مواد غذایی برای جلوگیری از یبوست

مواد غذایی برای جلوگیری از یبوست

لطفا در ادامه را مواد غذایی برای جلوگیری از یبوست را ببینید.

درمان یبوست Constipation

درمان یبوست Constipation

یبوست یکی از مشکلات شایع که افراد مبتلا به آن دشواری به اجابت مزاج دارند و حرکت روده بسیار سخت و دردناک می‌شود.

علت های متعددی وجود دارد که فرد دچار یبوست می شود که از جمله آن ها می توان به بیماری های دستگاه گوارش و عوارض جانبی برخی از دارو ها اشاره کرد.

خوشبختانه، بسیاری از غذاها وجود دارد که افراد مبتلا با نوش جان کردن آن می توانند یبوست خود را از بین ببرند و یا از بوجود آمدنش جلوگیری کنند.

در این مقاله ۷ مواد غذایی را معرفی می کنیم که یبوست را تسکین می دهند و یا از بین می برند این مواد غذایی مقدار زیادی فیبر دارند که به درمان یبوست کمک می کنند.

۱٫ لوبیا :

لوبیا بیش از ده گرم فیبر در هر فنجان دارد که بیش از دیگر مواد دارای فیبر می باشد. لوبیا یک مخلوط خوبی از فیبر محلول و نامحلول می باشد که هر دو کمک می کند که مواد غذایی به راحتی در روده حرکت کنند.

انواع مختلف لوبیا :

نخود چشم سیاه

لوبیای قرمز

لوبیا چیتی

لوبیا قلوه ای

لوبیا سفید

که استفاده آن ها در سالاد ، سوپ، گوشت یا ماکارونی بسیار مفید خواهد بود.

۲٫ کیوی

میوه ای می باشد که گوشت سبز لذیذ دارد ؛معمولا یک کیوی متوسط حدود ۲٫۵ گرم فیبر و مقدار زیادی از ویتامین ها و مواد مغذی که برای سلامت به خصوص روده مفید می باشد را دارا می باشد.

کیوی میوه ای می باشد که حتی می شود با پوست نیز مصرف کرد البته مردم بیشتر ترجیح می دهند که فقط از گوشت آن مصرف کنند.

مطالعات در سال ۲۰۱۳ نشان داد که نوش جان کردن کیوی حرکات روده را منظم تر می کند و نوش جان کردن دو کیوی در روز حرکات روده در بزرگسالان مبتلا به یبوست را افزایش می دهد.

۳٫ سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین پخته با پوست دارای ۳٫۸ گرم فیبر می باشد که می تواند کمک خوبی به حرکت درون روده بکند. این محتوای فیبر بالا در سیب زمینی شیرین به جلوگیری از یبوست کمک می کند.

پوست سیب زمینی نیز دارای فیبر فراوانی می باشد .

۴٫ ذرت بو داده

ذرت بو داده یک انتخاب خوب برای یک میان وعده با فیبر بالا می باشد که می تواند به تسکین یبوست کمک کند.

سه فنجان ذرت بو داده دارای ۳٫۵ گرم فیبر، و کمتر از ۱۰۰ کالری می باشد که برای افرادی که رژیم دارند نیز مناسب می باشد.

اما نوش جان کردن پاپکورن کره ای و یا با طعم های دیگر حاوی مقدار فراوانی کالری خواهد بود به همین علت باید دقت کافی داشته باشید.

۵٫ آجیل

بادام و گردو فیبر بیشتری نسبت به سایر آجیل ها دارند و فقط یک اونس بادام ( حدود ۳۵ عدد ) دارای ۳٫۵ گرم فیبر می باشد و یک اونس گردو دارای ۲٫۷ گرم فیبر می باشد.

دانه کنجد نیز دارای فیبر کافی می باشد و یک قاشق کنجد ۱٫۱ گرم فیبر دارد . دانه کدو تنبل دارای فیبر بسیار بالایی می باشد و یک اونس آن ۵ گرم فیبر دارد اما باید توجه داشت که دانه ها کالری زیادی دارند و باید از ان ها کمتر استفاده کرد.

۶٫ گلابی ، آلو ، سیب

گلابی معمولی باپوست ۵ تا ۶ گرم فیبر دارد و برای کودکان مبتلا به یبوست بسیار کارایی دارد.

۷٫ انواع توت ها

انواع توت های خوشمزه و مفید که شامل : تمشک ، توت ، زغال اخته، و توت فرنگی و … می شوند دارای فیبر قابل قبولی هستند که به درمان یبوست کمک می کنند.

مواد دیگری نیز وجود دارد که به درمان یبوست کمک می کنند اما خوراکی های فوق هم فراوانی خوبی دارند و هم مفید تر از بقیه مواد غذایی هستند.

The post مواد غذایی برای جلوگیری از یبوست appeared first on آلامتو.

گردآوری و ویرایش : وبسایت پورتال ۱

با نظر دادن خود درباره پست مواد غذایی برای جلوگیری از یبوست ما در جهت فعالیت بهتر وبسایت تشویق نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا