میوه ها و خوراکی های مضر برای بدن

  • به‌دست:
  • دسته‌بندی: اخبار

میوه ها و خوراکی های مضر برای بدن

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه میوه ها و خوراکی های مضر برای بدن را ببینید.

i+mages

در زمینه مصرف میوه و سبزی باید بسیار مراقب باشید و سعی کنید از زیاده روی در مصرف آنان پیشگیری کنید چون ممکن می باشد به ضرر شما تمام شوند و باعث بروز مسمومیت و بیماری در شما شوند با برخی از خطرناکرین میوه ها و خوراکی ها آشنا شوید

در طبیعت، میوه ها و سبزیجات فراوانی وجود دارند که هر کدام منشا زندگی و سلامتی برای انسان ها هستند اما برخی از این خوراکی ها با حواشی خطرناکی همراه شده اند.
اگرچه نوش جان کردن روزانه میوه و سبزی بهترین راه برای داشتن یک رژیم غذایی سالم می باشد اما افراط کردن در مصرف این نوع مواد هم توصیه نمی شود.
در مصرف میوه ها و سبزی ها باید به نکاتی توجه کرد:
دانه های سیب، هسته آلو، زردآلو، گیلاس: حاوی نوعی هیدروژن سیانید به اسم اسید پروسیک می باشد که باعث بروز مسمومیت، سردرد، سرگیجه، اضطراب و استفراغ خواهد شد.
برگ ریواس: حاوی اسید اگزالیک می باشد که می تواند منجر به سنگ کلیه شود. مصرف ۱۱ پوند از این برگ می تواند حتی کشنده باشد.
جوز هندی: مصرف بیش از حد این ادیوه می تواند منجر به عوارض جدی و یا حتی تشنج، اسپاسم معده، تهوع و استفراغ شود. تب و خشکی دهان به همراه تپش قلب نیز ناشی از مصرف بیش از حد این ادویه می باشد.
سیب زمینی سبز: ساقه و جوانه سیب زمینی می تواند منجر به دل درد، اسهال، سردرد، کما و یا حتی مرگ شود. علت سبزشدن سیب زمینی تراکم بالای ماده ای به اسم سولانین می باشد. سولانین ماده ای سمی می باشد که بر سیستم مرکزی عصبی تاثیر می گذارد.
بادام تلخ: دو نوع بادام تلخ و شیرین وجود دارد. نوع تلخ بادام حاوی مقادیر زیادی هیدروژن سیانید می باشد که گفته می شود حتی نوش جان کردن ۷ تا ۱۰ بادام تلخ خام می تواند برای کودکان کشنده باشد و عوارض جدی روی بزرگسالان بگذارد.
عسل خام: عسلی که فرایند پاستوریزاسیون را نگذارنده باشد، حاوی سموم خطرناک می باشد که می تواند منجر به سرگیجه، ضعف، تعریق بیش از حد، تهوع، و استفراغ شود.
گوجه فرنگی نارس: ساقه و برگ گوجه فرنگی حاوی سموم قلیایی می باشد که می تواند باعث تحریک معده شود. گوجه فرنگی سبز نارس همین اثرات را دارد.
بادام هندی: افرادی که مشکلات کلیوی درمان نشده دارند، یا این که کلیه ها و یا کیسه صفرای شان را در آورده اند باید از مصرف این آجیل پرهیز کنند. دریافت زیاد اگزالات ممکن می باشد موجب کاهش جذب کلسیم نیز بشود. همچنین بادام هندی در برخی افراد پورتال یک های آلرژیک شدید به همراه دارد.
www.msn.com

میوه ها و خوراکی های مضر برای بدن

منبع : پورتال دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره میوه ها و خوراکی های مضر برای بدن با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] Video Locker Pro v1 2 1 Riddled Zombie v1 0 7

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] صادق خرازی صندوق های رای متضمن ازادی هستند زن روسپی قاتل زنجیره ای را در جریان درگیری کشت زن روسپی قاتل زنجیره ای را در جریان درگیری کشت پلیس می گوید که یک …

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا