نحوه استفاده از تامپون برای دختران نوجوان

نحوه استفاده از تامپون برای دختران نوجوان

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه نحوه استفاده از تامپون برای دختران نوجوان را ببینید.

نحوه استفاده از تامپون برای دختران نوجوان

این‌که آیا دختری تصمیم به استفاده از تامپون می‌گیرد یا نه، کاملاً به خود او بستگی دارد. بسیاری از دخترانی که زیاد فعالیت می‌کنند و استخر یا ساحل رفتن را دوست دارند، ترجیح می‌دهند به جای پد از تامپون استفاده کنند. به خواندن ادامه دهید تا با نحوه استفاده از تامپون برای دختران نوجوان آشنا شوید.


بیشتر بخوانید: تامپون برای مجردها، این استوانه‌های کوچک پنبه‌ای


در این مقاله می‌خوانید:

  • تامپون چیست؟
  • روش استفاده از تامپون
  • روش خارج کردن تامپون
    نکات مهم در استفاده از تامپون
  • آیا استفاده تامپون بهتر از نوار بهداشتی است؟

تامپون چیست؟

تامپون یک محصول بهداشتی است که در داخل واژن قرار گرفته و خون قاعدگی را قبل از خارج شدن جذب می‌کند. مواد جاذب تامپون قبل از قرارگیری در داخل واژن، محکم فشرده شده و به شکل استوانه کوچکی درمی‌آیند.
برخی از تامپون‌ها دارای لوله‌های پلاستیکی یا مقوایی به اسم اپلیکاتور هستند که به قرار دادن تامپون در جای خود کمک می‌کنند. هم‌چنین، تامپون‌های دیگر را می‌توان با استفاده از انگشتان دست جاسازی کرد. به خواندن ادامه دهید تا با روش استفاده از تامپون آشنا شوید.

تامپون چیست؟


بیشتر بخوانید: پد بهداشتی ضد حساسیت چیست؟ بهترین گزینه‌ها کدامند؟


روش استفاده از تامپون

اگر تا به حال این کار را انجام نداده باشید، ایده قرار دادن تامپون در داخل بدن‌تان می‌تواند ترسناک باشد. با این حال، طرز استفاده از تامپون برای دختران نوجوان عبارت است از: 

یک تامپون مناسب انتخاب کنید

احتمالاً تامپون‌های باریک برای افرادی که برای اولین ‌بار قصد استفاده دارند، راحت‌تر است، اما از آن جایی که این تامپون‌ها کم‌ترین میزان جذب را نیز دارند، حتماً قبل از انتخاب، میزان خونریزی قاعدگی خود را در نظر بگیرید. 
اگر هنوز استرس دارید، می‌توانید برای تماشا محل قرار دادن تامپون از آینه دستی کمک بگیرید. هم‌چنین، می‌توانید نوک تامپون خود را به یک روان کننده بر پایه آب آغشته کنید تا قرار دادن آن راحت‌تر باشد. 

روش استفاده از تامپون


بیشتر بخوانید: چگونگی رعایت بهداشت در قاعدگی


در یک موقعیت راحت و آرام قرار بگیرید

برای استفاده از تامپون باید آن را بین انگشت شست و انگشت وسط خود نگه دارید و سپس، با انگشت اشاره، آن را از اپلیکاتور رها کنید. این کار را در یک موقعیت راحت، نشسته یا ایستاده، انجام دهید. نشستن روی توالت، ایستادن با پاهای بالا روی وان یا حتی دراز کشیدن، موقعیت‌های مختلفی هستند که می‌توانید امتحان کنید. 
قرار دادن و خارج کردن تامپون در ابتدا ممکن است کمی خنده دار یا ناراحت کننده باشد. با این حال، با تمرین و تکرار به مرور زمان، راحت و عادی می‌شود. البته اگر گذاشتن تامپون برای شما هیچ جوره آسان نیست و درد دارد، بهتر است به جای فشار اضافی، به پزشک مراجعه کنید. 

طرز استفاده از تامپون


بیشتر بخوانید: تجربه اولین پریود، چگونگی آماده سازی دختران


روش خارج کردن تامپون

برای جلوگیری از نشت خون و احتمال ابتلا به عفونت‌های باکتریایی، تامپون خود را هر ۴ تا ۶ ساعت یک بار عوض کنید. هنگام خارج کردن تامپون، روی توالت بنشینید و با دقت نخ آن را بین دو انگشت خود بگیرید و به آرامی با همان زاویه‌ای که تامپون را وارد کرده‌اید، آن را بیرون بکشید.
استرس ممکن است همه چیز را برهم بزند. بنابراین سعی کنید آرام باشید و پیوسته و آرام نخ را بکشید تا تامپون کاملاً از واژن شما بیرون بیاید. 

روش خارج کردن تامپون


بیشتر بخوانید: نکات بهداشتی بانوان، نکات مهم نوار بهداشتی


نکات مهم در استفاده از تامپون

نکاتی که باید در نحوه استفاده از تامپون به خاطر بسپارید، عبارتند از: 

  • نگران نباشید. تامپون نمی‌تواند در واژن گم شود یا داخل آن گیر کند!
  • اگر تامپون به درستی داخل واژن قرار داده شود، هیچ درد یا ناراحتی قابل توجهی ندارد. پس درد داشتن یعنی یک چیزی اشتباه است!
  • کاربرد اپلیکاتور این است که به قرار دادن تامپون در داخل واژن کمک کند. پس خودش آن‌جا نمی‌ماند و باید برداشته و دور انداخته شود.
  • تامپون‌های استفاده شده نیز باید در سطل زباله بروند و هرگز نباید آبکشی شوند.
  • اگر تامپون بیش از ۴ تا ۶ ساعت در داخل واژن شما بماند، ممکن است باعث سندرم شوک سمی شود که یک عفونت باکتریایی بالقوه کشنده است.
  • پس مخصوصاً اگر فراموشکار هستید، برای خود آلارم بگذارید تا زمان تعویض تامپون را فراموش نکنید.
  • علاوه بر این، بهتر است شب‌ها هنگام خواب نیز به جای تامپون از پد استفاده کنید. 

بیشتر بخوانید: ۷ باور رایج اشتباه درباره بدن بانوان که باید فراموش کنید!


در نهایت، اگر با مشکل خاصی مواجه شدید یا سوال‌های بیشتری دارید، از یک متخصص کمک بگیرید. هم‌چنین بهتر است با علائم سندرم شوک سمی آشنا شوید تا در صورت تماشا آن‌ها، تماس گرفتن با پزشک خود را پشت گوش نیندازید. این علائم عبارتند از:

  • غش
  • تب شدید
  • فشار خون پایین
  • سردرد
  • استفراغ یا اسهال

نحوه استفاده از تامپون


بیشتر بخوانید: حمایت از دختر در دوران پریود


آیا استفاده تامپون بهتر از نوار بهداشتی است؟

تامپون‌ها به راحتی در کیف یا جیب جا می‌شوند و حمل آن‌ها آسان‌تر است.

تصمیم گیری درباره استفاده از پد یا تامپون، واقعاً به خود شما بستگی دارد. بسیاری از دختران ابتدا از پد استفاده می‌کنند، اما ممکن است برای ورزش یا شنا به تامپون احتیاج داشته باشند. هم‌چنین، تامپون‌ها به راحتی در کیف یا جیب جا می‌شوند و حمل آن‌ها آسان‌تر است. مزیت دیگر تامپون این است که نمی‌توان آن را احساس کرد، زیرا در داخل بدن قرار می‌گیرد، اما مثلاً پد ممکن است برای برخی از دختران احساس حجیم و مزاحم بودن داشته باشد.


بیشتر بخوانید: کاپ قاعدگی برای دختران باکره/ برای مجردها


البته بسیاری از دختران نیز هستند که پدها را بیشتر دوست دارند، زیرا استفاده از آن‌ها آسان است و چون می‌شود خون روی آن‌ها را دید، کمتر احتمال دارد که تعویض کردن‌شان را از یاد ببرند. بسیاری از دختران نیز بسته به موقعیت، جایی که قرار است باشند و میزان خونریزی خود، گاهی اوقات از تامپون و گاهی اوقات از پد استفاده می‌کنند. برخی دیگر نیز ممکن است شب‌ها از پد و روزها از تامپون استفاده ‌کنند. به هر حال، امیدواریم اگر دنبال نحوه استفاده از تامپون می‌گردید، بتوانید از راهنمایی‌های این مقاله کمک بگیرید.

استفاده از تامپون


بیشتر بخوانید: آموزش استفاده از نوار بهداشتی به دختران نوجوان


کلام آخر

قرار دادن تامپون برای اولین بار ممکن است کمی تمرین نیاز داشته باشد. برخی از دختران ترجیح می‌دهند که برای شروع، از یک تامپون باریک و به سبک اپلیکاتور استفاده کنند. با این حال، نحوه استفاده از تامپون برای دختران نوجوان خیلی پیچیده نیست و همان‌طور که گفتیم، با کمی تمرین یاد گرفته می‌شود. 

برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با متخصص بانوان، به کلینیک پورتال یک سر بزنید.

نحوه استفاده از تامپون برای دختران نوجوان

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره نحوه استفاده از تامپون برای دختران نوجوان با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
بررسی طول عمر و راه‌های افزایش ماندگاری لمینت دندان

بررسی طول عمر و راه‌های افزایش ماندگاری لمینت دندان سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بررسی طول عمر و راه‌های افزایش ماندگاری لمینت دندان را ببینید. داشتن لبخندی زیبا و جذاب در دنیای امروز، نقشی اساسی در روابط اجتماعی و اعتماد به نفس افراد ایفا می‌کند. به همین …

سلامت
۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه

۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه ۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه را ببینید. کار کردن از خانه، در تمام روز و هر روز، ممکن است برای برخی‌ها ترسناک به نظر برسد. اما ایده‌ی اینکه بتوانید از هر …

سلامت
با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید

با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید را ببینید. زمانی که به نوش جان کردن مرغ خوش‌مزه فکر می کنید، به احتمال زیاد سینه، ران، بال و یا پاها را تجسم می کنید، …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا