نجات استخوان لگن از شکستگی با این حرکات

نجات استخوان لگن از شکستگی با این حرکات

Makes_me_wanna_jump

آیا می دانستید بالا و پایین پریدن و کارکردن با عضله لگن چه میزان در پیشگیری از پوکی استخوان و تقویت استخوان این منطقه تاثیر گذار می باشد؟

 محققان بریتانیایی می‌گویند که جست و خیز کردن روزانه به مدت دو دقیقه می‌تواند به سلامت استخوان افراد مسن کمک کند. آن‌ها ادعا می‌کنند که اثر ورزش به مقابله با اثرات پیری استخوان کمک می‌کند و به نظر برسد بدان معنا باشد که احتمال شکستگی بعد از افتادن در آن‌ها کمتر می‌شود.

 اما این تیم تحقیقاتی می‌گوید برای توصیهٔ جست و خیز کردن به افراد مسن در خانه، هنوز خیلی زود می باشد.تحقیق دانشگاه لوبرو که اسم کوچک آن را مطالعهٔ جست و خیز نامیده‌اند کوچک و شامل ۳۴ مرد بالای ۶۵ سال بود.

استئوپورز بیماری‌ای می باشد که آهسته آهسته استخوان‌ها را ضعیف کرده و شکستن آن‌ها بعد از افتادن را محتمل‌تر می‌سازد. بنابر بنیاد ملی استئوپورز این بیماری حدود ۵۴ میلیون امریکایی را درگیر کرده می باشد.

محققان به جای پریدن معمولی، حالت لی‌لی کردن روی یک پا را انتخاب کردند تا بتوانند بین دو پای افراد داوطلب مقایسه انجام دهند.

به گفتهٔ محققان نتایج تشویق کننده و شاهد روشنی از پیشرفت در پای ورزشکار بود. تراکم کلی استخوان لگن ۲٫۷ درصد و در بعضی قسمت‌های استخوان تا ۱۲ درصد افزایش یافت.

دکتر سارا الیسون، محقق، در یک بیانیه گفت: «شکستگی‌های لگن یکی از نگرانی‌های بزرگ سلامت عمومی در میان افراد مسن می باشد که هم هزینه‌های اقتصادی و هم اجتماعی را تحمیل می‌کند. افرادِ دچار، درد، کاهش تحرک و استقلال، و خطر بیشتری برای مرگ زودرس دارند.

ما می‌دانیم که ورزش می‌تواند قدرت استخوان را افزایش دهد و برای همین می‌خواستیم یک نوع ورزشی را برای آزمایش انتخاب کنیم که آسان و سریع باشد و مردم بتوانند در خانه‌هایشان انجام دهند.»

دکتر کن پول، روماتولوژیست گفت: «با این حال، ما نمی‌دانیم که آیا مردان و بانوان مشابه هم از این ورزش بهره خواهند برد یا حتی مطمئن نیستیم که این ورزش برای آن‌ها ایمن باشد. این‌ها سؤالات مهمی برای تحقیق‌های بعدی هستند.»

وب مد

نجات استخوان لگن از شکستگی با این حرکات

منبع : وبسایت دکتر سلام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] چگونه می توان عادات غذایی را در زندگی عوض کرد؟ از استقلال پول نگرفته …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] تصاویری‌زیبا از رعد و برق درآسمان تهران شربت لیمو و عسل و زنجبیل

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا