مشكلات ناشی از كم كاری تیروئید در بارداری

مشكلات ناشی از كم كاری تیروئید در بارداری

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه مشكلات ناشی از كم كاری تیروئید در بارداری را ببینید.

پرسش: من كم كاری تیروئید و اضافه وزن و هنچنین قصد بچه دار شدن دارم. لطفا مرا در مورد رژیم غذایی و ورزشهای مناسب برای كم كردن وزن راهنمایی نمایید . قد : ۱۵۵ وزن:۷۰ سن: ۲۷

پاسخ: محدوده وزن مناسب برای شما ۴۴ الی ۶۰ كیلوگرم هست. در حال حاضر اضافه وزن دارید. تا زمانی كه وزن خود را كم نكرده اید و به درمان كم كاری تیروئید نپرداخته اید، اقدام به بارداری نكنید.

در قدم اول باید با مراجعه به پزشك متخصص داخلی یا غدد، داروهای لازم برای درمان كم كاری تیروئید را دریافت كنید. اگر با كمبود هورمون تیروئید وارد بارداری شوید، جنین مشكل ذهنی و جسمی پیدا می كند. همچنین باید اضافه وزن خود را از دست بدهید. با درمان كم كاری تیروئید، این اضافه وزن راحت تر كاهش می یابد.

مادران چاق به مراتب بیش از دیگران در معرض ابتلا به عوارض دوران بارداری هستند.احتمال بروز عوارضی مانند مسمویت حاملگی، تولد فرزندان مرده و یا میزان نیاز به عمل جراحی سزارین و شیوع بیماریهای دوران نوزادی و سقط جنین در این مادران بیشتر هست.

مشكلات ناشی از كم كاری تیروئید در بارداری:
– سقط جنین
– زایمان زودرس
– مسمومیت بارداری
– فشار خون ناشی از بارداری
– اختلالات رشد در كودك
– عوارضی مانند كاهش اهن بدن و افزایش فشار خون
– اسیب های مغزی در كودك مانند معلولیت های شناختی

برای یك كاهش وزن موفق و سالم باید یك رژیم غذایی مناسب و برنامه ورزشی منظم روزانه را رعایت كرد. هفته ای نیم تا یك كیلوگرم كاهش وزن در هفته را به شما پیشنهاد می كنم. توصیه های زیر در كاهش اشتها و مصرف غذای شما موثر خواهد بود:
۱- در ظرف غذای خود از همان ابتدا مقدار كمی غذا بریزید.
۲- ۶ وعده غذایی كوچك در طول روز مصرف كنید. در میان وعده خود از دو گروه زیر استفاده كنید:
• ۳ عدد بیسكویت ساقه طلایی
• یك عدد میوه

۳- محدودیتی برای مصرف سبزیجات وجود ندارد. مثل گوجه فرنگی، خیار سبز، كاهو، كلم و … (ترجیحاً قبل از صرف وعده غذایی، برای كاهش اشتها)
۴- مصرف ماست كم چرب: كلسیم موجود در ان می تواند در سوخت و ساز چربی ها موثر باشد و اثر كاهندگی وزن ان ثابت شده هست.

۵- مصرف سالاد: به علت وجود فیبر معده شما را پر می كند و جلوی اشتها شما را می گیرد. با میل کردن سبزیجات هم كالری كمتری دریافت كرده‌اید و هم سوخت و ساز بدنتان را افزایش داده‌اید. به سالادتان هم به جای سس‌های چرب بهتر هست اب‌لیمو اضافه كنید.
۶- كنترل اشتهای كاذب: اشتهای كاذب یا همان هوس تنها ۱۰ دقیقه طول می‌كشد و اگر شما بتوانید در این ۱۰ دقیقه خودتان را كنترل كنید و به سمت خوراكی‌های پركالری نروید، گام بزرگی به سمت كاهش وزن خود برداشته‌اید.

۷- دوری از غذاهای پركالری: غذاهای پركالری را در دسترس خود قرار ندهید و به جای انها از میوه و سبزی استفاده كنید.

۸- ارام غذا میل کردن: ارام غذا میل کردن شما را زودتر سیر می كند و جذب غذاها را بهتر می كند. وقتتان را به گونه ای تنظیم كنید كه برای ناهار یا شام حداقل ۳۰ دقیقه وقتی داشته باشید. سعی كنید در فضای ارام و با ارامش غذا بخورید. در این صورت زمانی كه دو سوم غذایتان را میل كردید به طور طبیعی احساس سیری می‌كنید و میل زیادی برای پرخوری ندارد. وقتی تند تند غذا می‌خورید بدنتان نمی‌تواند سیگنال‌های مربوط به سیر شدن را دریافت كند كه این خود منجر به پرخوری می‌شود.

۹- یكی از روش‌های موثر برای طولانی‌تر كردن وقتی غذا این هست: زمانی كه لقمه ای در دهان دارید هیچ وقتی قاشق و چنگال را در دست نگه ندارید. یك قاشق از غذا را به دهان ببرید و بعد ان را داخل بشقابتان بگذارید. لقمه را بجویید و به ارامی قورت دهید و سپس قاشق را بردارید و لقمه ای دیگر میل كنید.

۱۰- بشقاب كوچكتر انتخاب كنید. زمانی كه در بشقاب كوچك‌تر غذا می‌كشید بشقاب زود پر می‌شود و حجم غذا بیشتر دیده می‌شود. بر عكس بشقاب‌های بزرگ را هر چه پر می‌كنید احساس می‌كنید باز هم كم هست؛ و به همین دلیل پرخوری می‌كنید.

۱۱- اب بنوشید
نه تنها با نوشیدن اب به بدنتان خدمت می‌كنید بلكه جلوی گرسنگی‌تان را نیز می‌گیرید. توصیه می‌كنیم قبل از غذا یك لیوان اب بنوشید.

۱۲- با تمركز غذا بخورید
مقابل تلویزیون، كامپیوتر و یا زمانی كه مشغول كار هستید غذا نخورید به خاطر این كه در این صورت اصلاً نمی‌فهمید چه می‌خورید و امكان پرخوریتان بالا می‌رود. برای غذا میل کردن وقتی بگذارید. حتی اگر شده نیم ساعت. حواستان باشد كی سیر می‌شوید و زود از غذا دست بكشید.

۱۳- از هیچ وعده‌ی غذایی صرف‌نظر نكنید
صرف‌نظر كردن از وعده های غذایی به ویژه صبحانه باعث می‌شود كه در طول روز پرخوری كنید.

نی‌نی‌بان جدیدترین و بهترین مطالب خود را در تلگرام و از طریق سه کانال «راهنمای بارداری»، «کودک‌یاری» و «سلامت جنسی» در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

براي عضويت در خبرنامه ني ني بان و اطلاع از بهترين و پربيننده ترين مطالب، کافي هست يک بار فرم عضويت ما را از اينجا پر کنيد.

مشكلات ناشی از كم كاری تیروئید در بارداری

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره مشكلات ناشی از كم كاری تیروئید در بارداری با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا