نگاهی به بچه سوپر اسپرت BMW در تهران (عکس)

نگاهی به بچه سوپر اسپرت BMW در تهران (عکس)

لطفا در ادامه را نگاهی به بچه سوپر اسپرت BMW در تهران (عکس) را ببینید.

ایران ناز: معمولا سوپر اسپرت ها ارتفاع بسیار پایینی دارند که اگر کنارشان بایستید سقفشان برابر با کمر تان خواهد بود. BMW Z4 نیز با اینکه یک رودستر هست اما از ارتفاع بسیار پایینی سود می برد که از این حیث در رده خودرو های سوپر اسپرت قرار می گیرد. ارتفاع دقیق این رودستر باواریایی ۱۲۹۰ میلی متر بوده که حتی از ارتفاع برخی خودرو های اسپرت رده بالا هم کمتر هست.
 
 

بی ام و Z4  در حال حاضر تنها محصول سری Z BMW هست. این خودروی دو نفره که در کلاس رودستر ها قرار می گیرد یکی از پر فروش ترین خودرو های اسپرت در جهان هست.

تاریخچه Z4
کمپانی BMW برای اولین بار در سال ۲۰۰۲ از رودستر شاخص خود رو نمایی کرد. این رودستر Z4 اسم کوچک داشت و تنها نماینده  گروه Z این کمپانی بود. نسل اول Z4 با کد E85 شناسایی می شد. بعد از ۴ سال در سال ۲۰۰۶ میلادی کمپانی BMW هم زمان با تولید Z4 M ، فیس لیفت آن را نیز راهی بازار جهانی کرد.

در سال ۲۰۰۹ بعد از سه سال تولید مدل M-Power و معمولی این رودستر دوست داشتنی اکنون زمان آن شده بود تا نسل اول Z4 بعد از ۷ سال جای خود را به نسل دوم بدهد. نسل دوم Z4 با کد E89 در سال ۲۰۰۹ آمد.

نگاهی به بچه سوپر اسپرت BMW در تهران (عکس)

در این نسل از Z4 دیگر تفریحی از نمونه های M-Power نیست اما مدل ۳۵is آن چیزی از Z4 M نسل اول کم ندارد فیس نسل دوم این خودرو نیز سال گذشته پا به خیابان ها گذاشت.

نگاهی به بچه سوپر اسپرت BMW در تهران (عکس)

زيبايي منحصر به فرد
در طراحی این رودستر دوست داشتنی به خوبی خطوط منحنی را با خطوط تند و تیز ادغام کرده اند تا Z4 دارای ظاهری جذاب و منحصر به فرد باشد. کاپوت و قسمت جلوی Z4 بر عکس انتهایش کشیده طراحی شده و طراحی آن به گونه ای هست بیشتر لقب کوسه را به آن می دهند.

معمولا بیشتر کمپانی های خودرو سازی محصولات اسپرت خودرو را با طراحی خیلی شلوغ همراه می کنند که به جای جذب بیننده آن را زده می کند اما طراحی این خودرو اسپرت باواریایی اینگونه نبوده و بازی با خطوط بدنه آن کاملا مناسب و به جاست.

به عنوان مثال می توان به حجم ها و خطوط زیبای روی کاپوت ، انحنای زیبای اطراف سپر جلو ، خطوط بالا و پایین درب های کناری و انحنای لبه درب صندوق بار که حکم باله عقب را دارد اشاره کرد.

نگاهی به بچه سوپر اسپرت BMW در تهران (عکس)

ارتفاع سوپر اسپرت!
معمولا سوپر اسپرت ها ارتفاع بسیار پایینی دارند که اگر کنارشان بایستید سقفشان برابر با کمر تان خواهد بود. BMW Z4 نیز با اینکه یک رودستر هست اما از ارتفاع بسیار پایینی سود می برد که از این حیث در رده خودرو های سوپر اسپرت قرار می گیرد.

ارتفاع دقیق این رودستر باواریایی ۱۲۹۰ میلی متر بوده که حتی از ارتفاع برخی خودرو های اسپرت رده بالا هم کمتر هست همین ارتفاع کم در کنار رینگ های زیبای M-Power باعث شده تا Z4 ظاهر خاصی به خود بگیرد و مانند سوپر اسپرت ها جلب توجه کند. علاوه بر این ، رنگ نارنجی Z4 مورد نظر بر جذابیت این  BMW افزوده و آن را بیش از پیش زیبا کرده هست.

سقفي براي دو سرنشین
Z4 قابلیت حمل ۲ سرنشین را دارد و فضای کاملا مناسبی را در اختیار سرنشینان قرار می دهد. هنگامی که وارد کابین Z4 می شوید با کابین آشنای BMW مواجه خواهید شد. البته تنها در مشاهده اول حس خواهید کرد که کابین Z4 شبیه دیگر BMW هاست.

چون با کمی دقت متوجه خواهید شد که طراحی برخی قسمت های کابین مانند سیستم تهویه هوا ، صفحه کیلومتر شمار و … کاملا متفاوت با دیگر مدل های BMW بوده و منحصر به سری Z این کمپانی باواریایی هست.

کابین Z4 کاملا اسپرت طراحی شده و کاملا هیجان انگیز هست. کابین با استفاده از دو رنگ مشکی و نارنجی طراحی شده تا با ظاهر خودرو هارمونی داشته باشد. دوخت قسمت های مشکی کابین با نخ نارنجی رنگ انجام شده که نشان از ظرافت و هنر طراحان کمپانی BMW هست.

نگاهی به بچه سوپر اسپرت BMW در تهران (عکس)

 تجربه رانندگي
BMW Z4 در بازار ایران در دو نوع ۲۰i و ۲۸i عرضه می شود که Z4 مورد نظر ما در این مقاله از نوع ۲۰i هست. زیر کاپوت کشیده این خودرو در قسمت جلو یک پیشرانه ۴ سیلندر خطی ۱۹۹۷ سی سی قرار دارد که به توربو شارژر دوقلوی کمپانی BMW مجهز شده هست.

پیشرانه Z4 مورد نظر ۱۸۴ اسب بخار در ۵۰۰۰ تا ۶۲۵۰ دور در دقيقه و ۲۷۰ نيوتن متر در ۱۲۵۰ تا ۴۵۰۰ دور در دقيقه تولید می کند که به کمک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب منتقل می شود.

البته اگر فکر می کند این مقدار نیرو برایتان کافی نیست می توانید بروید سرغ مدل بالاتر یعنی Z4 28i  با قرار دادن Z4 مورد نظر در حالت اسپرت می توانید صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در عرض ۶٫۹ ثانیه طی کنید .

The post نگاهی به بچه سوپر اسپرت BMW در تهران (عکس) appeared first on ایران ناز.

گردآوری و ویرایش : وبسایت پورتال ۱

با نظر دادن خود درباره پست نگاهی به بچه سوپر اسپرت BMW در تهران (عکس) ما در جهت فعالیت بهتر وبسایت تشویق نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا