نگه داشتن عطسه باعث مرگ انسان می شود؟

نگه داشتن عطسه باعث مرگ انسان می شود؟

مقاله سلامت ، نگه داشتن عطسه باعث مرگ انسان می شود ، تصور کنید که مشغول آشپزی هستید و تصمیم می گیرید از فلفل تازه ای که آسیاب کرده اید برای خوش طعم کردن آن استفاده نمایید که ناگهان حسی آشنا به سراغتان می آید؛ بینی شما به شدت شروع به خارش می کند و اشک از چشمانتان سرازیر می شود که ناگهان با عطسه ای عظیم اوضاع به حالت اولش باز می گردد.

عطسه،مرگ

حتما متوجه شده اید که نحوه عطسه کردن شما زمانی که در خانه حضور دارید با زمانی که بیرون از منزل به سر می برید (برای مثال در جلسه ای که با مدیرتان دارید یا در زمان صرف شام با دوستتان) کاملا متفاوت هست.

در چنین مواردی عطسه شما با غرش کمتری همراه هست و بیشتر شبیه به صدایی هست که از یک موش به گوش می رسد. برخی افراد اما تصورشان این هست که در زمان حضور دیگران بهتر هست به نشانه ادب و احترام عطسه خود را نگه دارند.

 اما همه ما بارها و بارها در باب خطرات چنین کاری شنیده ایم. حال سوال اینجاست که آیا چنین کاری می تواند باعث مرگ انسان یا وارد آمدن آسیب های شدید به او شود؟

البته نگرانی از خطرات نگه داشتن عطسه کاملا به جا و درست هست چراکه شما با هر بار عطسه هوای موجود در مجرای بینی خود را با سرعتی نزدیک به ۱۶۱ کیلومتر بر ساعت به بیرون می فرستید.

در جریان عطسه، همه فشار هوایی که درون ریه های شما جمع شده هست تلاش می کند تا از طریق بینی به بیرون راه پیدا کند اما زمانی که مسیر فرار هوا را با گرفتن بینی یا دهان خود مسدود می کنید، هوا با فشار وارد گوش های شما می شود.

این هوای فشرده در ادامه از مجاری شیپوری گوش عبور کرده و به گوش میانی می رسد و در آنجاست که می تواند آسیب هایی را به بار آورده و باعث پاره شدن پرده گوش شود.

براساس اعلام سرویس پزشکی دانشگاه آرکانزاس این کار همچنین می تواند مشکلات شنوایی را در فرد ایجاد کرده و باعث سرگیجه های مستمر در فرد شود.

اما نگه داشتن عطسه می تواند بخش هایی فراتر از گوش را درگیر کرده و به آنها آسیب برساند. عطسه های اصطلاحا «خفه» یا آرام باعث شکسته شدن رگ های خونی در داخل چشم ها شده و بی اختیاری ادراری را به دنبال دارند.

وارد آمدن آسیب های جدی به دیافراگم (همان ماهیچه افقی شکلی که در انتهای قفسه سینه قرار دارد) از دیگر آسیب های احتمالی نگه داشتن عطسه هست. افزایش ناگهانی فشار خون نیز که ممکن هست در نتیجه این کار رخ دهد می تواند در نهایت به پاره شدن رگ های خونی در مغز بیانجامد.

عطسه،مرگ

اما چنانچه عطسه ای شدید باشد و فرد تلاش کند که جلوی آن را بگیرد، ممکن هست که باعث وارد آمدن آسیب به گردن وی شده و یا در مواردی که شخص اخیرا سینوس خود را تحت عمل جراحی قرار داده، این کار می تواند هوا را به فضای پیرامونی چشم هدایت کرده و تورم چشم ها را به دنبال داشته باشد. اما در بدترین حالت نگه داشتن عطسه می تواند باعث سکته و در نهایت مرگ فرد شود.

منبع :

دیجیاتو

نگه داشتن عطسه باعث مرگ انسان می شود؟

تهیه و گردآوری : گروه پورتال ۱

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا