معیارهای انتخاب پروبیوتیک ها

سلامت

معیارهای انتخاب پروبیوتیک ها

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه معیارهای انتخاب پروبیوتیک ها را ببینید.

اگر به دنبال معیارهای انتخاب پروبیوتیک ها هستید حتما می‌دانید که مانند سایر مکمل‌های شاخص، پروبیوتیک‌ها سهم خود را در سلامتی شما ایفا می‌کنند. 

در این مقاله می‌خواید: 

  • پروبیوتیک چیست؟
  • کدام مواد پروبیوتیک دارند؟
  • معیارهای انتخاب پروبیوتیک ها
  • با پروبیوتیک ها از باکتری‌هایی که دارید مراقبت کنید
  • هنگام انتخاب پروبیوتیک ها از چه چیزهایی باید اجتناب کنید؟
  • خلاصه

معیارهای انتخاب پروبیوتیک ها

پروبیوتیک چیست؟

میکروب‌ها  از جمله باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها و تک یاخته‌ها، میکروبیوم روده را تشکیل می‌دهند که در سلامت، هضم و سایر عملکردهای بدن نقش دارد. برخی از این میکروارگانیسم‌ها ممکن است باعث بیماری شوند، در حالی که برخی دیگر با بیماری‌ها رقابت می‌کنند. برای ارتقای سلامتی به تعادل مناسبی از باکتری‌های خوب و بد نیاز دارید.

برخی از پروبیوتیک‌های خاص می‌توانند ایمنی شما را تقویت و با التهاب رقابت کنند و اثرات مفیدی بر کلسترول داشته باشند.

عدم تعادل در میکروبیوم روده در ایجاد برخی مشکلات سلامتی نه فقط مشکلات گوارشی، بلکه اختلال عملکرد سیستم ایمنی و عفونت‌ها نقش دارد. تعادل میکروبی، با رژیم غذایی نامناسب، استرس روحی و جسمی و استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها مختل و باعث می‌شود که باکتری‌های خوب همراه باکتری‌های بد از بین بروند.
پروبیوتیک‌ها میکروب‌های مفیدی هستند که به حفظ تعادل باکتری‌های خوب کمک می ‌کنند. آن‌ها در صورت ابتلا به سندرم روده تحریک‌پذیر، کولیت، اسهال عفونی حاد و اسهال مرتبط با مصرف آنتی‌بیوتیک یا عفونت، باعث بهبود شما می‌شوند. برخی از پروبیوتیک‌های خاص می‌توانند ایمنی شما را تقویت و با التهاب رقابت کنند و اثرات مفیدی بر کلسترول داشته باشند.


بیشتر بخوانید: رایج‌ترین انواع کمبود تغذیه ای چیست؟ چطور برطرف کنیم؟


معیارهای انتخاب پروبیوتیک ها

کدام مواد پروبیوتیک دارند؟

در ادامه، برخی از موادی را که پروبیوتیک دارند به شما معرفی می‌کنیم:

ماست

ماست، یکی از آشناترین منابع پروبیوتیک است. پروبیوتیک‌ها می‌توانند به کاهش عدم تحمل لاکتوز کمک کنند. آن‌ها همچنین ممکن است در کاهش گاز، اسهال و سایر مشکلات شکمی موثر باشند. 

کفیر

کفیر ضخیم، خامه‌ای و تند مانند ماست دارای سویه‌های خاصی باکتری‌های پروبیوتیک به‌علاوه چند نوع مخمر مفید است. 

خیارشور

خیارشور هم یک منبع عالی پروبیوتیک است. دقت کنید که انواع تخمیر شده طبیعی را انتخاب کنید، به شکلی که در فرآیند تهیه خیارشور از سرکه استفاده نشده باشد. محلول نمک و آب دریا رشد باکتری‌های خوب را تقویت می‌کند و خیارشور باعث هضم بهتر غذا می‌شود.


بیشتر بخوانید: شام چی بخوریم خوبه، یک وعده سالم


معیارهای انتخاب پروبیوتیک ها

 معیارهای انتخاب پروبیوتیک ها

مجموعه وسیعی از محصولات پروبیوتیک موجود در بازار موجود است. برای این‌که بهترین نتیجه را از مصرف پروبیوتیک به دست بیاورید، باید این محصولات را با دقت انتخاب کنید.  اگر تعادل میکروبی روده شما به هم بخورد، پروبیوتیک به بازگرداندن تعادل کمک کند. هنگام جستجوی بهترین پروبیوتیک، باید به این موارد توجه داشته باشید:

۱- مطمئن شوید که برای شما ایمن هستند

بر اساس نظرات کارشناسان، پروبیوتیک‌ها برای اکثر افرادی که از سلامت خوبی برخوردارند، هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کنند. اگر عوارض جانبی داشته باشند، معمولا بسیار خفیف است. مثلا ایجاد کمی گاز و نفخ، از عوارض جانبی پروبیوتیک‌ها است. 
اما اگر وضعیت سلامتی جدی دارید یا سیستم ایمنی شما ضعیف است، در مصرف آن‌ها احتیاط کنید. در این موارد، بهتر است ابتدا با پزشک خود مشورت کنید تا ببینید آیا پروبیوتیک‌ها برایتان بی‌خطر هستند یا نه. همچنین قبل از دادن پروبیوتیک به نوزاد، به‌ویژه اگر بیمار است، با پزشک متخصص اطفال مشورت کنید.


بیشتر بخوانید: غذاهای مضر صبحانه، اجتناب کنید


معیارهای انتخاب پروبیوتیک ها

۲- کیفیت را در نظر بگیرید

پروبیوتیک‌ها مانند ویتامین‌ها و گیاهان دارویی به عنوان مکمل فروخته می‌شوند. از پزشکتان بخواهید تا بهترین پروبیوتیک را به شما معرفی کند. خودتان هم می‌توانید تحقیق کنید و ببینید کدام برندها کیفیت بالاتری دارند. 

۳- دوز محصول 

میزان نیاز شما با توجه به انواع مختلف پروبیوتیک و آنچه می‌خواهید درمان کنید متفاوت است. در این زمینه، هیچ قانون کلی پیروی وجود ندارد. اگر دوز کافی دریافت نکنید، ممکن است به نتایجی که می‌خواهید نرسید


بیشتر بخوانید: ویتامین دی برای بانوان، فوایدش چیست؟


معیارهای انتخاب پروبیوتیک ها

۴- برچسب محصول را بخوانید

مطالعه برچسب روی محصولات، همیشه اطلاعات بیشتری درباره محصول به شما ارائه می‌دهد. روی برچسب مکمل پروبیوتیک دنبال این اطلاعات باشید:

برخی از پروبیوتیک‌ها باید در یخچال بمانند. مطمئن شوید جایی که پروبیوتیک را از آن می‌خرید، آن را به همان شکلی که باید، ذخیره می‌کند. در منزل هم به شیوه درست از پروبیوتیک نگهداری کنید.

دوز

دوز پروبیوتیک به شما می‌گوید که برای رسیدن به نتیجه ایده‌آل چقدر باید صرف کنید. 

نحوه نگهداری آن

برخی از پروبیوتیک‌ها باید در یخچال بمانند. مطمئن شوید جایی که پروبیوتیک را از آن می‌خرید، آن را به همان شکلی که باید، ذخیره می‌کند. در منزل هم به شیوه درست از پروبیوتیک نگهداری کنید. برخی دیگر از پروبیوتیک‌ها در دمای اتاق هم قابل استفاده هستند. 

با پری‌بیوتیک‌ها از باکتری‌هایی که دارید مراقبت کنید

با وجود این‌که صنعت پروبیوتیک در حال رونق است، اما مزایای محصولات پروبیوتیک و مقدار باکتری‌های زنده موجود در آن‌ها می‌تواند متفاوت باشد. پری‌بیوتیک‌ها باعث تقویت پریوبیوتیک‌ها می‌شوند. منابع غذایی خوب پری‌بیوتیک شامل لوبیا خشک و سایر حبوبات، سیر، مارچوبه، پیاز، تره‌فرنگی، کنگر فرنگی، موز سبز، سیب‌زمینی آب پز سرد شده و گندم است. 
اگر رژیم غذایی سالمی دارید که سرشار از میوه‌های تازه، سبزیجات و فیبر است و چربی‌های اشباع‌شده، قند و غذاهای فرآوری‌شده کمی دارد، به پروبیوتیک نیاز دارید. 


پیشنهاد ویژه پورتال یک: آشنایی با متخصص تغذیه و تناسب اندام


معیارهای انتخاب پروبیوتیک ها

هنگام انتخاب پروبیوتیک ها از چه چیزهایی باید اجتناب کنید؟

پروبیوتیک‌ها ممکن است باعث نفخ و گاز و همچنین تغییر در الگوی مدفوع شما شوند، اما همه اینها نشانه‌های اولیه‌ای هستند که نشان می‌دهند این محصول درست کار می‌کند.
اگر چه پروبیوتیک‌ها به طور کلی ایمن شناخته می‌شوند، اما اگر سیستم ایمنی ضعیف دارید (مثلا اگر شیمی‌درمانی می‌کنید، یک بیماری جدی دارید یا به تازگی جراحی کرده‌اید) باید از مصرف مکمل‌های پروبیوتیک و غذاهای حاوی پروبیوتیک خودداری کنید. در برخی موارد، ممکن است دچار واکنش آلرژیک شوید، بنابراین مهم است که همیشه به برچسب محصولات پروبیوتیک توجه کنید.
باید از پزشک خود بپرسید که آیا پروبیوتیک‌ها برای شما مناسب هستند یا نه. پزشک می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین پروبیوتیک را انتخاب کنید.

خلاصه

پروبیوتیک‌ها میکروب‌های مفیدی هستند که به حفظ تعادل باکتری‌های خوب کمک می‌کنند. ماست، کفیر و خیارشور، برخی از محصولات پروبیوتیک هستند که در دسترس همه قرار دارند. هنگام انتخاب پروبیوتیک، به ایمنی، دوز، نحوه نگهداری و کیفیت آن دقت کنید و برچسب روی محصول را حتما بخوانید. 

برای یافتن متخصصان مورد نظر خود به کلینیک پورتال یک مراجعه کنید. 

معیارهای انتخاب پروبیوتیک ها

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره معیارهای انتخاب پروبیوتیک ها با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
بررسی طول عمر و راه‌های افزایش ماندگاری لمینت دندان

بررسی طول عمر و راه‌های افزایش ماندگاری لمینت دندان سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بررسی طول عمر و راه‌های افزایش ماندگاری لمینت دندان را ببینید. داشتن لبخندی زیبا و جذاب در دنیای امروز، نقشی اساسی در روابط اجتماعی و اعتماد به نفس افراد ایفا می‌کند. به همین …

سلامت
۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه

۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه ۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه را ببینید. کار کردن از خانه، در تمام روز و هر روز، ممکن است برای برخی‌ها ترسناک به نظر برسد. اما ایده‌ی اینکه بتوانید از هر …

سلامت
با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید

با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید را ببینید. زمانی که به نوش جان کردن مرغ خوش‌مزه فکر می کنید، به احتمال زیاد سینه، ران، بال و یا پاها را تجسم می کنید، …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا