نبود آگاهی، دلیل ترس از سرمایه گذاری در بورس هست

نبود آگاهی، دلیل ترس از سرمایه گذاری در بورس هست

یک کارشناس بورس گفت: بیشتر افرادی که برای گذراندن دوره‌های آموزشی بورس به موسسات آموزشی می‌روند، از آن دسته افرادی هستند که قبلاً وارد بازار بورس شده و ضرر و زیان دیده‌اند.

حمزه کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) قسمت اصفهان، اظهارکرد: با توجه به اینکه ابهامات بین المللی در مورد آینده وضعیت اقتصادی پس از برداشته شدن تحریم‌ها، وجود دارد به نظر می‌رسد طی مدت ۱۰ سال آینده ممکن هست وضعیت بورس مناسب‌تر شود.

وی افزود: پس از تحریم‌ها و با بهتر شدن وضعیت اقتصادی، مردم ممکن هست تمایل به سرمایه گذاری در بازار بورس پیدا کنند. با توجه به این موضوع، اکنون بهترین زمان در جهت آموزش برای سرمایه گذاری در بازار هست.

این کارشناس بورس با بیان اینکه شرایط کشور بسیار مناسب شده هست، ادامه داد: در حال حاضر تماشا می‌شود که شرکت‌های خارجی به کشور می‌آیند و قصد سرمایه گذاری به ویژه در بخش بازار سرمایه دارند.

کریمی با بیان اینکه فرد می‌تواند با سرمایه‌گذاری در بازار بورس، برای خود ارزش افزوده ایجاد کند، اضافه کرد: کشورهایی مانند آمریکا و ژاپن به عنوان یک قطب اقتصادی محسوب می‌شوند، حالا سوالی که مطرح می‌شود این هست که چرا این کشورها قطب اقتصادی هستند؟ در کشور آمریکا از هر سه نفر، دو نفر و در ژاپن از هر پنج نفر، چهار نفر سهام‌دار هستند. این باعث شده که پول‌های مردم به اقتصاد کشور تزریق و رونق، تولید و اشتغال ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: در کشور از ۷۵ میلیون نفر، حدود هفت میلیون سهام‌دار – که ممکن هست بسیاری از آنها غیرفعال نیز باشند- وجود دارد. مردم به جای سرمایه گذاری در اقتصاد، پول‌های خود را در بانک‌ها قرار می‌دهند و یا مسکن و خودرو خریداری می‌کنند که این موضوع تبدیل به یک معضل برای اقتصاد کشور شده هست.

وی به تفاوت سرمایه گذاری در بانک و بازار بورس اشاره کرد و گفت: بانک‌ها سود بدون ریسک می‌دهند، اما در بورس این گونه نیست. ممکن هست در بورس، سهمی خریداری شود و سپس قیمت آن کاهش یابد. این موضوع به دلیل عدم آگاهی هست؛ اگر فرد اطلاعات خوبی در زمینه بازار بورس داشته باشد و با این علم و آگاهی به بازار بورس ورود پیدا کند، سهمی را خریداری می‌کند که ارزش آن افزایش یابد.

کریمی، ترس مردم برای سرمایه‌گذاری در بازار بورس را به دلیل نبود آگاهی آنها دانست و اظهار کرد: رسالت موسسات آموزشی ابتدا معرفی بورس هست و سپس به صورت گام به گام، آموزش‌های تخصصی در مورد بازار بورس ارایه می شود.

وی افزود: متاسفانه بیشتر افرادی که برای گذراندن دوره‌های آموزشی بورس به موسسات آموزشی می‌آیند، از آن دسته افرادی هستند که قبلا وارد بازار بورس شده و دچار ضرر و زیان شده‌اند.

این کارشناس بورس اضافه کرد: سازمان بورس یک کمیته فرهنگی آموزش دارد، اما به نظر برسد فقط در تهران فعال هست و در شهرستان‌ها در خصوص آموزش مشکلات و کمبودهایی وجود دارد.

کریمی ادامه داد: متاسفانه موسسات غیرمجاز هم وجود دارد که آموزش‌های اشتباهی به مردم می‌دهند و این نیز باعث بدبینی مردم به بازار بورس می‌شود.

وی، پیرامون ورود بازار مسکن و ارز در بورس گفت: در دنیا بورسی به اسم بورس مسکن وجود ندارد، اما اگر قرار هست این چنین اتفاقی در کشور بیفتد ابتدا باید زیرساخت‌های آن ایجاد شود که در حال حاضر به هیچ عنوان این زیرساخت مهیا نیست و ایجاد فرهنگ‌سازی بورس مسکن از جمله زیرساخت‌های لازم در این بازار به حساب می‌آید.

مدیر موسسه نوین پردازان راتین خاطرنشان کرد: فکر نمی‌کنم بورس مسکن بتواند در کشور اجرایی شود، چرا که در سال ۹۰، بحث بورس ارز وجود داشت که اجرایی نشد.

نبود آگاهی، دلیل ترس از سرمایه گذاری در بورس هست

منبع : بورس نیوز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] این مرد صدای پرسپولیس و تراکتور را دراورد راه اندازی سیستم پخش اذان در …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] ثبت ۶۵۹ مورد ازدواج در شهرستان اهر حضرت امام باقر علیه السلام

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا