مسئولیت پذیری در تک فرزندها بیشتر می باشد!

مسئولیت پذیری در تک فرزندها بیشتر می باشد!

Have-a-single-child

اگر داراری یک فرزند هستید بهتر می باشد درباره خصوصیات آنان بیشتر بدانید و این که تک فرزندی چه پیامدهای اخلاقی با خود به همراه دارد!

مطالعات علمی نشان داده خانواده‌هایی که تنها یک فرزند دارند زمان بیشتری را به بازی با کودک و برقراری ارتباط با او صرف می‌کنند و میزان کودک‌آزاری و مراجعه به مراکز سلامت روان در این خانواده‌ها کمتر می باشد.

دکتر جمشید بیگدلی روانشناس بالینی کودک و نوجوان ضمن اشاره به این موضوع که تک‌فرزندان مهارت‌های کلامی بهتری دارند ادامه داد: «تک‌فرزندان مسئولیت‌پذیرتر بار می‌آیند و چون زمان بیشتری را با بزرگ‌ترها سپری کرداند با توقعات آن‌ها آشناترند و در مدرسه بهتر متوجه خواسته معلم می‌شوند».

این استاد دانشگاه تاکید کرد: «تک‌فرزندان در مقایسه با چند فرزندان در مدارج اجتماعی درجه بالاتری را کسب می‌کنند». دکتر بیگدلی ضمن اشاره به نگرانی‌های والدین کودکان تک فررزند گفت: «تک‌فرزندها دوستی‌های صمیمی و عمیقی برقرار می‌کنند. آدم‌های وابسته‌ای نیستند و مستقل بار می‌آیند و در معاشرت‌های اجتماعی و دوست‌یابی موفق هستند».

در عین حال این مشاور کودک و نوجوان در رابطه با تله‌های فرزند پروری به والدین هشدار داد و گفت: «از لحاظ تربیتی برآورده کردن تمام خواسته‌های کودک اشتباه می باشد. نادیده گرفتن رفتار نامناسب کودک و تسلیم شدن در مقابل او یا توقعات بسیار زیاد از کودک داشتن و جریمه‌ها سنگین در نظر گرفتن، همچنین وابسته کردن بیش از حد فرزند به خود یا تبدیل او به فردی برای رسیدن به آرزوهای دست نیافته پدر و مادر کار نادرستی می باشد».

مسئولیت پذیری در تک فرزندها بیشتر می باشد!

منبع : وبسایت دکتر سلام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] سیگارکشیدن پدر و مادر مشوقی برای فرزندان تلاش جمهوریخواهان درسنا برای رد توافق هسته …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] البوم هایی که بازار را تکان دادند کدام میوه بهشت سبب انعقاد نطفه دختر پیامبر ص شد

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا