران بارداری از دارویی به اسم دی اتیل استیل‌بسترول (DES) استفاده می‌کرد، ممکن است خطر ابتلا به نوع خاصی از سرطان واژن به اسم آدنوکارسینوم سلول شفاف افزایش یابد.
  • سایر عوامل خطر که با افزایش خطر سرطان واژن مرتبط هستند عبارتند از:
  • چند همسری 
  • سن پایین در اولین رابطه جنسی
  • سیگار کشیدن
  • عفونت HIV

همه چیز درباره ی سرطان واژن؛ بخون نگیری!

عوارض سرطان واژن

سرطان واژن ممکن است به نواحی دوردست بدن مانند ریه ها، کبد و استخوان ها گسترش یابد (متاستاز دهد).

پیش‌گیری از سرطان واژن

هیچ راه مطمئنی برای پیشگیری از سرطان واژن وجود ندارد. با این حال، ممکن است خطر خود را کاهش دهید اگر:

  • به طور منظم معاینه لگن و تست پاپ انجام دهید. شما می توانید با انجام معاینات معمول لگن و تست پاپ، احتمال کشف زودهنگام سرطان واژن را افزایش دهید. زمانی که سرطان واژن در مراحل اولیه کشف شود، احتمال بیشتری دارد که درمان شود. با پزشک خود در مورد زمان شروع این آزمایشات و تکرار آنها صحبت کنید.
  • از پزشک خود در مورد واکسن HPV سوال کنید. دریافت واکسن برای جلوگیری از عفونت HPV ممکن است خطر ابتلا به سرطان واژن و سایر سرطان های مرتبط با HPV را کاهش دهد. از پزشک خود بپرسید که آیا واکسن HPV برای شما مناسب است یا خیر.
  • سیگار نکش اگر سیگار می کشید، آن را ترک کنید. اگر سیگار نمی کشید، شروع نکنید. سیگار خطر ابتلا به سرطان واژن را افزایش می دهد.

نتیجه گیری

سرطان واژن یک بیماری جدی است که برخی خانم‌ها در سنین جوانی تا میانسالی دچار آن می‌شوند. از طرفی بسیاری از کسانی که با این زمینه ارثی به دنیا می‌آبند؛ می‌توانند با روش‌های پیش‌گیری از سرطان واژن که در بالا توضیح دادیم؛ از خطر ایجاد این سرطان، جلوگیری کنند. 

همه چیز درباره ی سرطان واژن؛ بخون نگیری!

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره همه چیز درباره ی سرطان واژن؛ بخون نگیری! با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
بررسی طول عمر و راه‌های افزایش ماندگاری لمینت دندان

بررسی طول عمر و راه‌های افزایش ماندگاری لمینت دندان سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بررسی طول عمر و راه‌های افزایش ماندگاری لمینت دندان را ببینید. داشتن لبخندی زیبا و جذاب در دنیای امروز، نقشی اساسی در روابط اجتماعی و اعتماد به نفس افراد ایفا می‌کند. به همین …

سلامت
۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه

۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه ۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه را ببینید. کار کردن از خانه، در تمام روز و هر روز، ممکن است برای برخی‌ها ترسناک به نظر برسد. اما ایده‌ی اینکه بتوانید از هر …

سلامت
با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید

با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید را ببینید. زمانی که به نوش جان کردن مرغ خوش‌مزه فکر می کنید، به احتمال زیاد سینه، ران، بال و یا پاها را تجسم می کنید، …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا