نزدیک تر شدن به پیری با سیگار

  • به‌دست:
  • دسته‌بندی: اخبار

نزدیک تر شدن به پیری با سیگار

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه نزدیک تر شدن به پیری با سیگار را ببینید.

the-aging-process

آیا می دانستید افراد سیگاری با استعمال دخانیات روز به روز روند پیری خود را افزایش می دهند و موجب سرعت گرفتن آن می شوند و با  پیری زودرس مواجه خواهند شد به افراد سیگاری هشدار می دهیم اگر جوانی شان را دوست دارند سیگار را ترک کنند!

پژوهشگران در مطالعات خود دریافتند که استعمال سیگار سبب افزایش روند پیر شدن سلول ها خواهد شد.

تیمی از پژوهشگران ژاپنی موفق به کشف مکانیزم و عملکرد دقیق فرایندی شدند که در پی مصرف دخانیات سبب افزایش سرعت روند پیری می شود.

در همین زمینه دکتر کائوری ناکانیشی و پرفسور کی کو تاکیهارا از دانشگاه اوساکا در پژوهش های خود دریافتند مصرف دخانیات موجب تاثیرگذاری روی مولکول های ویژه ای در سرم خون می شود که نقشی مهم در فرایند پیری ایفا می کنند.

این پژوهشگران همچنین به طور پورتال۱ و مشخصی موفق به شناسائی و کشف این موضوع شدند که کشیدن سیگار و مصرف دخانیات موجب افزایش غلظت سرم خون و رشد فاکتوری خونی به اسم فیبروبلاست با اسم علمی fibroblast (FGF)-۲۱ خواهد شد.
بر پایه مطالعات انجام شده در این رابطه، افزایش میزان fibroblast (FGF)-۲۱ در افراد سیگاری می تواند موجب بروز اختلالاتی متابولیکی شود که در نهایت منجر به پیری زودرس خواهد شد.

سرپرست این تیم تحقیقاتی در رابطه با این موضوع می گوید: «ما دریافتیم که مصرف دخانیات موجب بروز تغییر دادن در غلظت خون شده و مولکول های مرتبط با فرایند پیرشدن را تحریک می کند.»

به اعتقاد پژوهشگران، عدم استفاده از دخانیات و به ویژه سیگار می تواند روند پیر شدن بافت ها و سلول های بدن انسان را کُند کرده و موجب جوان تر ماندن انسان شود.مهر

نزدیک تر شدن به پیری با سیگار

منبع : پورتال دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره نزدیک تر شدن به پیری با سیگار با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] فیلم لیورپول ۱ نوریچ ۱ Adobe Reader v10 6 1

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] آدم کشي براي خودنمايي! قهرمانی فارس در مسابقات امادگی جسمانی بانوان کشور

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا